Accu laadt niet bij + slippend geluid (aandrijfband?)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2009 13:40 #776748 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu laadt niet bij + slippend geluid (aandrijfband?)
WD40 is NIET smerend, zoals Jos en Anjo ook al schreven.

juist remmenreiniger moet je niet gebruiken op rubber, want dat tast het rubber aan door de oplosmiddelen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2009 14:56 #776752 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu laadt niet bij + slippend geluid (aandrijfband?)
Koop dan toch gewoon een speciale riemenspray van Motip! die hebben ze ook! Als je het dan doet, doe het dan tenminste met het juiste spul!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 15:17 #776756 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Accu laadt niet bij + slippend geluid (aandrijfband?)
of bespaar je dat geld en koop gelijk een nieuw v-riempje, dan ben je direct van het geslip af (mits je hem correct spant);)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2009 15:30 #776758 door V300 register
DAt is nog beter ja!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2009 09:42 #777023 door V300 register
Voor de duidelijkheid, ik heb nooit het stuk waar de riemen over de poelies heenlopen met WD-40 ingespoten. Toen ik schreef over het inspuiten van de poelies doelde ik op de as van de poelies. Dit blijkt inderdaad niet helemaal uit wat ik eerder schreef, dus excuses voor de geschepte verwarring.

Verder had ik de fijnafstelling nog niet helemaal goed gedaan. Dat is nu in orde, de banden staan nu pas op de goede spanning (halve cm bewegingsruimte naar beide kanten); dat was eerst nog te ruim (ik had de grote moer vastgezet voor het doen van de fijnafstelling).

In ieder geval: het geslip is nu over en de accuspanning is ergens tussen de 13.6V en 14.2V. De auto rijdt weer super. Ik heb ook 2 nieuwe v-snaren en die gooi ik er wellicht binnenkort om, omdat deze inderdaad wel enigszins aan vervanging toezijn.

Bedankt voor de hulp!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC