340 Turbo Wolf in schaapskleren
- V300 register
- Verbannen
-
:pics:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Prachtig, tussen al die BMW's en andere patserbakken sta jij met je 340:humor:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

4-5-6 juni ga ik stickers plakken. Tevens moet ik dan ook de radiator, intercooler en fans opnieuw plaatsen + leidingen leggen. Nog een hoop werk.
Ik begin eerst met het technische gedeelte
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Nu heb je meteen een mooi kleurenpalet voor je auto...rwdstudent;57058 schreef : www.mindvibes.nl

Krijgt Erik toch nog zijn zin!
Ovlov 3.6L;50757 schreef : Hoppeta!
Stappenplan:
1. Je veranderd de naam in "Gaylord Drifting Team"
2. Je laat je sponsoren door de Gaykrant
Gegarandeerd eeuwige roem :yesyes:
Als je al een designideetje hebt kunnen we vast wel met een man of 5 een weekendje flink gaan schuren, afplakken en spuiten...
Als hij niet superstrak in de lak hoeft te zitten moet zo iets wel haalbaar zijn denk ik...
Dan kun je vervolgens daarna de stickers plakken.
Als je een paar kleuren opgeeft kan iedereen vast wel zelfs een spuitbusje meenemen, dan hoeft het je niet eens veel te kosten!
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;57021 schreef : Ik zal het E85 verhaal wel even afsplitsen. Techniek is altijd interessant natuurlijk. forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3444
Betreft de licencie: 10 euro administratiekosten.
Een dag driftschool kost 150 euro, er zijn geen extra kosten om een licencie "run" te doen. Maar je moet natuurlijk wel kunnen driften om te slagen.
Ok dankje. Zijn er verder nog bepaalde eisen waar de auto aan moet voldoen? Bij de cursus en bij wedstrijden?
Open klassement wat betreft vermogen?
Wat kost een wedstrijd en waar zijn er geregeld wedstrijden?
Wilde eigenlijk ook een licentie gaan behalen, heb ook over geen modena cup rijden gedacht maar dat was toch wat te duur. Driften is voor een student iets betaalbaarder denk ik, nja hoop ik.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bodejodel;57090 schreef : Nu heb je meteen een mooi kleurenpalet voor je auto...
Krijgt Erik toch nog zijn zin!
Als je al een designideetje hebt kunnen we vast wel met een man of 5 een weekendje flink gaan schuren, afplakken en spuiten...
Als hij niet superstrak in de lak hoeft te zitten moet zo iets wel haalbaar zijn denk ik...
Dan kun je vervolgens daarna de stickers plakken.
Als je een paar kleuren opgeeft kan iedereen vast wel zelfs een spuitbusje meenemen, dan hoeft het je niet eens veel te kosten!
Met een beetje geluk kom ik ook nog een keertje in Etten-Leur (ben nog in onderhandeling met m'n ouders

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
www.xtremedrift.com/index.php?module=mul...ntpage_page=kamikaze &Volvo 740TIC;57097 schreef : Ok dankje. Zijn er verder nog bepaalde eisen waar de auto aan moet voldoen? Bij de cursus en bij wedstrijden?
Open klassement wat betreft vermogen?
Wat kost een wedstrijd en waar zijn er geregeld wedstrijden?
Wilde eigenlijk ook een licentie gaan behalen.
www.dodare.nl/nldriftseries.php
- V300 register
- Verbannen
-
Bij een cursus worden er geen bijzondere eisen aan de auto gesteld. Bij wedstrijden verschilt dit per organisatie en klasse die je rijdt. Helm op en gordel aan is wel altijd verplicht.
Zo ben ik begonnen in in de zogenaamde "kamikazecup", geen kamikaze rijders, maar een cup gericht op low-budget rijden. Er is geen technisch reglement, zodat je met elke (een straatauto bv) mee kunt doen. De competitie wordt georganiseerd op de natte paddock van Zolder. Inschrijven kost 100euro voor een wedstrijd. www.xtremedrift.com/index.php?module=mul...ntpage_page=kamikaze &
Normaal gezien is er ook een BENELUX championship, welke volgend jaar weer van start gaat. Dit jaar zijn er geen geschikte of betaalbare locaties gevonden. Deze cup heeft een technisch reglement.
De NL driftseries werkt op uitnodiging, waar ook een reglement aan vast hangt. Hier hoef je je in eerste instantie niet op te concentreren.
Vermogen is ALTIJD vrij, dat is juist het leuke bij de driftcompetities. Ook de auto mag je aanpassen waar je wilt.
Betaalbaar is het zeker. Ik ben ook groot autosport liefhebber (hoewel, minder circuit rijden) en wilde eigenlijk in de rallysport instappen. Inschrijfgeld voor een rally is al gauw 600 euro.... Daar komt bij dat je een auto moet hebben die aan een homologatie voldoet.
Even een berekening wat je zoiezo kwijt bent voor bv de kamikazecup:
10*100euro inschrijfgeld = 1000 euro
10*100euro benzine = 1000 euro
onderhoud zeer afhankelijk van je eigen kunnen en auto.
+ evt. promotie evenementen, zeg zo'n 100 euro per dag dat je kwijt bent.
Ik rij (met APK en verzekering) gewoon over de snelweg naar de wedstrijden toe.
Als je een beetje handig bent in commerci?le zin kun je nog best wel wat sponsorgeld binnenhalen. Ik heb mijn budget nog laaaang niet rond, maar ik heb toch al wel verassend veel voor elkaar kunnen krijgen.
@ Joost en Jeroen: Ik ga dit jaar de auto niet meer van kleur veranderen. Ik heb te weinig tijd voor 8 juni, waar alle sponsorstickers er toch echt op moeten zitten ivm een grote publieke opkomst. M'n school en het betrouwbaar hebben van de volvo hebben prioriteit.
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;57126 schreef : @ Ruben
Bij een cursus worden er geen bijzondere eisen aan de auto gesteld. Bij wedstrijden verschilt dit per organisatie en klasse die je rijdt. Helm op en gordel aan is wel altijd verplicht.
Zo ben ik begonnen in in de zogenaamde "kamikazecup", geen kamikaze rijders, maar een cup gericht op low-budget rijden. Er is geen technisch reglement, zodat je met elke (een straatauto bv) mee kunt doen. De competitie wordt georganiseerd op de natte paddock van Zolder. Inschrijven kost 100euro voor een wedstrijd. www.xtremedrift.com/index.php?module=mul...ntpage_page=kamikaze &
Normaal gezien is er ook een BENELUX championship, welke volgend jaar weer van start gaat. Dit jaar zijn er geen geschikte of betaalbare locaties gevonden. Deze cup heeft een technisch reglement.
De NL driftseries werkt op uitnodiging, waar ook een reglement aan vast hangt. Hier hoef je je in eerste instantie niet op te concentreren.
Vermogen is ALTIJD vrij, dat is juist het leuke bij de driftcompetities. Ook de auto mag je aanpassen waar je wilt.
Betaalbaar is het zeker. Ik ben ook groot autosport liefhebber (hoewel, minder circuit rijden) en wilde eigenlijk in de rallysport instappen. Inschrijfgeld voor een rally is al gauw 600 euro.... Daar komt bij dat je een auto moet hebben die aan een homologatie voldoet.
Even een berekening wat je zoiezo kwijt bent voor bv de kamikazecup:
10*100euro inschrijfgeld = 1000 euro
10*100euro benzine = 1000 euro
onderhoud zeer afhankelijk van je eigen kunnen en auto.
+ evt. promotie evenementen, zeg zo'n 100 euro per dag dat je kwijt bent.
Ik rij (met APK en verzekering) gewoon over de snelweg naar de wedstrijden toe.
Als je een beetje handig bent in commerci?le zin kun je nog best wel wat sponsorgeld binnenhalen. Ik heb mijn budget nog laaaang niet rond, maar ik heb toch al wel verassend veel voor elkaar kunnen krijgen.
@ Joost en Jeroen: Ik ga dit jaar de auto niet meer van kleur veranderen. Ik heb te weinig tijd voor 8 juni, waar alle sponsorstickers er toch echt op moeten zitten ivm een grote publieke opkomst. M'n school en het betrouwbaar hebben van de volvo hebben prioriteit.
Ok klinkt goed. Is in ieder geval goedkoper dan de E4500 voor de geen modena cup. Heb ook gekeken naar VOC maar dat is nog duurder. Rally rijden in Nederland is echt niet leuk. Dan zou ik waarschijnlijk BE/DU gaan rijden, Ieper, Ardennen, Bocholt ed. Maar ook dat is wat duur. Die kamikazecup is dus in ieder geval iets om eens naar te kijken. Wanneer gaat deze in het jaar van start?
Zolder is ook nog eens lekker dichtbij voor mij dat is helemaal mooi, begin het steeds leuker te vinden.
Sponsoring lijkt me inderdaad wel handig, waarom laat je jezelf niet registreren bij de KVK, sponsor je driftgebeuren en trek je het vervolgens van de belasting af? Met giften aan goede doelen ed kan dat ook, misschien het uitzoeken waard.
Mja sponsoring van banden en dergelijke denk ik dat ik meer aan heb dan aan centen.