Volvo stottert

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2009 14:01 #629296 door V300 register
Volvo stottert is gemaakt door V300 register
Ik heb een klein probleempje met de 360. Als ik 's morgens weg rij stottert de auto heel erg bij het optrekken. Dit blijft zich dan voordoen bij elk stoplicht.
Als ik die dag weer ga rijden, kan 5 minuten later zijn maar ook 5 uur dan doet het probleem zich niet meer voor. Het is dus eigenlijk alleen tijdens het eerste ritje van die dag.

Wat zou het kunnen zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 14:21 #788379 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo stottert
Heb ik ook weleens last van. En dan met name als het de uren voor het rijden vochtig is geweest. Dan doet hij dat 99 van de 100 keer. Verder normaal niet. Heb bougies, kabels, verdel en kap vervangen. Dus daar zit het niet in.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2009 15:33 #788387 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo stottert
Ja want voor de rest loopt hij echt als een zonnetje. Maar die van mij doet het dus elke dag. Vorige week is het de hele week droog geweest en toen deed hij het ook.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2009 15:46 #788388 door V300 register
Even ter aanvulling. Het gaat om een injectiemotor ik meen B200EA. En het is eigenlijk meer schokken dan stotteren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2009 20:23 #788461 door V300 register
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4924

Een vergelijkbaar probleem als in dat topic?

Volgens mij zit er iets in de injectiemotor dat een stotter/schok veroorzaakt wat verergert wordt door de versnellingsbak. In jouw geval is dat denk ik een koude motor en in het geval van het topic hierboven zijn ze er nog niet uit.

Ik heb het trouwens ook, maar dan niet bij het optrekken, maar meer bij het rijden op constante snelheid of minimale verschillen in gasgeven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2009 20:59 #788465 door V300 register
Nee gelukkig niet. Echt alleen als ik bij koude motor wegrij in de eerste versnelling.
Dat andere is volgens mij een karakteristiek van de 2L injectiemotor. Dat hij soms licht stoot bij constante snelheid. (Daar heb ik ook geen moeite mee en komt bij mij maar zelden voor.)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2009 22:08 #788471 door V300 register

Sid340;113746 schreef : ..... en komt bij mij maar zelden voor.)

Komt het zelden voor dat je op constante snelheid rijdt, of dat ie stottert?

Wat je probleem met koude motor betreft: als je meer gasgeeft bij het optrekken, helpt dat? Anders zou ik het ook niet weten..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2009 12:22 #788511 door V300 register

Krekkelens;113754 schreef : Komt het zelden voor dat je op constante snelheid rijdt, of dat ie stottert?

Wat je probleem met koude motor betreft: als je meer gasgeeft bij het optrekken, helpt dat? Anders zou ik het ook niet weten..

Dat ik op constante snelheid rij...

Ik zal het eens proberen om meer gas te geven bij het optrekken. Ik vind het gewoon een raar verschijnsel omdat ik niet weet wat het is een waar vandaan komt.

Als je op internet zoekt vind je ook zo'n uiteenlopende verklaringen (weliswaar bij andere merken auto's) dat je nog geen duidelijkheid hebt. Sommigen hebben het bij warme motor andere bij koude. De ene zegt dat het aan olie op de koppelingsplaat ligt of de automatische choke et cetera.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 18:59 #791453 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo stottert
Er zit toch nog ergens een vijfde injector dacht ik? Is dat niet de injector die ondersteunt tijdens een koude start? Of zit ik er nu helemaal naast?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 19:18 #791460 door V300 register
Klopt helemaal, die werkt bij een koude motor en niet bij een warme motor. Volgens mij de injector die het dichtste bij de achterwielen zit. Als ie kapot is dan doet hij helemaal niets. *heb ik ergens op dit forum gelezen. Zoals ik in een ander topic ook al zei wil ik alles wat hierover op dit forum in verschillende topics is gezegd nog een keer op een rij zetten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC