Stationair sproeier
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-02-2013 11:42 #632524
door V300 register
Stationair sproeier is gemaakt door V300 register
De motor van mijn 1400 loopt best mooi rond,(loopt 1 op 10) maar toch.
Zo af en toe nadieselen, blijft me intrigeren, waarom?? Ook loopt ie staionair niet mooi strak, beetje onregelmatig.
Nu heb ik onlangs de stationairsproeier vervangen met het idee dat dat de boosdoener is. Een drochredenering blijkt.
Er moet iets anders aan de hand zijn.
Nu heb ik vastgesteld dat als de electr. aansluiting van de stationair sproeier losneem, de motor gewoon door blijft draaien.
Tegen de achtergrond de doordraaiende motor bij een uitgeschakelde stationairsproeier, in welke richting moet ik eens verder speuren??????
Rondom de carburateur lijkt alles in orde, kan het aan de renix liggen??????, maar ik kan het vanuit de werking van de renix niet verklaren, dit laatste, de onderbouwing, vind ik ook belangrijk.
vrgr
Hans van Zadelhoff
Zo af en toe nadieselen, blijft me intrigeren, waarom?? Ook loopt ie staionair niet mooi strak, beetje onregelmatig.
Nu heb ik onlangs de stationairsproeier vervangen met het idee dat dat de boosdoener is. Een drochredenering blijkt.
Er moet iets anders aan de hand zijn.
Nu heb ik vastgesteld dat als de electr. aansluiting van de stationair sproeier losneem, de motor gewoon door blijft draaien.
Tegen de achtergrond de doordraaiende motor bij een uitgeschakelde stationairsproeier, in welke richting moet ik eens verder speuren??????
Rondom de carburateur lijkt alles in orde, kan het aan de renix liggen??????, maar ik kan het vanuit de werking van de renix niet verklaren, dit laatste, de onderbouwing, vind ik ook belangrijk.
vrgr
Hans van Zadelhoff
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-02-2013 18:32 #924451
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair sproeier
Toevallig hab ook ik gisteren dezelfde symptomen. De motor dieselt na. Volgens de vraagbaak is er dan sprake van oververhitte bougies of overmatige kool vorming in de verbrandingskamer.
Valse lucht kan echter ook nog een probleem zijn. Heb vandaag een nieuwe spruitstukpakking gemonteerd en nu dieselt hij niet meer na. Nu valt bij mij echter wel direct de motor uit als ik het stekkertje van de sproeier lostrek.
Maar ik blijf je draadje even volgen. Bij mij blijft de motor ook nog steeds iets vari?ren in toerental en schokkend lopen.
Valse lucht kan echter ook nog een probleem zijn. Heb vandaag een nieuwe spruitstukpakking gemonteerd en nu dieselt hij niet meer na. Nu valt bij mij echter wel direct de motor uit als ik het stekkertje van de sproeier lostrek.
Maar ik blijf je draadje even volgen. Bij mij blijft de motor ook nog steeds iets vari?ren in toerental en schokkend lopen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2013 18:46 #924454
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationair sproeier
eerst kijken of de stationairsproeier werkt (moet 12V op het draadje staan als je het contact aan zet en je moet de sproeier op dat moment horen klikken)
verder kan het zijn dat het kanaal van de stationairsproeier verstopt zit, of dat het mengsel dusdanig verstoord wordt dat je via de gasklepafstelling/mengselschroef de motor alsnog stationair kan laten draaien. dit is echter niet de bedoeling en de motor zal als de stationairsproeier niet goed meedoet ook nooit netjes lopen.
verder kan het zijn dat het kanaal van de stationairsproeier verstopt zit, of dat het mengsel dusdanig verstoord wordt dat je via de gasklepafstelling/mengselschroef de motor alsnog stationair kan laten draaien. dit is echter niet de bedoeling en de motor zal als de stationairsproeier niet goed meedoet ook nooit netjes lopen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2013 13:43 #924580
door V300 register
Ik heb 12 volt en de sproeier is nieuw.
Kan het ook te maken hebben met de bobine/Renix ???
vrgr
hans
Kan het ook te maken hebben met de bobine/Renix ???
vrgr
hans
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2013 13:54 #924581
door Anjo van den Akker
nee, die staan hier compleet los van
poort in de carburateur waar de sproeier in zit al doorgeblazen?
poort in de carburateur waar de sproeier in zit al doorgeblazen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2013 19:24 #924602
door V300 register
Bij het vervangen van de stationairsproeier bleek de draad kapaot en is de sproeier met loctite vastgezet. Durf hem er nu niet meteen uit te schroeven. Heb het gat niet doorgeblazen.
Het probleem moet ik ten alle tijde in de carburateur zoeken???
gr
hans
Het probleem moet ik ten alle tijde in de carburateur zoeken???
gr
hans
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2013 09:33 #924622
door Anjo van den Akker
Ja, denk dat hij zowieso even doorgeblazen moet worden voor je verder gaat zoeken
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2013 15:02 #924635
door V300 register
Als ik het me goed herinner was er laatst iemand bij wie het vervangen van de dynamo het onregelmatige stationaire toerental oploste?
EDIT: Nee dus, ook daar bestaat het probleem nog. Mijn B14.2 blokje loopt ook redelijk onregelmatig stationair, zo tussen de 800 en 1000 toeren. Is de enig denkbare oorzaak hiervan de stationair sproeier?
EDIT: Nee dus, ook daar bestaat het probleem nog. Mijn B14.2 blokje loopt ook redelijk onregelmatig stationair, zo tussen de 800 en 1000 toeren. Is de enig denkbare oorzaak hiervan de stationair sproeier?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2013 21:36 #924670
door V300 register
Dat was bij mij inderdaad, maar dan moet wel je acculampje flauw branden en je verlichting pulseren tijdens het rijden (ook je dashboard). De spanning bleek zo te vari?ren, dat de ontsteking hier blijkbaar last van kreeg.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2013 21:41 #924671
door Anjo van den Akker
flucturerend stationair toerental is meestal een vacuumlek of loszittend vlotterdeksel (of kapotte vlotterdekselpakking etc).
nee, de stationairsproeier wordt pas de oorzaak als je geen 12V hebt op de blauw/rode draad bij contact aan of als de solenoid niet klikt als je de draad aansluit (met contact aan); maw als het geen verschil maakt als je de blauw/rode draad van de sproeier af trekt.Rens340;212464 schreef : Is de enig denkbare oorzaak hiervan de stationair sproeier?
flucturerend stationair toerental is meestal een vacuumlek of loszittend vlotterdeksel (of kapotte vlotterdekselpakking etc).
Moderators: Mark Smeets