Nieuw schroefdraad tappen in Weber 32DIR109
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;231504 schreef : de 3 tapeinden van het luchtfilterhuis kun je overigens wel eenvoudig upgraden van M5 naar M6
Daar zat ik dus mee in mijn hoofd met borgmoertjes. Excuses
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;231516 schreef : Daar zat ik dus mee in mijn hoofd met borgmoertjes. Excuses
Geeft niet, we komen er wel uit.
Maar bedankt mannen. Ik ga er mee aan de slag. Vanmiddag even nieuwe langere boutjes halen voor de carb en zelf tappende parkers om het steuntje aan het luchtfilterhuis te kunnen schroeven. Als vandaag ook de pakkingen binnen zijn, dan zal ik morgen de bovenzijde demonteren en opnieuw vast zetten. Hopelijk loopt de motor daarna weer een stuk strakker. Zal eventueel even het co opnieuw af laten stellen. Deze heb ik moeten verdraaien om het een en ander tijdelijk te compenseren.
off topic: Vandaag komen trouwens ook de nieuwe remblokken en remschoenen binnen. Wordt een druk dagje morgen

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Verder bleek dat Loctite niet meer bestaat. Heb nu de blauwe variant van Bison gekocht.
We gaan morgen aan de slag. Ik hoop dat er inderdaad ook bij mij nog wat vers schroefdraad te vinden is onderin.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
daanheijn;231506 schreef : Ok, ik begrijp hier uit dat de draad in de carb nog dieper doorloopt dan de standaard bouten lang zijn? Met 5mm langere bouten heb ik kans op nog wat vers draad onderin begrijp ik.
Klopt
daanheijn;231517 schreef : ..... zelf tappende parkers om het steuntje aan het luchtfilterhuis te kunnen schroeven.....
niet doen :nono: gebruik een M5 of M6 bout met zelfborgende moeren, parkers kunnen alsnog los trillen.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
daanheijn;231517 schreef : ..... zelf tappende parkers om het steuntje aan het luchtfilterhuis te kunnen schroeven.....
niet doen :nono: gebruik een M5 of M6 bout met zelfborgende moeren, parkers kunnen alsnog los trillen.
- V300 register
- Verbannen
-
Nou, vanmorgen de hele handel los gehaald en de vlotterdeksel verwijdert. Bleek een heel stuk pakking verdwenen te zijn.
Vervolgens vlakken netjes schoon gemaakt en de nieuwe pakking aangepast (deel uitsnijden t.h.v. vlotter). Vervolgens de hele handel weer netjes gemonteerd met 5mm langere bouten en loctite blauw (Bison).
Vervolgens wilde de motor niet goed meer starten en loopt hij niet meer stationair zonder de choke te gebruiken. Bij elk stoplicht slaat hij af en de stationairloop is heel onregelmatig.
Als ik het zo na lees zou er nog steeds sprake moeten zijn van valse lucht.
Ik heb vervolgens het luchtfilterhuis nogmaals verwijderd en m.b.v. wat remmenreiniger her en der de aansluitingen bespoten.
De stationairloop bleek opnieuw enorm te reageren bij de pakking van de vlotterdeksel (schutbord zijde). Degene die we zojuist hebben vervangen en voorzien van nieuwe bouten.
Schiet mij maar lek. Ik heb vervolgens naar Volvo van Vliet gereden in Leidschendam, maar deze hebben maandag pas tijd. Ik twijfel ook of zij hier iets mee kunnen of dat ik iets over het hoofd heb gezien.
Alle slangen zitten netjes met slangklemmetjes vast. Hier lijkt van valse lucht geen sprake.
BALEN!!!
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het spul trekt gauw krom, en dan helpt een nieuwe pakking natuurlijk niet meer.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;231585 schreef : is alles nog wel recht?
Het spul trekt gauw krom, en dan helpt een nieuwe pakking natuurlijk niet meer.
Ja, dat is inderdaad een goede vraag. Geen idee. Ik weet wel dat mijn motor inmiddels 225.000 km op de teller heeft staan.
Zit ook serieus te denken of het niet beter is een nieuwe /gereviseerde carburateur te bestellen. Voor de rest is de auto technisch namelijk nog goed. Wil er sowieso nog 2 jaar in rijden.
Zag op volvo340onderdelen.nl dat een gereviseerde Weber23dir109 carb ?155,- kost. Een tweede hands ?50,- maar dan weet je, bij deze laatste optie, ook niet of ze nog goed zijn natuurlijk.