GLE injectie stoterig in lage toeren
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Er is wel iets anders, iets kleins, detail, wat geen probleem is maar wat me wel een beetje stoort. Op lage snelheid en in lage toeren, bijv bij file rijden (<30km/u). Ik rij constant, zodra ik het gas acuut loslaat gaat auto echt met een schokje langzamer rijden. Als ik bij het langzamer rijden het gas weer een beetje intrap, gaat ie met een schokje ook weer versnellen. Op lage snelheid kan het dus best een beetje schokkerig gaan, ook wel constant. Kennen jullie dit verschijnsel? Kan het ook weer met die aanstuurunit te maken hebben? Het lijkt me niet helemaal jofel, omdat het me zo opvalt. Verder rijdt ie perfect hoor!

doeke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Daar had mijn auto ook wat last van, ik gaf altijd de wat oudere motorsteunen de schuld...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-

Dan kan ik zelf even kijken, misschien is dat het wel. Is zoiets makkelijk te krijgen en een beetje betaalbaar?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is heel of kapot, geen tussenweg...
Hoe weet je of het van de aandrijflijn komt? Dat voel en hoor je...
Het voelt dan echt alsof er iets kantelt. Je motor en/of versnellingsbak voel je dan echt van links naar rechts bewegen en je auto schokt daardoor van voor naar achter.
Als het van de motor komt hoor je het ook aan het motorgeluid.
Kom naar de BBQ, laat me 10 meter rijden en ik weet het...

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Naar de BBQ, lijkt me een goed idee. Helaas ga ik de dag erop vroeg weg richting zweden en moet ik zaterdags nog tot 17.00 uur werken, en aangezien jij zo verrekte ver weg woont, zal ik het moeten laten schieten...
Wat betreft de motor. Die lijkt goed te lopen, maar ik heb geen referentie. Stationair klinkt ie wel regelmatig, maar het wijzertje van de toerenteller staat niet strak stil. Dan beweegt lichtjes op en neer. Het gepruttel uit de uitlaat is ook niet heel constant. Maar het valt bijna niet op, de meesten vinden hem gewoon goed lopen. Ik zal Jouke eens vragen, ga binnenkort weer eens bij hem langs..
doeke
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;28275 schreef : Wat betreft de motor. Die lijkt goed te lopen, maar ik heb geen referentie. Stationair klinkt ie wel regelmatig, maar het wijzertje van de toerenteller staat niet strak stil. Dan beweegt lichtjes op en neer. Het gepruttel uit de uitlaat is ook niet heel constant.
Volgens mij is dat normaal, dat is bij mijn 340 ook zo, en hij loopt prachtig...
- V300 register
- Verbannen
-
De 340 vario hetzelfde verhaal, en de 1700 die ik vroeger had ook. Daar zou ik me dus niet druk om maken.