Benzine Super E10
- V300 register
- Verbannen
-
ginkelvanmichiel;231133 schreef : Het verschil in prijs is zo klein in FR, gewoon lekker ouderwetse Superplus 98 tanken. Langs de snelweg kost dat 1,65 p/l, in dorpjes 1,55. In Nederland, mits nog te verkrijgen, 1,82 p/l!
Moet je nagaan, en in Frankrijk betaal je dan meteen nog mee aan de motorrijtuigenbelasting ook!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Deze revisie is overigens wel echt een aanrader!
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;231163 schreef : Voor het vervangen van brandstofslangen moet je rekenen of een ?75, inclusief slangklemmen, brandstoffiltertje, en ter.ugslagklepje (1.7) Overigens had ik wel ruim veel brandstofslang gekocht.
Deze revisie is overigens wel echt een aanrader!
- V300 register
- Verbannen
-
Wat echter interessanter is, zijn de brandstofslangen rond de carburateur. Deze worden steeds heet en weer koud. Vaak zijn deze slangen dus compleet vergaan. Dit brengt vervolgens weer een verhoogd risico op brand met zich mee, aangezien er benzine op het warme motorblok lekt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wel heeft Bart gelijk dat je het brandgevaar beperkt. Sommige slangen zijn zo slecht dat de versterking/wapening is uitgedroogd of gescheurd en dat is natuurlijk gevaarlijk.
M.a.w. maak je geen illusies over verbruik en/of benzinelucht. Mijn 360, 343 en 345 hadden/hebben allemaal nieuw slangenwerk en stinken nog steeds behoorlijk naar benzine tijdens het rijden op lage snelheid en open raam. Hoort gewoon bij de constructie. Bij een B14 is het wat dat betreft al beter.
Over die E10; die benzine komt natuurlijk op veel meer plekken dan alleen je slangen. Denk ook aan de synflex leidingen, de vulslang, de tank zelf, de vlotter, de aanzuiging, je carburateur. Het is allemaal ??n groot vraagteken wat er met die afdichtingen en pakkingen gebeurt.
Persoonlijk zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon 98 tanken. Is duurder, maar hou voor de gein je verbruik op 98 eens bij. Waarschijnlijk is de auto daar zuiniger mee en dan verdampt dat prijsverschil al snel.
Als je goedkoop wilt rijden, gooi je tank dan vol in Luxemburg en rij met 100 km/h zoveel mogelijk over de snelweg. Kom je een heel eind en hoef je in het binnenland maar ??n keer te tanken.
Twee weken terug heb ik in de omgeving van Uz?s/Bagnols-sur-C?ze een paar keer 98 getankt voor 1,619 per liter. Zeker 5 cent duurder dan hier in Duitsland, maar so what? Je bent op vakantie!
- V300 register
- Verbannen
-

Ik zal eerst even de slangen onder de kap nalopen. De laatste keer dat ik aan de carb gesleuteld heb, waren ze nog in goede staat. De twee slangetjes bij de pomp weet ik niet. Maar voor het geld hoef je het zeker niet te laten!
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;231174 schreef : dat zuinigheidsverhaal geloof ik niet zo in. Dan zou er echt al benzine uit de slangen moeten lopen/druppelen.
Joost, ik kan je helaas uit ervaring melden, als je brandstofslangen al 25-30 jaar oud zijn k?nnen ze dat ook doen.
Bij de 1.7 was dat gekke terugslagklepje boven de tank kapot. Wanneer de auto liep begon het hier flink te druppen.
Bij de 1.4 waren de slangen zo erg vergaan dat ik op een gegeven moment de auto volgetankt had, vervolgens 100 meter verder naar de winkel ging, en toen ik terug kwam bij de auto mijn dure benzine op de grond zag druppen in een plasje. Dit merk je echter meestal niet aan de auto, omdat je meestal niet tankt om vervolgens slechts 100 meter te rijden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik bedoelde dat je auto pas "zuiniger" wordt als de slangen helemaal kapot zijn, eerder niet
- V300 register
- Verbannen
-