Soms afslaan 360!
- V300 register
- Verbannen
-
Sorry dat ik zo lastig ben met alle topics wat ik start maar ik heb een probleempje!
Soms als mijn 360 warm is valt hij me gewoon uit onder de 1500-1200 rpm.
Ik heb het gevoel dat hij dan gewoon te weinig/slechte vonken krijgt?
Hij is dit beginnen te doen met het koude weer. Ik heb een beetje het gevoel dat er iets van vocht ontdooit door de motorwarmte en dit vervolgens weer iets van elektrische delen doet irriteren.
Maargoed, de ene keer doet hij het wel, de andere keer niet (als hij warm is).
Als hij koud is doet hij het niet, want dan heb ik de choke uitgetrokken.
Overigens als de choke ver genoeg uit trek als hij begint af te slaan blijft hij ook lopen (incl. het bijbehorende verbruik :crazy2:)
Heb pas een grote beurt laten doen en een nieuwe verdelerkap erop gezet. (die zag geoxideerd uit, en ik dacht dat dat het probleem was...)
Verder heeft mijn monteur nog gezegd dat het de bougiekabels zouden kunnen zijn, maar dat was ook pas zeker nadat ze erop zitten! (? 60 euro...:yummie:)
Graag suggesties!
Edit: Het gaat wederom om een 360 carb!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hoe oud zijn de huidige kabels?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zou 2 jaar, zou ook 25 jaar kunnen zijn?
Maargoed, misschien toch wel de moeite waard om te proberen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is ??n van die zaken die je gewoon in het oog moet moet houden... Je kan ze eventueel controleren met een Ohm-meter! Even loshalen en doormeten terwijl je wat met de kabel zit te vroeten (lees buigen, draaien...)Wat nu exact de weerstandswaarde moet zijn, weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar die kan je met de zoekfunctie wel vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Is voor een student even een investering (ik kan het weten) maar je merkt het direct terug in het verbruik.
Als je bovenstaande allemaal net hebt uitgevoerd/vervangen en het probleem bestaat nog steeds, mag je 't in de carburateur zoeken.
Heb je al een Solex carb of nog een oude Zenith met een dopje bovenop waarin je olie kunt bijvullen?
Dit is een Zenith (blauw dopje):
media.photobucket.com/image/b19a%20volvo/Lucluc/DSC00089.jpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;131086 schreef : Heb je al een Solex carb of nog een oude Zenith met een dopje bovenop waarin je olie kunt bijvullen?
Misschien even het type carb of motorcode noemen, want mijn groene GLS heeft en Solex carb met blauw dopje. Zijn als Solex, Zenith en Stromberg verkocht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Van de zomer nog een paar dagen bezig geweest met een carburateurprobleem, dus ik kan 'm wel dromen

Edit: de carb is dan een Solex/Zenith/Stromberg 175 CD 2 (SE). Dat '175 CD' staat op de rand van het dekseltje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.