GLE injectie stoterig in lage toeren

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2007 12:17 #672996 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
throttle valve switches? butterfly valve switches?

idle switch / full load switch ?

iets van die termen zou het moeten zijn. weet alleen niet of de juiste procedure in de haynes staat...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2007 15:36 #686447 door V300 register
Ik heb een vergelijkbaar probleempje met mijn 360. Rijdt als een zonnetje, maar zodra ik een constante snelheid aanhoud tussen de 30 en de 80 km/u blijft hij af en toe wat schokkerig tijdens het rijden...

Nu lees ik hierboven iets over de smoorklep? Wat is dat precies? Ik sleutel graag zelf aan de auto dus als dit goed te doen is wil ik dat proberen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2007 15:45 #686451 door V300 register

Doeke Dobma;28950 schreef : Nou, hij hokt zowel als ie koud als warm is. Het is echt in de lage toeren, t/m 4e versnelling. Zodra je boven de 1500-2000 tpm komt, heb je er geen last van. Sowieso dus geen echte last, maar het valt me op, volgens mij hoort het gewoon niet zo.

doeke

zowiezo met een beetje rijden hoor je niet onder de 2000 toeren uit te komen anders schakel je te veel.

maar dit is dus een typisch injectiesysteem probleem?
ennum die klep die wouter bedoeld is dat niet die klep die nogal eens wil verbranden omdat ie na loop van tijd niet helemaal netjes meer sluit, of heb ik nu iets anders in gedacht? ergens een inlaatklep van, en dan niet die op de cilinderkop ;)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2007 20:01 #686465 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic GLE injectie stoterig in lage toeren

KonradW;37884 schreef : zowiezo met een beetje rijden hoor je niet onder de 2000 toeren uit te komen anders schakel je te veel.

Konrad, natuurlijk rij je wel eens onder de 2000 toeren. Op zo'n 60-weg, in z'n 4 bijvoorbeeld. Veel zuiniger dan in z'n drie. En binnen de bebouwde kom, als je 4 tot 50 rijdt, rij je ook vaak constant en vaak ook onder de 2000 toeren. Lekker zuinig. Vandaar misschien dat ik met mij 360 injectie een gemiddeld verbruik van 1:12 heb.

Het probleem is bij nog steeds hetzelfde, het lijkt langzaam wel erger te worden. Het komt voor in alle versnellingen, bij een toerental voornamelijk tussen 1500-2000 tpm maar ook wel daaronder. Zodra je constant rijd, gaat het de eerste 10 sec goed, maar daarna begint ie van langzaam naar erger te schokken. Je moet dus constant gas geven en weer loslaten, anders gaat ie bokken. Erg lastig, begint irritant te worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2007 20:19 #686466 door V300 register

KonradW;37884 schreef : zowiezo met een beetje rijden hoor je niet onder de 2000 toeren uit te komen anders schakel je te veel.

Ik schakel bij een lange weg in de bebouwde kom al naar de 5. Bij 50 km/u zo'n 1200 toeren, wat geen enkel probleem geeft. Dat is dus wel bij een carburateur.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC