Aftapkraantje op B200

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2005 15:35 #624039 door V300 register
Aftapkraantje op B200 is gemaakt door V300 register
Kan iemand mij vertellen waar het koelvloeistof aftap-kraantje op de b200 motor moet zitten ?

heb er een tijd naar gezocht maar kon het niet vinden. Ik ben namelijk bezig om mijn koelssysteem te reinigen en door te spoelen, maar daar heb ik dat kraantje voor nodig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2005 16:27 #635757 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Aftapkraantje op B200
Zit onder het uitlaatspruitstuk, aan de zijkant van je blok. Succes ermee! Laat ff weten of het gelukt is en hoe je het gedaan hebt, ik ben wel benieuwd hoe dat gaat. Ik wil het zelf ook gaan doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2005 17:48 #635758 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aftapkraantje op B200
het is idd gelukt, ik had het kraantje inmiddels zelf gevonden, maar toch bedankt

Ik heb eerst er een blikje BAR's spul voor je koelsysteem er in gedaan. Ik weet ff niet precies welke het is, maar elke zichzelf respecterende auto-materialen zaak heeft het staan.

Daar heb ik een tijd mee gereden (vlak na kerst heb ik het er in gegooit) en vandaag heb ik het systeem afgetapt gespoeld met water, weer afgetapt en daarna gevuld met 7 liter koelvloeistof.

Het aftappen is vrij simpel, onderste slang van de radiateur loshalen en je aftapkraantje opendraaien. ff tijdje wachten ( 7 liter is best wel wat

Daarna gespeld met water, aftapkraantje open, onderste slang weer vastgemaakt en tuinslang in het expansievaatje van je koelvloeistof... ff laten lopen.

Vrvolgens weer aftappen (zie boven)

en daarna, aftapkraantje dichtdraaien, slangen goed vastzetten en je expansievaatje weer tot --max-- vullen. Motor aanzetten, ff warm laten lopen en ff controleren of er nog vloeistof bij moet.

en dat was em

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2005 20:13 #635759 door Thomas de Wit (GAST)
Kon je overal goed bij? Onderste radiateurslang bijvoorbeeld? Heb je iets van een slang aangesloten op het aftapkraantje zodat je het makkelijk kon aftappen? Trouwens, je verwarmingsschuif moet open staan tijdens het aftappen, maar dat wist je wel denk ik..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2005 22:36 #635760 door V300 register
juist die verwarmingsschuif was ik idd vergeten erbij te vertellen. Die moet idd open.

Je kan er een slang op aansluiten als je wilt ja, een tijltje eronder werkte bij mij ook prima.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2005 19:49 #635761 door Thomas de Wit (GAST)
Misschien beetje een domme vraag, maar in de beschrijving staat dus dat je de onderste radiateurslang los moet halen. Waarom is dit? Want de vloeistof loopt uit het aftapkraantje (goh, vandaar die naam?) lijkt mij?

Mooi plaatje van je lampen trouwens martijn! heb je gele glazen in je mistlampen, of gewoon gele pitten? Ik wil mijn (mist)lampen ook geel hebben namelijk...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2005 22:22 #635762 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Aftapkraantje op B200
Ik denk dat dat gewoon een vertekening van de foto is... Dit weekend waren ze nog wittig...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2005 23:11 #635763 door V300 register
zo te zien is het licht hetzelfde als van de koplampen; zal wel aan de kleurcorrectie van de camera liggen. (bekend effect als je weinig licht hebt op t focuspunt, en veel licht op totale beeld)

Owja Martijn, kwam er nog veel viezigheid uit je koelsysteem?

groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2005 13:50 #635764 door V300 register
hehe als je de onderste radiateur slang er niet af haalt kan je een paar uur wachten voordat het allemaal door je aftapkraantje weg is gelopen. Het schiet dus niet echt op.

Wat betreft de lampen: foto is gemaakt met mijn telefoon en ze zijn officieel gewoon wit

Dan de vuiligheid: De kleur van de vloeistof die er uit kwas was roest-bruin. Dus ja, kwam een hoop zooi uit. Maar het ziet er nu allemaal stukken beter uit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2006 15:44 #635765 door V300 register
Die onderste radiateurslang gaat bij mij wel heel lastig eraf. Iemand nog goede bruikbare tips om hem er wel af te krijgen? (dus geen "gewoon spierballen gebruiken "

Ik ben er nu namelijk mee bezig...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC