Luchtmassameter overleden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2009 10:52 #763895 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Luchtmassameter overleden?
Ik weet niet hoe het bij auto's zit, maar ik pruts al enige jaren aan gitaarelectronica en daarbij is contactspray echt uit den boze. Trekt stof aan en gaat kraken. Maar ja, dat is bij geluid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2009 11:19 #763897 door V300 register
reinigende contactspray als Kontakt 60 moet je alleen gebruiken op contacten, en dan nog alleen als je het daarna goed schoon kunt spoelen en/of wrijven met een ander produkt (kontakt 61 bijv)

op printplaten en potmeters geeft dat spul standaard problemen, omdat bijv. bij potmeters de geleidende laag aangetast wordt. Dat geeft dus het gekraak wat je dan krijgt.

Bij zo'n verbinding van de luchtmassameter, die na loshalen en weer vastzetten (terwijl er geen zichtbare vervuiling van de contacten is) het ineens weer doet, kun je haast wel stellen dat dit niet aan het contact kan liggen. Eerder draadbreuk in de bekabeling, die je door het bewegen met de aansluitingen weer even tegen elkaar brengt.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 23:03 #764082 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Luchtmassameter overleden?
Zojuist even een mailtje verstuurd naar mijn vaste leverancier; wie weet is de injectiekabelboom nog wel nieuw te krijgen. New old stock ofzo. Zal wel niet goedkoop zijn, maar heb weinig zin om te gaan prutsen in een kabelboom. Maar eerst maar eens zeker weten dat het een draadbreuk is.;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2009 10:35 #764120 door V300 register
Meten is weten. :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2009 11:19 #764123 door V300 register
ja, dat is het lastige. je komt er zonder "prutsen in de kabelboom" amper achter of het inderdaad een draadbreuk is...

als je het elektrische schema echt helemaal snapt, moet het wel mogelijk zijn de draden van stekkerpunt naar stekkerpunt door te meten.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2009 17:24 #764151 door Doeke Dobma (GAST)
Kabelboom is nieuw bij de dealert in ieder geval niet meer te krijgen, heb ik net gehoord. Ik ga morgenochtend 'prutsen', ben benieuwd of ik verder kom.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 21:19 #766818 door Doeke Dobma (GAST)
Hij rijdt weer. Hele kabelboom losgehaald. Eerst gecontroleerd op beschadigingen. 1 deel van de plastic huls was door(plek waar die aan het blok vastzit) maar de kabels waren onbeschadigd. Toen door gaan meten, volgens de vraagbaak. Alles bleek in orde te zijn. Het euvel was (vermoedelijk) een losse contraplug in de connector van het stuurrelais. Dat was toevalligerwijs ook de connector met een kabel naar de LMM. Die weer gefixeerd. Daarna zo'n 70 km probleemloos gereden, hopelijk is het hiermee opgelost.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC