GLE injectie stoterig in lage toeren

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 23:10 #672361 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
Ffieuwww... wat een geruststelling!:D Ik ben er ook heel tevreden mee. Rijd heerlijk. Vanmiddag even plankgas naar Heerenveen, hij haalde 170. Er moet wel meer uit kunnen komen toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 11:40 #672386 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
Ik heb de 200 aangetik.
Wind mee, open luchtfilter, verlaagde neus en bodykit hebben daar misschien iets aan bijgedragen...

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2007 12:55 #672713 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
Dit hebben alles 360's een beetje. Controleer de afstellign van je smoorklep eens. Dit is een heel simpel dingetje, maar het kan wel dit soort dingen veroorzaken.:hmmz2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2007 13:23 #672718 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
Mijn oude hield het voor gezien bij 180, dat was een sedan.
Er moet wel bij gezegd worden dat het nogal kloteweer was, veel wind in de verkeerde richtingen. Hij bleef wel erg netjes op de weg liggen!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2007 14:42 #672731 door V300 register
Ik heb nog niet harder dan 175 op de teller gereden. Dat is met de 92 pk sterke B19A motor. Hij trekt daar wel met gemak naartoe! En de wegligging is idd prima.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2007 20:13 #672752 door V300 register
Met m'n eerste 360 hatchback (115pk) weleens de 205km/h gehaald. Sindsdien vertrouw ik de teller niet echt meer. de 360GL sedan kwam niet verder dan de 180km/h.

Ik had bij m'n sedan (die slechts 75000km gelopen had) precies hetzelfde probleem. Dit zat hem naar mijn weten gewoon in de aandrijflijn. M'n 360 hatchback had hier beduidend VEEEL minder last van terwijl die bijna 2 ton had gelopen. Waar het aan lag weet ik niet, maar het zat hem duidelijk in de aandrijflijn.

Indien het de motor is: Ik heb volgens mij weleens gelezen dat er 5 injectoren op de motor zitten. De 5e injector, die voor extra brandstof bij een koude start zorgt, wil weleens blijven druppelen. Hierdoor krijg je vooral bij weinig gaf een onregelmatige loop. Dit zou ook misschien een schokje kunnen veroorzaken.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2007 17:59 #672948 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
De 5e injector zit onder het spruitstuk, wannee die zou doordruppelen, komt het niet in de inlaat. Die doet het echt alleen bij de koude start, en als ie niet goed werkt, doet ie het eigenlijk altijd helemaal niet.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2007 11:36 #672989 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
Nou, hij hokt zowel als ie koud als warm is. Het is echt in de lage toeren, t/m 4e versnelling. Zodra je boven de 1500-2000 tpm komt, heb je er geen last van. Sowieso dus geen echte last, maar het valt me op, volgens mij hoort het gewoon niet zo.

doeke

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2007 11:38 #672990 door V300 register
gasklepschakelaars afstellen, eventueel injectorreiniger proberen.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2007 11:47 #672992 door Doeke Dobma (GAST)
Ok, wel die injectorreiniger zit er nu reeds 50 km in. Had een flesje van 450ml op iets van 40 liter erin gegooid. Hopen dat dat werkt.

Ik ben dus een n00b wat betreft de techniek van de 360 injectie. Ik weet waar het luchtfilter, de LMM, het brandstoffilter, de bougies en de injectie zit, maar andere/losse onderdelen daarvan kan ik niet aanwijzen;)
Dus: waar zitten die gasklepschakelaars, hoe zien ze eruit, en nog belangrijker: hoe heet het in het engels. Dan kan ik het opzoeken in Haynes...

tnx

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC