Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109
- V300 register
- Verbannen
-
Nu heb ik zojuist bij Dafhobby twee nieuwe pakkingen besteld. Echter is nu de vraag hoe ik het beste de bouten opnieuw vast krijg? Kan ik de gaten opboren en opnieuw tappen (maatje groter) of zijn er andere oplossingen die sneller en makkelijker werken? Het lijkt me een beetje een standaardprobleem, dus er is vast wel wat ervaring op dit forum aangaande dit proleem.
Een revisie is ook nog een optie, maar ik zit nu even krap ivm WW, dus ik wil eerst dit probleem oplossen en daarna later op mijn gemak eens de hele carb uit elkaar halen en reinigen. Gezien het feit dat de hele bovenkant los blijkt te zitten, denk ik hier al heel veel mee te winnen als dit weer netjes vast zit met een verse pakking ertussen.
alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;231494 schreef : (borg)moertjes er onder?
Is het iets wat je kunt doorboren dan? Is je carburateur vervolgens dan niet lek?
Het gaat om de drie boutjes (platte schroevendraaier). M4 dacht ik.
Er wordt op internet verwezen naar helicoils. Maar dan moet je de zaak sowieso een metrische maat opboren. De vraag is of hier voldoende vlees voor is. Daarbij kost een pakketje met tapje, boortje en helicoils ?45,-. Als het alleen met een goed tapje van %20,- ook kan, dan is dat een voordeligere keus voor mij op het moment.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de 3 tapeinden van het luchtfilterhuis kun je overigens wel eenvoudig upgraden van M5 naar M6
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;231509 schreef : en om later dit gezeur te voorkomen de tip toepassen zoals in de laatste volvoice staat.. extra steuntje eraan maken.
Haha, grappig dat je dit zegt. Heb toevallig gistermiddag, om precies die reden, van een 45mm brede strip aluminium een steuntje gebogen!