Motor stopt er ineens mee

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2008 22:02 #696730 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor stopt er ineens mee
Neen, die hebben een membraanpomp;
En ik dacht dattie aandreven door de hulpas van de verdeler en oliepomp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2008 22:30 #696736 door V300 register
Ok, dus dat zou een optie kunnen zijn..

Hoe zou ik dat zelf kunnen testen, of die stuk is of niet? Is er een mogelijkheid om uit te kunnen vinden welk onderdeel precies stuk is? Zou het bijvoorbeeld ook aan de injectoren kunnen liggen?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 09:44 #696743 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Motor stopt er ineens mee
De brandstofpomp zit ook achter een zekering. Misschien onwaarschijnlijk, maar check 'het andere' zekeringkastje ook even. Maak de boel eens schoon, kan nooit kwaad.
Ik heb even gekeken in de vraagbaak, daar staat niet duidelijk in hoe je test of de brandstofpomp nog steeds werkt. Maar gebruik de zoekfunctie van het forum eens, het is al eens besproken geloof ik...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2008 09:51 #696744 door V300 register
En de stekkers op de pomp, zijn die nog fris?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2008 14:09 #696777 door V300 register
Ik heb zojuist alle stekkers, electra en contactpunten onder de motorkap nagelopen waarvan het enig effect op het niet starten zou kunnen hebben. Ik heb ze schoongemaakt, ingespoten met contactspray en weer goed bevestigd. Ik heb de accuklemmen en accupolen goed schoongemaakt en ook opnieuw bevestigd. En natuurlijk het zekeringenkastje voor de mistlamp en brandstofpomp. Deze heb ik in zijn geheel eraf gehaald, de zekeringen vervangen (ookal waren deze niet kapot, eentje had wel iets last van corrosie bleek bij nadere inspectie) en alles goed gereinigd en weer teruggezet. Ook de stekkertjes daarvan even voorzichtig schoongemaakt en alles ingespoten met contactspray (dat klinkt inmiddels als het wondermiddeltje van de Volvo 360!). Na alles nog een keer nagelopen te hebben, heb ik de auto durven starten. Hij startte meteen, sloeg direct aan.. Wel merkte ik dat hij heel eventjes niet helemaal zuiver liep in het begin, maar al vrij snel (binnen 15 sec ongeveer) draaide hij netjes 900 tpm. Ik heb hem 20 min laten draaien, wat dotten gas gegeven toen hij warm was om te kijken of het toerental niet te ver terug zou zakken. Ik merkte nog wel dat hij de eerste paar keer gas geven weer inhield, zoals ik ook in de eerste post beschreven heb. Ik ben benieuwd wat dat zou kunnen zijn.

Zometeen ga ik hem weer starten en hopelijk blijft hij ook dan goed lopen. Daarna even een blokje om rijden. Ik durf nog niet zo ver, ben bang dat ik weer stil kom te staan en nu heb ik niemand bij me die me kan terugslepen of kan helpen duwen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2008 16:38 #696782 door V300 register
Ik heb er nu weer een aardig stuk mee gereden, veel gestopt, uitgedaan, aangedaan, doorgereden. Ook een paar keer even snel opgetrokken, en hij blijft goed lopen! Ik vertrouw er nu op dat hij het goed blijft doen! Ik hoop het in ieder geval, want zeer binnenkort ga ik hem te koop zetten. Ik zal hem dan ook hier plaatsen.

Bedankt voor de tips!

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 16:54 #696784 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Motor stopt er ineens mee
Hoi, nou mooi dat het is opgelost. Hopelijk blijft ie nu goed. Wat is trouwens het verbruik van je auto?

Als je hem te koop zet, zorg er dan alsjeblieft voor dat ie niet bij de 360 cup terecht komt of bij iemand die gewoon een autootje nodig heeft, maar bij een liefhebber. Er rijden al zo weinig 360's rond, en van die weinige 360's wordt een deel nog eens slecht onderhouden ook. Red deze mooie wagens! Zorg dat ie goed terecht komt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2008 16:57 #696786 door V300 register
En waarom verkopen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2008 18:18 #696794 door V300 register
Ik heb een andere auto, een Toyota Mr2, die ik weer uit de stalling ga halen. Ik geloof niet echt meer in een winter dit jaar, maar mocht die er toch komen, dan kan de Mr2 altijd nog weer even een paar dagen de garage in.

De Volvo was oorspronkelijk alleen als winterauto bedoeld, maar ik ben inmiddels wel een beetje Volvo fanaat geworden :) Toch ben ik ook altijd BMW fan geweest.
Het geld dat de Volvo opbrengt wordt opzij gezet en in de zomer komt er een BMW voor in de plaats. Een 525 tds E34. Ik wil voor het dagelijks verkeer een automaat en ik rij te veel kilometers om benzine te blijven rijden. De BMW moet alle opties hebben die er in die tijd bij geleverd werden, dus het wordt wel even zoeken naar een mooie :)

Het blijft in ieder geval altijd een RWD auto :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2008 18:22 #696795 door V300 register

Doeke Dobma;46147 schreef : Hoi, nou mooi dat het is opgelost. Hopelijk blijft ie nu goed. Wat is trouwens het verbruik van je auto?

Als je hem te koop zet, zorg er dan alsjeblieft voor dat ie niet bij de 360 cup terecht komt of bij iemand die gewoon een autootje nodig heeft, maar bij een liefhebber. Er rijden al zo weinig 360's rond, en van die weinige 360's wordt een deel nog eens slecht onderhouden ook. Red deze mooie wagens! Zorg dat ie goed terecht komt...

Een vriend van me zoekt als dagelijkse auto nog een leuke RWD auto. Hij is een echte autoliefhebber en zal er goed voor zorgen, mocht hij hem overnemen. Mocht hij hem niet overnemen, dan zet ik hem eerst hier te koop.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC