Lekkende waterpomp
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;116566 schreef : Weet je, Dirk, ik haal het O-ringetje uit mijn nieuw bestelde waterpomp en die stuur ik op.
Tegen de tijd dat ik een O-ringetje nodig heb, ga ik wel naar de loodgieter. Mijn waterpomp gaat nog wel even mee (even afkloppen).
Als je me je postadres kunt geven, stuur ik hem z.s.m. op.
Joost, dat zou erg mooi zijn. Heb jij dezelfde pomp als ik?
Echter, beware dat je wel weer een goed ring vindt. Ik kan voor 35 euro een nieuwe pomp bestellen (die andere was 75e, had iets langer moeten zoeken

Het is trouwens geen O-ring kom ik net achter.. O-ringen zijn zogenaamde 'joints torique', oftewel ringen in donut of torus vorm. Het gaat om het ringetje van retourleiding, die meer de vorm van een gewone ring heeft (ca. 6 mm dik, ca. 20mm externe diameter, ca. 15/16mm interne diameter).
Ik stuur je een PM met volledige naam en postadres. Als je je rekeningnr. stuurt maak ik de verzendkosten en kosten voor de ring over.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;116606 schreef : Over welke ring gaat het? Die van de waterpomp naar de waterpijp die langs het blok naar achter loopt, of die bovenop de waterpomp zit?
De ring van de retourleiding (dimensie ca. 6mmx20mm(externe diamater) en 16mm interne diameter).
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik zal er mee naar een aantal zaken gaan en kijken of ik er een kan krijgen. Wordt wel volgende week.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;116611 schreef : Ah, die.
Ik zal er mee naar een aantal zaken gaan en kijken of ik er een kan krijgen. Wordt wel volgende week.
In dat geval bestel ik een nieuwe pomp... kan niet wachten tot volgende week en wil je niet opzadelen met de mogelijkheid dat je heel NL moet afstruinen, voordat je weer een vervangende ring hebt gevonden. Desalniettemin, heel erg bedankt voor het aanbod.
Even off-topic; er kwamen hier net 10 wilde varkens over m'n terras heenlopen

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik weet niet precies waar die ring zit, maar is het niet mogelijk om een stuk slang te nemen wat correspondeerd met 20 extern en 16 intern en dat netjes op lengte te knippen?
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;116614 schreef : 16mm intern komt overeen met 3/8 en is dus een hele universele slangmaat
ik weet niet precies waar die ring zit, maar is het niet mogelijk om een stuk slang te nemen wat correspondeerd met 20 extern en 16 intern en dat netjes op lengte te knippen?
3/8 wat?
Ja, ik denk wel dat dat mogelijk is die suggestie. Een stuk rubber netjes uitsnijden; echter kom je wel snel een halve mm er naast te zitten. Zou dat gaan lekken?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
DirkH;116616 schreef : Zou dat gaan lekken?
Ja, direkt. Moet perfect passen.