Restauratie carburateur B19A motor
- V300 register
- Verbannen
-
een constant-vacu?m carburateur is iets moeilijker te snappen in het begin, maar er zit uiteindelijk veel minder op wat mis kan gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
het verbruik op zoek ben naar een andere auto. Dan is een 340 met 1.4 motor of een 360 met injectie. Of wellicht een ander type...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
easydriver;196929 schreef : Bedankt voor jullie uitleg! Ik zal misschien eens kijken voor een andere Zenith carburateur. Ik zeg misschien omdat ik wegens
het verbruik op zoek ben naar een andere auto. Dan is een 340 met 1.4 motor of een 360 met injectie. Of wellicht een ander merk...
wat is er mis met de huidige? Co te hoog? Belabberd lopen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Membraam is goed maar er zit wel olie-achtig spul onder op de vlotterkamer. Dat zou het demper olie kunnen zijn wat periodiek bijgevuld wordt.
(na afvegen blijft het droog)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Is het membraam van de luchtdoseringklep nog goed (als die lek is loopt de motor met choke veel te rijk)?
Is de klepspeling in orde?
Is de choke goed afgesteld?
Zijn de contactpuntjes in orde (of heb je al renix?)?
Bovenstaande, met uitzondering van het laatste maar daar heb ik kortgeleden een how-to voor gemaakt, is allemaal te vinden in werkplaatshandboek TP 35135/1, hoofdgroep 2(23), brandstofsysteem 300 1976-19..
Staat in het ledenmenu.
(zie mijn bericht van gisteren in dit topic)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het CO weet ik niet. Met de choke uit kan de motor 3500 toeren lopen: heb dus wel het idee dat hij te rijk staat,
ik zou dat membraam best even kunnen nakijken.
Deze uitvoering heeft nog contactpuntjes, in het voorjaar door mijn collega afgesteld maar zou er nog een blik op kunnen werpen.
De choke staat volgens vraagbaak tegenover merkstreepje afgesteld. Dan loopt de motor 1450 toeren maar die afstelling
zou dus niet kloppen als dat membraam niet in orde is...
Klepspeling, daar heb ik nog niet over nagedacht. Dat is een klus voor een iets doorgewinterde V300 hobbyist denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je gas geeft zakt het toerental altijd even naar de 500 tpm om vervolgens tussen de 900 a 1100 tpm te schommelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
wat gebeurt er als je de choke uitgetrokken hebt en je een paar keer gasgeeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ja dat gebeurt soms wel eens. Al is het nadieselen vrij kort.volvofiel;196964 schreef : hmm, dieselt de motor ook wel eens na?
Bij een koude motor houdt hij in, als je een paar keer gasgeeft loopt het toerental op.volvofiel;196964 schreef : wat gebeurt er als je de choke uitgetrokken hebt en je een paar keer gasgeeft?
Maar ik denk dat je het met een warme motor bedoelt? Ik zal eens kijken vanavond...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je de choke dan iets uittrekt zakt hij niet in. Stationair toerental schommelt dan wel tussen de 900 tpm en 1500 tpm.easydriver;196967 schreef : Maar ik denk dat je het met een warme motor bedoelt? Ik zal eens kijken vanavond...
Offtopic: Wat loopt die 1400 toch fijn als ik daar weer in rij... :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.