Diff. vervangen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2010 00:53 #845341 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diff. vervangen
Fantastisch!
5 reacties, 5 meningen.
@ Anjo: zoals jij het beschrijft had ik het ook al ingeschat. Achteras is de spelbreker. Loshalen van de bladveren is mogelijk een oplossing.
@ Buijs:ik wil e.e.a niet afsturen, onderdelen (ook defecte) gaan hier de schuur in in het kader van je weet maar nooit... Daarnaast, zowel ik als mijn vrouw gaan al een paar maanden driftend dor het leven, nu is het even genoeg. Ik wil de gemiddelde forumganger hier zijn vrouw / vriendin nog wel eens zien toespreken als zij met een auto moet gaan rijden met 100% sper...
@ Ruben: goeie tip, ik wist niet dat die pakking (lijkt wel patroonpapier zo dun) nog nieuw te bestellen is.
@ Jos: mooi kort en bondig...
@ Doeke: duidelijk
@ Karsten: sorry, voor de werkplaats, maar ik mag 'm nou eenmaal gebruiken voor hobbymatige dingen. Dank voor de link trouwens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2010 07:53 #845342 door V300 register

850 Estate;155182 schreef : @ Karsten: sorry, voor de werkplaats, maar ik mag 'm nou eenmaal gebruiken voor hobbymatige dingen. Dank voor de link trouwens

Wees gerust, diep van binnen zijn we allemaal stikjaloers alleen geven we het soms niet toe! Het is nu eenmaal een luxe en als ik dat wil kan ik er gelukkig ook via via eentje gebruiken, kost mij een vakantiedag op het werk, maar dan is het wel klaar...
Geniet er vooral van om hem te mogen gebruiken en veel succes met het veranderen van je Diff!

PS het verwondert mij trouwens dat je vriendin/vrouw nog met je auto wou rijden, krijg de mijne amper achter het stuur en dat terwijl hij quasi op de weg plakt in verhouding tot mijn vorige auto!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2010 09:54 #845344 door V300 register

Dendorssers;155183 schreef : PS het verwondert mij trouwens dat je vriendin/vrouw nog met je auto wou rijden, krijg de mijne amper achter het stuur en dat terwijl hij quasi op de weg plakt in verhouding tot mijn vorige auto!

Misschien dat het iets uitmaakt dat ook mijn vrouw uit een gezin komt waarbij iedereen beroepsmatig iets met auto's deed, en zij zelf ook jaren in autoland gewerkt heeft?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2010 12:57 #845350 door V300 register

850 Estate;155182 schreef : Fantastisch!
5 reacties, 5 meningen.
@ Anjo: zoals jij het beschrijft had ik het ook al ingeschat. Achteras is de spelbreker. Loshalen van de bladveren is mogelijk een oplossing.
@ Buijs:ik wil e.e.a niet afsturen, onderdelen (ook defecte) gaan hier de schuur in in het kader van je weet maar nooit... Daarnaast, zowel ik als mijn vrouw gaan al een paar maanden driftend dor het leven, nu is het even genoeg. Ik wil de gemiddelde forumganger hier zijn vrouw / vriendin nog wel eens zien toespreken als zij met een auto moet gaan rijden met 100% sper...
@ Ruben: goeie tip, ik wist niet dat die pakking (lijkt wel patroonpapier zo dun) nog nieuw te bestellen is.
@ Jos: mooi kort en bondig...
@ Doeke: duidelijk
@ Karsten: sorry, voor de werkplaats, maar ik mag 'm nou eenmaal gebruiken voor hobbymatige dingen. Dank voor de link trouwens

Anjo heeft helemaal gelijk. Ik ben stom geweest, mijn methode werkt alleen zo bij de 340, niet bij de 360.
Dat opsturen was overigens maar een grapje, maar dat had je al wel begrepen neem ik aan ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2010 17:44 #845364 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Diff. vervangen
voor je de bladveren loshaalt zou ik eerst kijken of je met flink wat extra gewicht in de kofferbak de achteras hoog genoeg krijgt om het diff onder de achteras door naar achteren te schuiven, moet als het goed is precies goed gaan en scheelt weer wat werk (remslangetje vind het ook niet zo heul erg leuk als je de bladveren zover wilt laten zakken)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2010 17:07 #845456 door V300 register

AvdAkker;155208 schreef : voor je de bladveren loshaalt zou ik eerst kijken of je met flink wat extra gewicht in de kofferbak de achteras hoog genoeg krijgt om het diff onder de achteras door naar achteren te schuiven, moet als het goed is precies goed gaan en scheelt weer wat werk (remslangetje vind het ook niet zo heul erg leuk als je de bladveren zover wilt laten zakken)

Goeie tip! Alleen de brug die ik kan gebruiken is een 2-kolommer.
M.a.w., de wielen hangen los, dus dan kan ik een olifant in de kofferbak leggen, maar heeft dit nog steeds geen resultaat...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2010 19:22 #845471 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Diff. vervangen

850 Estate;155304 schreef : dus dan kan ik een olifant in de kofferbak leggen,

Dan hoop ik dat je goeie kriksteunen hebt... :+

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-09-2010 19:54 #845478 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Diff. vervangen
Zoals gezegd moet de auto dan onder de achteras worden opgebokt, anders zakt hij nog niet door de veren! Lange werkdag gehad Jeroen? }:)

Overigens weet ik zeker dat wij met het vervangen van het koppelstuk de achteras niet los hebben gehad, maar dat het wel een heel gedoe was om het diff ver genoeg naar achteren te krijgen icm de achteras die in de weg zit.. Maar het moet te doen zijn op de grond + 2 krikken.
Wij hebben toen het diff met een krik + houtblokken omhoog geduwd over de achteras heen, aangezien we geen olifant hadden die in de kofferbak wilde zitten ;)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2010 19:57 #845479 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Diff. vervangen
Wilde je geen olifant in de kofferbak? Ik heb het geprobeerd, maar Blijdorp wilde hem niet uitlenen :(

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2010 20:36 #845483 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Diff. vervangen

v0lv0freak;155326 schreef : Zoals gezegd moet de auto dan onder de achteras worden opgebokt, anders zakt hij nog niet door de veren! Lange werkdag gehad Jeroen? }:)

Met een olifant in de kofferbak op een 2 kolommer heb je goede kriksteunen nodig... Lange werkdag gehad Mark? :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC