welke carburateur op welke motor
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wanneer wordt die weer gehouden?

- V300 register
- Verbannen
-
Ik haal niet helemaal de 5,5- 6,5 opening. De stelschroef op de chokeklep is verzegeld. Mijn vraag: hoe kritisch is deze afstelling, of wel als de opening iets onder de gewenste waarde zit, is dat erg! cq heb ik er bij het starten veel last mee.???
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Meteen nog een vraagje:
Is het noodzakelijk om de pakking boven de vlotterbak weg te knippen, of wel is het erg als je het stuk pakking boven de vlotter laat zitten?? Er wordt verder niets mee afgesloten?!
- V300 register
- Verbannen
-
www.volvo300mania.com/technical/B14_32DIR_v1.0.pdf
- V300 register
- Verbannen
-
ehvzff;232454 schreef : Aan de lange kant gemeten!!!!
Meteen nog een vraagje:
Is het noodzakelijk om de pakking boven de vlotterbak weg te knippen, of wel is het erg als je het stuk pakking boven de vlotter laat zitten?? Er wordt verder niets mee afgesloten?!
Wel op pagina 36 van dat document dat je doorlinkte, lees je het gevolg daarvan.
==> slecht starten met warme motor
- V300 register
- Verbannen
-
carburateurwissel uitgevoerd!! Spannend toch wel. Doorgrond nu enigszins de werking. Ging perfect en de motor loopt voorlopig als een zonnetje.
Dank voor julie hulp!
- V300 register
- Verbannen
-
In de voorbereidingen naar mijn carburateurwissel zag ik al dat de stationairsproeier niet alleen geschroefd zit in het carburateurhuis ( zo noem ik het maar even) maar dat het ook nog met een boutje vast hoort te zitten op de zijkant van de sproeier. Ik heb me afgevraagd waarom dat was, pas later dacht ik dat dit niet alleen is, of helemaal niet is om de sproeier vast te zetten, maar nog veel meer is om goed massa te maken. Geen massa betekent geen werking van relais in de stationairsproeier.
Dat wilde ik nog meegeven, zonder dat ik echt weet of het de bedoeling is geweest van de oorspronkelijke ontwerper!!!
Groet!!
- V300 register
- Verbannen
-