Benzine Super E10
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;226195 schreef : Ook erg veel lpg tankstations tegenwoordig. Die bij de Turmgarage in Kleve (check ff die showroom vol 911's!) is onbemand, maar altijd open. In Nederland mag dat niet...
wauw, onbemande LPG stations... dat zou je niet denken van een regeltjesland als Duitsland
- V300 register
- Verbannen
-
ZwerverRoodbaard;226190 schreef : Ik had ff getankt bij de Star tussen Emmerich en Beek, maar normaliter tank ik net voorbij de Harmeling in Suderwick.
Aha, de Q1 in S?derwick-Bocholt is dat volgens Google, en klopt, die is net weer een paar cent goedkoper! Super Plus voor 1.549, ik fietste net naar huis van voetbal en zag bij het tankstation een paar honderd meter van me huis dat de Euro 98 daar 1.78 kost... best verschil!
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Vorige week in Houthalen-Helchteren E95 getankt a 1,494 de liter.
Geen idee wat E10 doet, qua prijs of met je auto.
Heb wel eens begrepen dat je auto er tegen moet kunnen...
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Verder ontsteekt ethanol veel moeilijker, dus heb je meer kans op onregelmatig lopen, vooral bij lage toeren en lage belasting .
Alle Volvo's vanaf 1976 zijn in principe geschikt voor E10, m.u.v. de S/V40 met 1.8 GDI motor. zie:
www.acea.be/uploads/publications/2012071...10-COMPATIBILITY.pdf
Voor de schadelijke bij effekten , zie :
fehac.nl/benzine-e10-en-het-brandstofsys...lassieke-voertuigen/
M.i. is het typisch gevalletje van goedkoop is duurkoop, dus zou ik gaan voor euro 98
- V300 register
- Verbannen
-
Geen gerommel, geen detonatie, geen pingelen, olie zelfde als altijd, kvs, bougies niks mis mee....
Oja, ruim over de 375.000 km, nooit uit elkaar geweest, 1e koppeling, originele injectoren, bobines, koppakking ook de 1e....
Vermogen vermindering op e10, ik heb het niet kunnen ontdekken, advies van Volvo was iets dunnere olie gebruiken omdat e10 dezelfde eigenschappen heeft qua verbrandingstemperatuur als LPG....
- V300 register
- Verbannen
-
Hallo,
Ik ga medio september voor een weekje naar Frankrijk. Daar tank je vaak E10 langs de Autoroute. Is dit nu wel of niet schadelijk voor de B14.4E motoren in de 340 serie? Lees hier steeds verschillende verhalen over. Het scheelt op het moment van tanken aldaar wel een paar euro op een tank.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het gekke is dan wel weer dat Renault vanaf 1 januari 1997 pas vrijgeeft, alles met een Cleon of oude F serie motor kan het dan in principe niet hebbenLMogyorossy;226218 schreef : Alle Volvo's vanaf 1976 zijn in principe geschikt voor E10, m.u.v. de S/V40 met 1.8 GDI motor. zie:
www.acea.be/uploads/publications/2012071...10-COMPATIBILITY.pdf
- V300 register
- Verbannen
-
Voor de zekerheid zou ik zo'n inline-brandstoffiltertje tussen brandstofpomp en carburateur plaatsen. Mocht het dan toch misgaan, dan komt de rommel niet in je carburateur.
- V300 register
- Verbannen
-