Verschillen tussen motoren

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2008 19:14 #736796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschillen tussen motoren

volvofiel;75075 schreef : Ik verbaasde me vandaag over het geblaas van zo'n B19A. Man, het lijkt wel of er een driedubbele intercooler met biturbo inligt...


Meedraaiende fan! Het lijkt op een 6-cilinder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 20:56 #736818 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verschillen tussen motoren
Nou en of! Klinkt machtig mooi:yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 21:20 #736828 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Verschillen tussen motoren
D?t is inderdaad het mooie geluid van een 2 liter. Ongeveer hetzelfde als in de 2/7 en 9 serie. Echt Volvo geluid, heerlijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 21:27 #736831 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verschillen tussen motoren
En het leuke is dat er ook nog eens 1200 kilo achter mag. Ik ruik mogelijkheden voor de zomervakantie;D

Zo'n degelijk Volvo-blok vertrouw ik wel, in tegenstelling tot mijn eigen 1400. Daar maak ik liever geen rit van 1100 km mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 21:52 #736837 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Verschillen tussen motoren
Dat zeg je nou wel, maar die B19 heeft net behoorlijk onderhoud gehad, en gezien de km-stand heeft ie regelmatig gelopen. Een 2 liter blok is iets probleemlozer dan een 1400 maar als een 1400 in goede staat is dan kun je er ook wel van opaan. Wat betreft vakantie. Je kunt in verweggistan beter met een 1400 stil komen te staan dan met een B19. Een 1400 is immers een Renault en die kan iig in heelk europa redelijk probleemloos geserviced worden (motorisch dan he) terwijl je met een B19 vrij snel in de problemen komt. Weet je het verhaal nog van de 1700 met pech in Frankrijk? Geloof me met een 1400 was het probleem veel minder groot geweest en veel sneller opgelost.

T?ch ga ik komende zomer met mijn B200 naar oost-europa! Door de taxatiewaarde heb ik ineens weer recht op repatriering van het voertuig. Zonder taxatiewaarde kun je met de dagwaarde van welke 300 dan ook wel fluiten naar het terugzien van je auto in Nederland, als je pech krijgt in het buitenland en ze kunnen je niet helpen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2008 07:55 #736868 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschillen tussen motoren
Mja, de 1400 is een degelijk blok. Maar toch heb ik goeie en slechte meegemaakt. Een volvo blok is toch meer van steen heb ik het idee...Goed of slecht onderhoud...Dat maakt het verschil tussen 4 ton of 7 ton zegmaar...:+

Over slecht onderhoud gesproken, ik heb laatst foto's gezien van een auto die vanaf nieuw de 1e 170.000km niet geserviced was. Kheb nog nooit zo'n grote puinzooi gezien! Maar afgezien van de turbo die kapot was, deed de auto het prima...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2008 08:19 #736869 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschillen tussen motoren
Een 1400 is bij iets meer dan 5 ton toch wel op. Van de redblocks zijn toch wel voorbeelden bekend van 7 ton of meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2008 00:16 #737674 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschillen tussen motoren

Pistonpen paultje;74656 schreef : Inderdaad

B19A = Carb, 95PK
B19E = Injectie 118PK

In de DLS ligt een B19A. De eerste B19E lag in de 360 GLT's (wat betreft 300 serie dan).

T/m 84 is B19 gebruikt, daarna werdt het B200.

hmm en ik heb nu een 360 uit eind 85 met een b19 (winkeldochter dus ;))

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 11:20 #737678 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verschillen tussen motoren
Heeft 'ie nog de oude achterlichten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2008 12:46 #737685 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschillen tussen motoren
nee dat weer niet , oook niet de oude bumpers, maar wel de oude kachelbediening, en wel weer een vdo tellerset :S

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD