Volvo stottert
- V300 register
- Verbannen
-
Als ik die dag weer ga rijden, kan 5 minuten later zijn maar ook 5 uur dan doet het probleem zich niet meer voor. Het is dus eigenlijk alleen tijdens het eerste ritje van die dag.
Wat zou het kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Een vergelijkbaar probleem als in dat topic?
Volgens mij zit er iets in de injectiemotor dat een stotter/schok veroorzaakt wat verergert wordt door de versnellingsbak. In jouw geval is dat denk ik een koude motor en in het geval van het topic hierboven zijn ze er nog niet uit.
Ik heb het trouwens ook, maar dan niet bij het optrekken, maar meer bij het rijden op constante snelheid of minimale verschillen in gasgeven.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat andere is volgens mij een karakteristiek van de 2L injectiemotor. Dat hij soms licht stoot bij constante snelheid. (Daar heb ik ook geen moeite mee en komt bij mij maar zelden voor.)
- V300 register
- Verbannen
-
Sid340;113746 schreef : ..... en komt bij mij maar zelden voor.)
Komt het zelden voor dat je op constante snelheid rijdt, of dat ie stottert?
Wat je probleem met koude motor betreft: als je meer gasgeeft bij het optrekken, helpt dat? Anders zou ik het ook niet weten..
- V300 register
- Verbannen
-
Krekkelens;113754 schreef : Komt het zelden voor dat je op constante snelheid rijdt, of dat ie stottert?
Wat je probleem met koude motor betreft: als je meer gasgeeft bij het optrekken, helpt dat? Anders zou ik het ook niet weten..
Dat ik op constante snelheid rij...
Ik zal het eens proberen om meer gas te geven bij het optrekken. Ik vind het gewoon een raar verschijnsel omdat ik niet weet wat het is een waar vandaan komt.
Als je op internet zoekt vind je ook zo'n uiteenlopende verklaringen (weliswaar bij andere merken auto's) dat je nog geen duidelijkheid hebt. Sommigen hebben het bij warme motor andere bij koude. De ene zegt dat het aan olie op de koppelingsplaat ligt of de automatische choke et cetera.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-