Soms afslaan 360!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik zal alle membramen, pakkingen, de vlotter, naalden en sproeiers maar vergeten.
Ik hou me er buiten, de TC mag het verder oplossen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
blijkt af en toe erg toepasselijk te zijn, niet alleen op het werkingsprincipe maar ook op degene die het mag repareren/ onderhouden :+
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Lucluc;131091 schreef : Jaja Joost, en nog start ie met 3000 rpm.
:D
volvofiel;131094 schreef : Jean-Luc,sorry voor het aanbieden van hulp. Ik zal het niet meer doen.
Ik hou me er buiten, de TC mag het verder oplossen.
Goh, wat is het hier weer gezellig! :no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;131087 schreef : Leden met een B19A kunnen bij de carburateurdag niet terecht.
???????????? Heb ik iets gemist? ??????????
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
B19A heeft een speciaals type carb welke anders werkt en niet specifiek wordt behandeld (Zo staat het in de volvoice850 Estate;131147 schreef : ???????????? Heb ik iets gemist? ??????????

- V300 register
- Verbannen
-
v3c.nl schreef : Het bestaat uit 2 delen; het eerste deel is vooral theoretisch, met een uitleg over de werking van een carburateur, met nadruk op de specifieke eigenschappen van de carburateurs van de B14, B172k en B200k motoren.
(kort gezegd; de constant-vacu?m carburateurs van de B19 worden buiten beschouwing gelaten)
Terug ontopic denk ik dat we het hier hebben over een 360 met B200K-motor (even gedestilleerd uit Glenns berichtenhistorie, volgens mij is de auto uit 1985) en dientengevolge heeft zo'n ding een Solex-carburateur, ofwel 'de UFO' met standaard plastic prulvlotter. Je kunt redelijk makkelijk bij die vlotter, dus even eruit plukken en in een bakje water leggen. Zinken = vervangen.
Bougiekabels kunnen inderdaad ouwe meuk zijn en vervangen is nooit verkeerd, maar als die echt gaar zijn, dan start je auto ook gewoon slecht, choke of niet.
Zie ook forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4584
- V300 register
- Verbannen
-
deze is origineel 6 gram, en mag niet zwaarder zijn dan 7 gram.
als deze niet meer goed is (poreus, er is dan benzine in getrokken) is het gewicht hoger.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;131150 schreef : Terug ontopic denk ik dat we het hier hebben over een 360 met B200K-motor (even gedestilleerd uit Glenns berichtenhistorie, volgens mij is de auto uit 1985) en dientengevolge heeft zo'n ding een Solex-carburateur, ofwel 'de UFO' met standaard plastic prulvlotter. Je kunt redelijk makkelijk bij die vlotter, dus even eruit plukken en in een bakje water leggen. Zinken = vervangen.
Bougiekabels kunnen inderdaad ouwe meuk zijn en vervangen is nooit verkeerd, maar als die echt gaar zijn, dan start je auto ook gewoon slecht, choke of niet.
Zie ook forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4584
Juist

Ik vraag me alleen af of ik het probleem zo ver weg moet zoeken. De ene keer is het namelijk niet en de andere keer wel. Nu loopt hij bijvoorbeeld gewoon netjes stationair...