Restauratie carburateur B19A motor
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-03-2012 22:51 #902476
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Restauratie carburateur B19A motor
Grappig dat ik op een ander forum lees dat men 240's wil terugbouwen naar stromberg, omdat die cisac dingen zoveel problemen geven 
Persoonlijk heb ik altijd heerlijk met een B19A gereden. Perfect stationair, goed starten, niet stotteren, etc. Alleen na 30.000 km op lpg doet ie het niet meer zo goed op benzine. Maar da's vast niets geks. Als benzine niet zo schandalig duur was geweest, dan had ik nooit gas in laten bouwen.

Persoonlijk heb ik altijd heerlijk met een B19A gereden. Perfect stationair, goed starten, niet stotteren, etc. Alleen na 30.000 km op lpg doet ie het niet meer zo goed op benzine. Maar da's vast niets geks. Als benzine niet zo schandalig duur was geweest, dan had ik nooit gas in laten bouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2012 13:08 #902519
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Restauratie carburateur B19A motor
Mja, zolang onduidelijk is of de klepspeling en contactpunten goed zijn afgesteld, is het niet zo zinvol om aan de carburateur te gaan friemelen. Die staat namelijk helemaal achteraan in de keten. Eerst de rest in orde, dan komt de carburateur wel weer 
1450 tpm als het merkstreepje tegenover het schroefje staat, dat is wat aan de hoge kant maar dat mag verder geen noemenswaardige problemen opleveren. Alleen een "dood punt" in de choke ergens halverwege, waardoor je de choke ineens een heel eind kunt induwen. Dat heb ik zelfs bewust zo gedaan omdat een B19 erg snel van de choke af kan, zolang je maar blijft rijden. Voor stationair draaien (bijv. bij stoplicht) hoef ik de choke nu maar heeel iets uit te trekken
Verhoogd stationair toerental moet je overigens meten met warme motor.
Ik ben het wel met je eens dat een B14 wat rustiger/verfijnder loopt, maar het schiet gewoon niet op met zo'n motor als je niet zoveel toeren wil maken

1450 tpm als het merkstreepje tegenover het schroefje staat, dat is wat aan de hoge kant maar dat mag verder geen noemenswaardige problemen opleveren. Alleen een "dood punt" in de choke ergens halverwege, waardoor je de choke ineens een heel eind kunt induwen. Dat heb ik zelfs bewust zo gedaan omdat een B19 erg snel van de choke af kan, zolang je maar blijft rijden. Voor stationair draaien (bijv. bij stoplicht) hoef ik de choke nu maar heeel iets uit te trekken

Verhoogd stationair toerental moet je overigens meten met warme motor.
Ik ben het wel met je eens dat een B14 wat rustiger/verfijnder loopt, maar het schiet gewoon niet op met zo'n motor als je niet zoveel toeren wil maken

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-03-2012 15:01 #902526
door V300 register
Daarom zit daar een vario op.
Beantwoord door V300 register in topic Restauratie carburateur B19A motor
volvofiel;197032 schreef : Ik ben het wel met je eens dat een B14 wat rustiger/verfijnder loopt, maar het schiet gewoon niet op met zo'n motor als je niet zoveel toeren wil maken
Daarom zit daar een vario op.

Moderators: Mark Smeets