Iemand tips voor demonteren 5-bak?
- V300 register
- Verbannen
-
Weet iemand nog het antwoord op deze eerdere vragen?
volvobot;228361 schreef :
- Klopt het dat de schakelbak zelf maar met vier bouten vast zit aan de carrosserie?
- Waar zit dat interieur rond de pook allemaal vast? Diverse boutjes heb ik al los en er zit genoeg beweging in het interieur, maar ergens lijkt het nog vast te zitten aan het interieurgedeelte waar ook de asbak, soms klokje, bediening kachel in zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
cryowim;228421 schreef : zelf gebruik ik voor blokkeren achterwiel een stuk strip met 2 gaten die op de draadeinden van het achterwiel passen als die lang genoeg is komt die tegen de bodem aan
Goede tip! Daar kan ik wel wat mee!
Iemand nog een idee waar dat interieurbakje (het plastic interieur rond de pook) vast zit aan het dashboardgedeelte waar ook de asbak en verwarming en soms klokje zit?
Allerlei boutjes en schroefjes heb ik al los, en er zit ruim beweging in.
Moet het er in een bepaalde hoek worden uitgekanteld?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De zes imbusboutjes van de homokineet rechtsachter gingen vrij eenvoudig los. Met hulp van de tip van Wim heb ik met een staaf het wiel geblokkeerd, zodat ik ook een beetje kracht kon zetten. Dat was een goede tip.
Maar toen moesten de zes boutjes van de homokineet linksachter nog los.. De eerste ging meteen al moeilijk, de tweede ook dolgedraaid. Uiteindelijk heb ik drie van de zes boutjes los kunnen halen, maar die andere drie heb ik dus verneukt. En daarmee bedoel ik dat mijn inbussleutel een mooie cirkel heeft gemaakt, dus te weinig vlees. Dus hoe haal ik nu die andere boutjes los?
Ik heb toen de andere zes imbusboutjes aan wielzijde van de homokineet los gehaald. Die zaten ongelooflijk vast! maar.. uiteindelijk heb ik die zes bouten ongeschonden los gekregen. Dus wat dat betreft kan de versnellingsbak er onder vandaan. Maar Linksachter zit de homokineet dus nog met drie imbusbouten vast, en de vraag is hoe ik die in vredesnaam los krijg?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
-Linkse schroefdraad tappen in het gaatje
-Moertje op de boutjes lassen.
-Uitboren
(lopm geweld en toestanden daargelaten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;228487 schreef : 3 opties:
-Linkse schroefdraad tappen in het gaatje
-Moertje op de boutjes lassen.
-Uitboren
(lopm geweld en toestanden daargelaten)
Bedankt voor de snelle reactie!
Moertje op de boutjes lassen lijkt me de beste optie!
Uitboren is denk het lastigst ivm de lengte van de boutjes. De kans dat je er niet mooi loodrecht door heen boort en andere dingen beschadigt wordt dan groter.
Moet je na het tappen van links schroefdraad er ook een linksdraaiende bout indraaien, of zeg ik nu iets heel stoms?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Er zijn draadtappen te koop die hier zelfs speciaal voor zijn gemaakt, je hebt dan dus geen bout nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;228492 schreef : Als je linkse schroefdraad tapt, dan draai je bij het tappen de bout eigenlijk vanzelf los omdat je net de andere kant in draait als normaal.
Er zijn draadtappen te koop die hier zelfs speciaal voor zijn gemaakt, je hebt dan dus geen bout nodig.
Natuurlijk! ik dacht al dat ik wat stoms zei haha. Maar werkt dit ook als de bouten ongelooflijk vast zitten? Je kan natuurlijk niet eindeloos door tappen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Had je wel van tevoren de kopjes goed schoon gemaakt en de sleutel zo ver mogelijk erin gedrukt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zo'n linkse tap geeft wel een veel betere verbinding tussen bout en ''sleutel'', waardoor je veel meer kans maakt de bout los te kunnen draaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.