Aftapkraantje op B200
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2006 16:54 #635766
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Aftapkraantje op B200
Een haaks omgebogen stukje staal gebruiken. Daarmee rondom tussen de slang en het aansluitstuk de slang steeds iets meer losmaken van het aansluitstuk.
Timen
Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2006 19:23 #635767
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aftapkraantje op B200
Dank je Timen. Gelukkig ging de slang uiteindelijk toch nog vrij aardig los, dus een stukje staal heb ik niet hoeven te gebruiken. De auto is nu weer van verse koelvloeistof voorzien ipv roestbruine vloeistof...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2006 19:59 #635768
door V300 register
netjes!
wat ik meestal doe ik met duim en wijsvinger zo ver mogelijk om de aansluiting heen pakken, en dan de slang proberen te verdraaien. vaak 'knakt' ie dan en kun je hem vervolgens vrij makkelijk al heen en weer draaiend eraf schuiven.
Groetjes Wouter
wat ik meestal doe ik met duim en wijsvinger zo ver mogelijk om de aansluiting heen pakken, en dan de slang proberen te verdraaien. vaak 'knakt' ie dan en kun je hem vervolgens vrij makkelijk al heen en weer draaiend eraf schuiven.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2006 20:17 #635769
door V300 register
Precies Wouter! Zo heb ik het idd ook gedaan. Alleen ik heb de slang juist zo ver mogelijk van de aansluiting af gepakt (of bedoel jij dat ook?). Vervolgens al draaiend en heen en weer schuddend er beweging in proberen te krijgen. In het begin ging het erg lastig, daarna ging het steeds soepeler. Via een jerrycan-tuutje heb ik via het aftap-kraantje de rest van de vloeistof eruit gehaald. Vervolgens 1 keertje met water spoelen en vervolgens bijvullen (mede dankzij bovengenoemde tips trouwens; wat is zo'n forum toch heerlijk!). Kind kan eigenlijk de was doen. Wat mij trouwens wel opviel, was de vettigheid van de oude vloeistof. Bovendien zie ik ook op het pad, waar ik oude vloeistof gemorst heb nu oliekleurtjes. Maar goed, nu zit er iig goed spul in.
(Bericht gewijzigd door barkruk op 4 juni 2006)
(Bericht gewijzigd door barkruk op 4 juni 2006)
Moderators: Mark Smeets