Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;231590 schreef : Ik zou kijkenof een clublid nog een carb heeft liggen en dan zelf reviseren. Dat scheelt de helft!
Die van ?155,- zijn geheel gereviseerd en alle pasvlakken absoluut vlak.
Een revisiekitje in mijn carb is denk ik geen optie omdat ook met een nieuwe pakking de vlotterdeksel lekt. En vlakken op een glasplaat gaat niet lukken ivm een paar uitstekende delen. Daarbij loopt er ook een 'rubs' van metaal over het pasvlak om de pakking strakt te klemmen, en deze zou je dan dus ook verwijderen.
Mocht iemand nu al weten een technisch goede Weber 32DIR109 te hebben liggen, dan hoor ik het graag. Probleem is echter dat ik volgend weekend naar Frankrijk vertrek (hoop ik :worship:) en ik zodoende ook met wat tijdsdruk zit.
EDIT: Is er geen vloeibare pakking te krijgen die benzine bestendig is? Is het een optie om dit te gebruiken in combinatie met de nieuwe pakking? Wellicht is hij zo wel dicht te krijgen. Weet alleen niet of dit ook kan. Maar als iemand een andere carb. heeft liggen in goede staat, dan hoor ik dat graag.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Calzone;231595 schreef : Die vloeibare pakking bestaat wel, maar het is niet aan te raden die voor de vlotterdeksel te gebruiken. De kans is groot dat het dan in kleine kanaaltjes terecht komt.
Heb Loctite 5923 gevonden. Ga het wel aanschaffen voor de montage bij de carburateurvoet. Het is bedoeld om te gebruiken in combinatie met de bestaande pakking als een 'pakkingsverbeteraar'. Speciaal voor brandstoffen met een hoog octaangehalte.
www.xtrack.nl/product/loctite-5923-gaske...d-elastic-pot-117ml/
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;231601 schreef : GEEN vloeibare pakking op carburateurs smeren svp
:lol: Haha, ok, zal er nooit meer over beginnen. Beloofd!

- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
een "gereviseerde" carburateur is geen garantie voor succes overigens, uit elkaar slopen en nieuwe pakkingkjes erin kan iedereen maar dat kun je nog niet echt een revisie noemen:)
- V300 register
- Verbannen
-
Vanmorgen nog even wat koelvloeistof gehaald en de zaak afgevuld. De motor startte direct, maar bleef schokken en stationair variabel lopen.
Heb de auto dus maar naar Van Vliet in Leidschendam gereden. Zij gaan nu morgen ochtend de kleppen stellen en daarna de motor afstellen. Als alles goed gaat zou hiermee het probleem straks verholpen moeten zijn.
Qua timing is het wel allemaal erg krap. Morgen middag zouden we met de auto naar Frankrijk op vakantie gaan. Hopen dat dit nog lukt :worship: