Stationair sproeier

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2013 15:16 #925767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair sproeier
oke dank allemaal. Heldere conclusie voor mij. accepteren en schipperen met situatie zoals hij is, 1 op 9,5 km . Of carburateur vervangen, dat is het beste en duurste.
Weten jullie zo wat een nieuwe kost?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2013 16:54 #925776 door V300 register
Eigenlijk heb ik nog nooit een nieuwe voorbij zien komen. Tweedehands hangt het er maar net vanaf van wie je het koopt, maar ik geloof dat je toch al snel 100eu neer telt.

Ik had inderdaad ook al bedacht dat als het de stationairsproeier echt is die plek op remmenreiniger zou moeten reageren. Maar eens geprobeerd dus, en dat viel tegen. Meeste reactie kwam van direct bovenop spuiten, dan denk ik dus aan vlotterdeksel...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2013 11:51 #925795 door V300 register
Als het vooral bij de vlotterdeksel is, dan is het een werkje van niets. Gewoon dat ding verwijderen. Pakking voorzichtig loshalen.

Vervolgens haal je bij brezan of andere zaak een vel pakkingspapier. Vervolgens trek je de hele handel voorzichtig over en snij je hem met een scherp mes voorzichtig en zo strak mogelijk uit.

Daarna zullen er her en der gaatjes in gemaakt moeten worden. Het beste kun je dat doen met een stansje. Als je die niet heft kun je ook een messing buisje nemen van de juiste diameter en hier een scherpe rand aan vijlen. Vervolgens kun je met een zachte tik van een hamer mooie ronde gaatjes uit de pakking stansen daar waar nodig.

Heb ik ook zo gedaan en daarna was de vlotterdeksel weer helemaal luchtdicht. En een verschil dat dat geeft!!!!!!!

Vervolgens wil ik je aanraden de vier boutjes van de vlotterdeksel te monteren met locktite blauw. Dan trillen ze, door de massa van het luchtfilterhuis, ook minder snel los.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2013 12:02 #925798 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationair sproeier
speel niet graag de miereneuker maar het zijn 5 boutjes van het vlotterdeksel en die zet je vast met Loctite 243, dit is een normaal/medium schroefdraad borging die nog redelijk tegen wat warmte kan. er zijn tig blauw gekleurde loctites met allerlei verschillende eigenschappen en doeleinden; de kleur zegt dus niet zoveel, het nummer wel.

je zou evt de carburateur nog kunnen redden door een helicoil te plaatsen; echter die zijn lastig te vinden voor het draad van je stationairsproeier en de carburateur moet compleet uit elkaar om de bramen van het boren/tappen te verwijderen, ander carburateurtje is dus veel minder werk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2013 13:43 #925802 door V300 register
Loctite 243 ligt inderdaad klaar. Het gekke is dat ik dus de carburateur gereviseerd heb, waarbij er onder andere een gescheurd chockemembraan en een compleet verrotte vlotterdekselpakking vervangen zijn.

Dus: er zit een vlotterdekselpakking van een paar maanden oud tussen.

Ik denk dat ik maar ga proberen wat vloeibare pakking erbij te proppen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2013 14:18 #925803 door V300 register
Anjo, je hebt gelijk, het zijn er vijf :yesyes:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2013 15:24 #925806 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationair sproeier
boven de gasklep is het absoluut af te raden om vloeibare pakking te gebruiken in principe kun je het bij de carburateur dus helemaal nergens gebruiken; enige vlak die je eventueel af mag dichten met vloeibare pakking is tussen carburateur en inlaatspruitstuk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2013 11:00 #925836 door V300 register
OK, goed om te weten, waarom?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2013 12:45 #925838 door V300 register
Verstopt raken van de kleine kanaaltjes in je carb.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC