Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2014 08:39 #950182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109

AvdAkker;231504 schreef : de 3 tapeinden van het luchtfilterhuis kun je overigens wel eenvoudig upgraden van M5 naar M6


Daar zat ik dus mee in mijn hoofd met borgmoertjes. Excuses

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2014 08:52 #950183 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109

General Custom;231516 schreef : Daar zat ik dus mee in mijn hoofd met borgmoertjes. Excuses


Geeft niet, we komen er wel uit.

Maar bedankt mannen. Ik ga er mee aan de slag. Vanmiddag even nieuwe langere boutjes halen voor de carb en zelf tappende parkers om het steuntje aan het luchtfilterhuis te kunnen schroeven. Als vandaag ook de pakkingen binnen zijn, dan zal ik morgen de bovenzijde demonteren en opnieuw vast zetten. Hopelijk loopt de motor daarna weer een stuk strakker. Zal eventueel even het co opnieuw af laten stellen. Deze heb ik moeten verdraaien om het een en ander tijdelijk te compenseren.

off topic: Vandaag komen trouwens ook de nieuwe remblokken en remschoenen binnen. Wordt een druk dagje morgen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2014 12:55 #950197 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109
Pak in plaats van zelftappers liever popnagels,die trillen niet los!Mocht je daar geen tang voor hebben dan gewoon boutjes met zelfborgende moeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2014 19:37 #950220 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109
Alle onderdelen zijn binnen. Heb M4 boutjes en ringen met zelf borgende moeren voor de bevestiging aan het luchtfilterhuis. Is inderdaad beter dan parkers op de lange termijn.

Verder bleek dat Loctite niet meer bestaat. Heb nu de blauwe variant van Bison gekocht.

We gaan morgen aan de slag. Ik hoop dat er inderdaad ook bij mij nog wat vers schroefdraad te vinden is onderin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2014 20:31 #950224 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109

daanheijn;231506 schreef : Ok, ik begrijp hier uit dat de draad in de carb nog dieper doorloopt dan de standaard bouten lang zijn? Met 5mm langere bouten heb ik kans op nog wat vers draad onderin begrijp ik.


Klopt

daanheijn;231517 schreef : ..... zelf tappende parkers om het steuntje aan het luchtfilterhuis te kunnen schroeven.....


niet doen :nono: gebruik een M5 of M6 bout met zelfborgende moeren, parkers kunnen alsnog los trillen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2014 20:34 #950225 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109

daanheijn;231517 schreef : ..... zelf tappende parkers om het steuntje aan het luchtfilterhuis te kunnen schroeven.....


niet doen :nono: gebruik een M5 of M6 bout met zelfborgende moeren, parkers kunnen alsnog los trillen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2014 13:00 #950244 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109
Pakking lijkt niet te helpen.

Nou, vanmorgen de hele handel los gehaald en de vlotterdeksel verwijdert. Bleek een heel stuk pakking verdwenen te zijn.

Vervolgens vlakken netjes schoon gemaakt en de nieuwe pakking aangepast (deel uitsnijden t.h.v. vlotter). Vervolgens de hele handel weer netjes gemonteerd met 5mm langere bouten en loctite blauw (Bison).

Vervolgens wilde de motor niet goed meer starten en loopt hij niet meer stationair zonder de choke te gebruiken. Bij elk stoplicht slaat hij af en de stationairloop is heel onregelmatig.

Als ik het zo na lees zou er nog steeds sprake moeten zijn van valse lucht.

Ik heb vervolgens het luchtfilterhuis nogmaals verwijderd en m.b.v. wat remmenreiniger her en der de aansluitingen bespoten.

De stationairloop bleek opnieuw enorm te reageren bij de pakking van de vlotterdeksel (schutbord zijde). Degene die we zojuist hebben vervangen en voorzien van nieuwe bouten.

Schiet mij maar lek. Ik heb vervolgens naar Volvo van Vliet gereden in Leidschendam, maar deze hebben maandag pas tijd. Ik twijfel ook of zij hier iets mee kunnen of dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Alle slangen zitten netjes met slangklemmetjes vast. Hier lijkt van valse lucht geen sprake.

BALEN!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2014 13:04 #950245 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109
Het vreemde is ook dat hij voor dat ik de pakking heb vervangen, niet zo slecht liep als dat hij nu doet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2014 14:05 #950247 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109
is alles nog wel recht?
Het spul trekt gauw krom, en dan helpt een nieuwe pakking natuurlijk niet meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2014 15:25 #950250 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109

volvofiel;231585 schreef : is alles nog wel recht?
Het spul trekt gauw krom, en dan helpt een nieuwe pakking natuurlijk niet meer.


Ja, dat is inderdaad een goede vraag. Geen idee. Ik weet wel dat mijn motor inmiddels 225.000 km op de teller heeft staan.

Zit ook serieus te denken of het niet beter is een nieuwe /gereviseerde carburateur te bestellen. Voor de rest is de auto technisch namelijk nog goed. Wil er sowieso nog 2 jaar in rijden.

Zag op volvo340onderdelen.nl dat een gereviseerde Weber23dir109 carb ?155,- kost. Een tweede hands ?50,- maar dan weet je, bij deze laatste optie, ook niet of ze nog goed zijn natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD