GLE injectie stoterig in lage toeren

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2007 00:16 #626091 door Doeke Dobma (GAST)
GLE injectie stoterig in lage toeren is gemaakt door Doeke Dobma (GAST)
Sinds twee dagen dus de trotse bezitter van die verschrikkelijk mooie GLE uit '86 met injectie. Verkoper heeft verteld dat ie de afgelopen week soms inhield, en dat dit aan de aanstuurunit lag. Ik heb er nu 500 km mee gereden, maar gelukkig nog niets van gemerkt. Hij zei ook dat eer tik ertegen aan wel wil helpen. Dat is nog geen probleem.
Er is wel iets anders, iets kleins, detail, wat geen probleem is maar wat me wel een beetje stoort. Op lage snelheid en in lage toeren, bijv bij file rijden (<30km/u). Ik rij constant, zodra ik het gas acuut loslaat gaat auto echt met een schokje langzamer rijden. Als ik bij het langzamer rijden het gas weer een beetje intrap, gaat ie met een schokje ook weer versnellen. Op lage snelheid kan het dus best een beetje schokkerig gaan, ook wel constant. Kennen jullie dit verschijnsel? Kan het ook weer met die aanstuurunit te maken hebben? Het lijkt me niet helemaal jofel, omdat het me zo opvalt. Verder rijdt ie perfect hoor!:D

doeke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2007 08:51 #672038 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
Zit de schok in de motor of in de aandrijflijn?
Daar had mijn auto ook wat last van, ik gaf altijd de wat oudere motorsteunen de schuld...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2007 10:22 #672054 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
Klinkt inderdaad ook een beetje als speling op de aandrijflijn. Daar hebben wel meer 360's last van, schijnt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2007 10:50 #672063 door V300 register
Kep al zo'n koppelstukje voor de aandrijfas op voorraad liggen. Die breken(?) ook wel eens (splines slijten).

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2007 00:32 #672125 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
Hoe weet ik of het van de motor of de aandrijflijn komt? Ben helemaal nieuw met de 360. Freerk heeft het over een koppelstukje. Wat is dat precies, wat doet het, waar zit het, hoe ziet het eruit? Hoe hoort het eruit te zien, hoe hoort het er niet uit te zien? Foto? :D
Dan kan ik zelf even kijken, misschien is dat het wel. Is zoiets makkelijk te krijgen en een beetje betaalbaar?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 00:40 #672299 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
Iemand?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 15:01 #672330 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic GLE injectie stoterig in lage toeren
Dat koppelstuk is het niet.
Dat is heel of kapot, geen tussenweg...
Hoe weet je of het van de aandrijflijn komt? Dat voel en hoor je...
Het voelt dan echt alsof er iets kantelt. Je motor en/of versnellingsbak voel je dan echt van links naar rechts bewegen en je auto schokt daardoor van voor naar achter.
Als het van de motor komt hoor je het ook aan het motorgeluid.
Kom naar de BBQ, laat me 10 meter rijden en ik weet het... :D

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 22:01 #672348 door Doeke Dobma (GAST)
Nou, dan denk ik niet dat het in de aandrijflijn zit. Het 'voelt' alemaal wel goed:D
Naar de BBQ, lijkt me een goed idee. Helaas ga ik de dag erop vroeg weg richting zweden en moet ik zaterdags nog tot 17.00 uur werken, en aangezien jij zo verrekte ver weg woont, zal ik het moeten laten schieten...

Wat betreft de motor. Die lijkt goed te lopen, maar ik heb geen referentie. Stationair klinkt ie wel regelmatig, maar het wijzertje van de toerenteller staat niet strak stil. Dan beweegt lichtjes op en neer. Het gepruttel uit de uitlaat is ook niet heel constant. Maar het valt bijna niet op, de meesten vinden hem gewoon goed lopen. Ik zal Jouke eens vragen, ga binnenkort weer eens bij hem langs..

doeke

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2007 22:18 #672352 door V300 register

Doeke Dobma;28275 schreef : Wat betreft de motor. Die lijkt goed te lopen, maar ik heb geen referentie. Stationair klinkt ie wel regelmatig, maar het wijzertje van de toerenteller staat niet strak stil. Dan beweegt lichtjes op en neer. Het gepruttel uit de uitlaat is ook niet heel constant.

Volgens mij is dat normaal, dat is bij mijn 340 ook zo, en hij loopt prachtig...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2007 22:23 #672353 door V300 register
Mijn oude 360 liep ook als een zonnetje, en inderdaad deint de toerenteller lichtjes op en neer.

De 340 vario hetzelfde verhaal, en de 1700 die ik vroeger had ook. Daar zou ik me dus niet druk om maken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC