Volvo 360 met vreemde uitval verschijnselen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2008 20:51 #627486 door V300 register
Volvo 360 met vreemde uitval verschijnselen is gemaakt door V300 register
Beste Volvo lovers :)

Ik ben Erik van Galen, een man die al een geruime tijd rond heeft getuft met mijn old trusty Volvo 360.

Ik heb deze volvo 360 een lange lange tijd terug van Jeroen van Bodegom gekocht en samen met hem er veel aan gewerkt en mee geploeterd :). Nou rij ik sinds kort HEEEL kort weer met deze volvo, omdat ik een jaar lang een lease auto heb gehad en de volvo ene jaar lang stil heeft gestaan.

Ik heb de volvo net afgelopen woensdag opgehaald nadat hij zeker 2 weken bij de garage heeft gestaan vanwege 1. Grote beurt, 2 APK, 3. Banden uitbalanceren, maar uit de apk kwamen een 3 tal dingen die niet goed waren waaronder de portierdeur aan mijn kant die helemaal verrot was, en wat een moeite het mij gekost heeft om daar een werkende deur voor te vinden.

Maarrrr ik dwaal af van het hoofd probleem, ok, ik rij nu dus 2 dagen weer in mijn volvo. Ten eerste hebben die sukkels bij de garage de banden niet goed uitgebalanceerd waardoor als ik over de 100KM per uur ga ik lekker met het stuur sta te shaken. Ten tweede hebben ze de radio helemaal niet goed aangesloten, dus muziek zit er ook niet in. Maar het grootste probleem, kreeg ik ineens vanmiddag :| ik reed terug van mijn werk, ik werk in Veldhoven en woon in Breda, dus ik rij via de al vertrouwde A58 richting breda, ik kom in Breda aan en moest vanaf daar naar het gemeente huis, en tijdens het daar naar toe rijden ,stoplicht na stoplicht kwam ik ineens bij een van die stoplichten tot de conclusie, dat de volvo was stil gevallen, ik had helemaal geen melding of wat gekregen, ik wilde weg rijden maar hij deed niks meer, toen ging ik kijken naar de lampjes op de dash, mijn accu lampje, olie lampje en nog een lampje branden, dus ik snel sleutel omgedraait, auto weer gestart en ik kon verder, volgende stoplicht waar ik aan kwam rijden, viel de auto weer stil, ik kon horen dat bij het remmen de toeren tal lager ging, en ineens onder de 1000 denk ik en poef, weg was ie.

Ik heb dit daarna zeker nog 5x gehad, vanaf het gemeente huis tot aan mijn huis is het ongeveer hmzmzzzzzz denk 7 stoplichten, en bij ELK stoplicht is hij uitgevallen. Ik heb op een bepaald moment 1x heel erg hard doorgetrapt, dus effe 100 of zo gereden, en bij het laatste stoplicht waar ik kwam bleef hij gewoon lopen.

Nou heb ik al zo veel met deze auto gehad dat ik echt paranoid word van die auto, ik heb hem echt nodig, maar ben als den doods dat ik langs de weg stil sta of zo langs de snelweg.

Nou ja, mijn vraag is dus, heeft IEMAND een idee wat dit kan veroorzaken???

Als je meer info nodig hebt moet je het laten weten, ik wil alles vertellen wat nut heeft of geen nut heeft :)

GRoeten van Erik van Galen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 21:07 #711586 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 met vreemde uitval verschijnselen
Ten eerste: is het een injectie of een carburateur?

Misschien is het wel de stationairsproeier die verstopt zit/zat.

Maar dit kun je beter in een techniekforum zetten ;)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 21:08 #711588 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 met vreemde uitval verschijnselen
Check de radio-aansluiting. Zit deze met orginele verloopstekkers of is er zomaar aan draden geprutst.
Check de stekkeraansluitingen en bedrading aan de onderkant van de zekeringskast.
Als het een injectie is kan het aan de regelunits liggen. Hoe je dat checked weet ik niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2008 21:12 #711591 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 met vreemde uitval verschijnselen

volvofiel;56454 schreef : Ten eerste: is het een injectie of een carburateur?

Misschien is het wel de stationairsproeier die verstopt zit/zat.

Maar dit kun je beter in een techniekforum zetten ;)

Volgens mij is de volvo die ik heb gewoon een injectie motor, tis een 360 GL van 1988. En eens kieken of ik dit bericht dan kan verplaatsen

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 21:15 #711592 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 met vreemde uitval verschijnselen
Als jij het niet kan doet een moderator het wel ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2008 21:32 #711597 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 met vreemde uitval verschijnselen
Als je het vermogen weet, dan weten wij wel of het een injectie of carburateurmotor is. Staat in je kentekenbewijs. 75 kw is carburateur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2008 21:33 #711598 door V300 register
Heb het ook eens gehad met een 360gls. Verlichting aan, auto uit. Lag uiteindelijk aan de bedrading van de radio

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 21:38 #711602 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 360 met vreemde uitval verschijnselen
Als het injectie is heb je de kans dat alle rommel in je tank naar de injectoren gaan en verstopt gaan zitten. Dus een potje injectorcleaner er ingooien in de tank dan aftanken en weer proberen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2008 21:44 #711605 door V300 register

volvomaniac;56468 schreef : Heb het ook eens gehad met een 360gls. Verlichting aan, auto uit. Lag uiteindelijk aan de bedrading van de radio

Nou ik kan best geloven dat het aan de bedrading van de radio ligt, zal me HELEMAAL NIKS verbazen, vreemde is wel dat op het moment dat het gebeurde ik de radio niet aan had staan, omdat het toch zo mega slecht klinkt omdat ze het dus niet goed hebben aangesloten.

Maar het kenteken is TL-14-SR en het vermogen is 82KW

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 21:47 #711606 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 met vreemde uitval verschijnselen
Het is een B200E, dit was mijn eerste 300. Dat van die radio kan wel eens raak zijn. Dat ik daar niet aan gedacht heb toen je het vroeg...

Kom (morgenavond) maar even langs, dan kijk ik er even naar. Bel maar ff, ik ben nu The Leage Of Extraordinary Gentlemen aan het kijken, dus ik ben nog wel ff wakker! :D
Het probleem is alleen wel pas begonnen een paar dagen na de radiowissel.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC