Lekkende waterpomp
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;116618 schreef : Ik kon helaas even de juiste foto niet vinden, maar ik heb het gepaint.
Deze ring bedoel je toch (blauw op dit plaatje)
Ja, precies. De ring van de leiding die aan de onderkant van de waterpomp zit (aan de andere kant van het aandrijfwiel).
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als er een felsrand op die waterpijp zit denk ik dat als je een universeel, ongewapende slang (dus volrubber) gebruikt en bijv 8mm lang houd of zelfs een centimeter, dat hij door de felsrand aan de waterpijp, en het randje in de waterpomp vanzelf in de goede vorm gedrukt wordt om goed af te dichten.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;116627 schreef : 3/8 is een engelse maat wat overeenkomt met 16mm; geeft aan dat het een best wel universele maat is in principe:)
Ah, heb even de andere mogelijkheden nagerekend. Je bedoelt 5/8 waarschijnlijk (inches).
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
lastige zaken daarbij zijn dat de maatvoering van de slang niet heel kritisch maar wel belangrijk is, en dat de soepelheid van de slang ook een gigantische rol speelt, gewapende slang is zeker weten een no-go.
vacuumslang is vaak bijzonder dikwandig maar het zou kunnen dat er iets van 3/8 is wat bij deze maatvoering past
het is de moeite waard om ermee te experimenteren maar als je al voor amper 40 euro een nieuwe waterpomp kunt halen zou ik zelf ook enorm gaan twijfelen of ik de moeite zou nemen om te gaan tobben voor een rubber ringetje wat je er dan gratis bij krijgt..
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;116636 schreef : Zo, met bloed, zweet en tranen heb ik de waterpijp los gekregen :humor:
:humor:
Is het een geklier bij jou om hem er weer op te krijgen; of schiet ie er op ?
- V300 register
- Verbannen
-