Motor stopt er ineens mee
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb me hier ooit eens eerder aangemeld vorig jaar, maar helaas ben ik de inloggegevens kwijt en mijn e-mail adres is inmiddels veranderd, dus even opnieuw ingelogd.
Ik heb een raar probleem. Ik heb een Volvo 360 GL sedan, 2.0 injectie. Fijne auto, zeker zo in de wintermaanden. De afgelopen tijd had hij helaas wel wat kuren. Wanneer de motor 's ochtends gestart werd, sputterde hij best tegen. Starten en stationair lopen ging prima, maar zodra je het gas intrapte, hield hij heel erg in.. In eigenlijk elke versnelling, wat mij duidelijk maakt dat het niet aan de versnellingsbak ligt. Eerst was het maar heel even, maar het duurde steeds langer. Vaak als hij warm was hield het wel op, maar soms ook niet. Als hij dan eenmaal hoog in toeren zat, reed hij prima, maar zodra je onder de 2000 tpm kwam, stotterde hij weer. Alsof hij een tekort aan brandstof had in die regionen.
Afgelopen vrijdag had ik een stuk gereden, ging even wat langsbrengen bij mijn ouders en wilde wegrijden. Hij wilde gewoon niet meer aan. De startmotor werkt, bougies vonken maar hij wil gewoon niet meer aanslaan. Aan de accu ligt het ook niet, ik had nog een nieuwe liggen, die opgeladen en erin gezet maar ook daarmee was het euvel niet verholpen.
Nu had ik wel al een tijdje last van dat kastje dat aan de binnenkant van het zijscherm links voor, zo tussen het scherm en de accu bevestigd is. Tenminste, dat denk ik. De vorige eigenaar had mij dit ook verteld, dat de contactpuntjes daarvan niet meer helemaal goed waren. Af en toe even schoonmaken en wat contactspray erop en hij deed het weer. Dit gebeurde eens in de zoveel-duizend km, en had daar eigenlijk maar 1 of 2 keer na aankoop last van gehad. De keren dat hij niet wilde starten, even wat spray erop en hij deed het meteen weer. Geen diee wat voor kastje het is eigenlijk. Heb geen verstand van dit type motor, tot nu toe alleen aan Jappen gesleuteld

Misschien dat het laatste euvel wel het hele probleem is, maar misschien ook niet. Ik dacht zelf misschien dat de brandstofpomp ermee gekapt is. Ik ruik ook geen benzinelucht als ik hem probeer te starten.
Kan iemand mij hier verder mee helpen? Heb de tijd en ruimte om zelf aan de auto te sleutelen, dus als iemand mij iets op weg helpt met vertellen wat het zou kunnen zijn, dan ga ik er zo snel mogelijk mee aan de slag!
Groet,
Christopher
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij ben je al een heel eind met de diagnose.
Dat kastje daar tussen de accu en het spatscherm, daar zit namelijk een zekering in van de de brandstofpomp. Waarschijnlijk zit daar dan het euvel. Waar de andere zekering ook alweer van is, dat weet ik niet.
Ik heb zelf ook problemen met die zekering gehad en volgens mij nog een aantal anderen. Zorg er ook voor dat de accuklemmen goed contact maken, dat is bij mij ook weleens een probleem geweest.
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Wanneer ik vanmiddag weer thuis ben ga ik het direct uitproberen.
- V300 register
- Verbannen
-
... maar helaas is hij er nu weer mee gekapt

Iemand nog een ander idee? Iemand die in de buurt woont (Soest/omgeving Amersfoort) die misschien wel zin en tijd heeft om er even naar te kijken? Ik heb morgen en overmorgen vrij, dus genoeg tijd om eraan te werken

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zijn er verschillende benzinepompen? Ik had namelijk via marktplaats een mailtje gestuurd naar een aanbieder van onderdelen voor de Volvo 360, maar toen kreeg ik deze reactie terug:
Geachte aspirant koper,
Allereerst bedankt voor de reactie op mijn advertentie.
De pomp die gezochte wordt is dat de pomp die bij de achteras gemonteerd is?
mvg.
William
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-