Uitvallen bij warme motor
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2012 20:41 #917380
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Hoe zit hij vast met bitjes of met een inbussleultel? Krijg hem niet 123 los, en ik wil niet heel de moer slopen zeg maar. Ik vermoed namelijk dat ik de juiste maat niet heb liggen, dan kan ik deze morgen gelijk even gaan halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2012 21:46 #917389
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Gewoon loshalen en schoonmaken 
Nee, zonder gekheid, je bent niet irritant hoor. ik was de smiley vergeten
Ik gok inbus. Pas bij de latere modellen zitten gewone boutjes.

Nee, zonder gekheid, je bent niet irritant hoor. ik was de smiley vergeten

Ik gok inbus. Pas bij de latere modellen zitten gewone boutjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-11-2012 11:37 #917423
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
ja kan kloppen dat deze met een torx vastzit!
torx bitjes kun je als assortiment kopen op zo'n metalen klembeugeltje.
torx bitjes kun je als assortiment kopen op zo'n metalen klembeugeltje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-11-2012 17:46 #917463
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Nau vond het leuk even de plus klem van de dinamo kort te sluiten met het moterblok met een steeksleutel, dat gaf wel een vlametje en dat niet alleen, ik voelde het zelf zeg maar ook heel erg goed. Kan dat trouwens nog kwaad dat grapje, ja voor de auto dan?
In elk geval starte hij gelijk na het schoonmaken zal er morgen mee gaan rijden. Nog iets opgemerkt? Jawel, het lijkt wel of hij veel meer toeren maakt met andere woorden dat hij stationair te hard loopt. Kan dat na schoonmaken?
Ow ja, die ijzerschilfertjes. Niet gezien hoor... IK zag trouwens helemaal niets aan die sensor hij was zo zwart. Ik dacht wat is dit voor iets. Ik heb zelfs motorblok reiniger moeten gebruiken om die vastzittende vastgekoekte olie er vanaf te krijgen...
Toen zag ik pas hoe dat ding er echt uitzag. Kan het dat hij hierdoor ineens harder stationair loopt>?
In elk geval starte hij gelijk na het schoonmaken zal er morgen mee gaan rijden. Nog iets opgemerkt? Jawel, het lijkt wel of hij veel meer toeren maakt met andere woorden dat hij stationair te hard loopt. Kan dat na schoonmaken?
Ow ja, die ijzerschilfertjes. Niet gezien hoor... IK zag trouwens helemaal niets aan die sensor hij was zo zwart. Ik dacht wat is dit voor iets. Ik heb zelfs motorblok reiniger moeten gebruiken om die vastzittende vastgekoekte olie er vanaf te krijgen...
Toen zag ik pas hoe dat ding er echt uitzag. Kan het dat hij hierdoor ineens harder stationair loopt>?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2012 17:50 #917465
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Uitvallen bij warme motor
zeker. als hij eerst maar af-en-toe op tijd vonkte, haal je niet je bedoelde toerental. waarschijnlijk hebben ze het dan ook nog eens "gecompenseerd" waardoor hij nu te snel loopt.
filmpje?
filmpje?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-11-2012 18:14 #917468
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Ik heb niets gecompenseerd, maar ik vind hem stationair eigenlijk te hard lopen, wellicht dat die koud was maar ik zal er morgen mee gaan rijden. Dat toerental afstellen is zo gedaan, grote schroef carburateur dat is niet moeilijk.
Alleen, hoe kan het dat stel dat die sensor het is en dat idee heb ik wel een beetje, dat hij alleen echt uitvalt wanneer hij warm is. Ik kon gewoon aan de meter van de temperatuur zien wanneer die uitging vallen...
Wie kan me dat verklaren? Wordt dan die olie een beetje vloeibaar die op die sensor zat ofzo? Ja er zat echt heel veel olie op.... Het was zo,n dikke laag dat je amper dat puntje in het midden zag.
Morgen kijk ik wel of die nog steeds uitvalt. Dat is niet zo moeilijk, wanneer de fan aangaat en hij slaat niet af is het goed.
Alleen, hoe kan het dat stel dat die sensor het is en dat idee heb ik wel een beetje, dat hij alleen echt uitvalt wanneer hij warm is. Ik kon gewoon aan de meter van de temperatuur zien wanneer die uitging vallen...
Wie kan me dat verklaren? Wordt dan die olie een beetje vloeibaar die op die sensor zat ofzo? Ja er zat echt heel veel olie op.... Het was zo,n dikke laag dat je amper dat puntje in het midden zag.
Morgen kijk ik wel of die nog steeds uitvalt. Dat is niet zo moeilijk, wanneer de fan aangaat en hij slaat niet af is het goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-11-2012 09:55 #917501
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
als die nog eens afslaat, direct de kabel naar de BDP sensor doormeten en controleren of de weerstand klopt met de voorgeschreven waarde.
of gewoon meteen de sensor vervangen en kijken of het probleem weg is
olie en vettigheid op de buitenkant van de sensor maakt niets uit, deze is ingegoten in plastic en reageert alleen op aanwezigheid van metaal vlakbij het puntje. (de nokjes van het vliegwiel)
of gewoon meteen de sensor vervangen en kijken of het probleem weg is

olie en vettigheid op de buitenkant van de sensor maakt niets uit, deze is ingegoten in plastic en reageert alleen op aanwezigheid van metaal vlakbij het puntje. (de nokjes van het vliegwiel)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-11-2012 12:00 #917509
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Ja hij doet het weer hoor! Uitvallen dan he! Als die warm is.
De waardes:
Waarde opneemelement door mij gemeten 182 ohm.
Waarde van het element moet 220 plus min 60 zijn aldus vraagbaak 1985 (dat boekje wat ik voor een paar euro in Tilburg heb gekocht dankzij de trip van Wouter)
Waarde bobine 1:
Waarde punten 9 en 10, van het boekje (primaire bobine denk ik? 0,11 en de andere bobine geeft daar 0,12 aan. Volgens het boekje 0,6 plus min 0,2.
Waarde secundaire: Bobine 1, geeft waarde gemeten op 20k en laat ik er maar vanuit gaan dat ik dat goed gedaan heb, op 6,37 (soms meet je helemaal niets) en de andere bobine die ik heb liggen geeft 4,6. Volgens het boekje tussen de 4 en 1,5 k ohm.
Roept u maar, wat moet ik doen?
Hij valt bij allebei de bobine,s uit. Wel heb ik het idee dat bobine 2, met de waarde van 4,6 beter is omdat hij na een kwatier afkoelen alweer start. Enkel zit die wel op een andere renix, om dat zeker te weten zou ik die ook weer moeten wisselen ect ect...
De waardes:
Waarde opneemelement door mij gemeten 182 ohm.
Waarde van het element moet 220 plus min 60 zijn aldus vraagbaak 1985 (dat boekje wat ik voor een paar euro in Tilburg heb gekocht dankzij de trip van Wouter)
Waarde bobine 1:
Waarde punten 9 en 10, van het boekje (primaire bobine denk ik? 0,11 en de andere bobine geeft daar 0,12 aan. Volgens het boekje 0,6 plus min 0,2.
Waarde secundaire: Bobine 1, geeft waarde gemeten op 20k en laat ik er maar vanuit gaan dat ik dat goed gedaan heb, op 6,37 (soms meet je helemaal niets) en de andere bobine die ik heb liggen geeft 4,6. Volgens het boekje tussen de 4 en 1,5 k ohm.
Roept u maar, wat moet ik doen?
Hij valt bij allebei de bobine,s uit. Wel heb ik het idee dat bobine 2, met de waarde van 4,6 beter is omdat hij na een kwatier afkoelen alweer start. Enkel zit die wel op een andere renix, om dat zeker te weten zou ik die ook weer moeten wisselen ect ect...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2012 12:12 #917511
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Uitvallen bij warme motor
ik heb 'n idee.
Je renix/bobine wordt dus ook heet? Misschien werkt je stabilisator van je dynamo niet meer. Kun je je laadspanning meten?
Een andere optie als de boel heet wordt is kortsluiting aan de secundaire kant. Verdelerkap of bougiekabels bijvoorbeeld.
nog een tip: controleer je stationairsproeier toch maar wel.. Deze zit op je carburateur en moet "klik" zeggen als je het contact aanzet. als je stationair draait en je haalt het stekkertje eraf (voorzichtig!!), dan moet je motor uitvallen of iig belabberd lopen (je motor kan ook te rijk zijn afgesteld waardoor hij blijft lopen). Deze gaat uit boven een bepaald aantal toeren. 't kan zijn dat het kastje wat dit regelt niet meer goed is en hem dus op temperatuur niet meer kan aanzetten. Eventueel kun je deze sproeier ook direct met de +12v verbinden om het kastje (linksvoor op je binnenpaneel, motorruimte, staat solex op) uit te sluiten.
wat trouwens onduidelijk is voor mij, is of hij ook uitvalt als je constant rijdt, dus niet stationair stilstaat.
Je renix/bobine wordt dus ook heet? Misschien werkt je stabilisator van je dynamo niet meer. Kun je je laadspanning meten?
Een andere optie als de boel heet wordt is kortsluiting aan de secundaire kant. Verdelerkap of bougiekabels bijvoorbeeld.
nog een tip: controleer je stationairsproeier toch maar wel.. Deze zit op je carburateur en moet "klik" zeggen als je het contact aanzet. als je stationair draait en je haalt het stekkertje eraf (voorzichtig!!), dan moet je motor uitvallen of iig belabberd lopen (je motor kan ook te rijk zijn afgesteld waardoor hij blijft lopen). Deze gaat uit boven een bepaald aantal toeren. 't kan zijn dat het kastje wat dit regelt niet meer goed is en hem dus op temperatuur niet meer kan aanzetten. Eventueel kun je deze sproeier ook direct met de +12v verbinden om het kastje (linksvoor op je binnenpaneel, motorruimte, staat solex op) uit te sluiten.
wat trouwens onduidelijk is voor mij, is of hij ook uitvalt als je constant rijdt, dus niet stationair stilstaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-11-2012 12:17 #917512
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Ja, als als je er mee gaat rijden valt hij onder het rijden uit. Stabilisator, bedoel je dat gekke kastje wat op de dinamo zit geschroefd voor de laadspanning, als die kapot is laad die bijvoorbeeld bijna niet meer op, bedoel je dat kastje? Kun je daar dan een renix mee mollen?
Dat stekkertje wil ik er wel weer uittrekken, ik moet hem eerst weer inelkaar schroeven. Ik weet dat die dan behoorlijk beroerd moet lopen, of afslaan zal kijken wat die doet. Ik heb niet het idee dat de renix echt warm wordt, ja een beetje maar niet loeiend heet ofzo.
Laadspanning meten is niet zo heel moeilijk, maar hoe ging dat ook alweer....
Maar het zit in de onsteking dat denken jullie dus ook? ALs die namelijk wel loopt, is er niets aan te merken.
Wel is het zo dat vlak voor het afslaan hij nog wat inhoud. Met de motorkap open wordt de bobine niet bepaald heet, eigenlijk niet maar dicht wel, maar dat is logisch dat die dan wat hand warm wordt omdat de radiateur ernaast zit.
Ow wacht ik heb het over de spanningsregelaar, dat kastje ik heb de naam weer ineens. Is dat hetzelfde, of hebben we het over iets anders?
Dat stekkertje wil ik er wel weer uittrekken, ik moet hem eerst weer inelkaar schroeven. Ik weet dat die dan behoorlijk beroerd moet lopen, of afslaan zal kijken wat die doet. Ik heb niet het idee dat de renix echt warm wordt, ja een beetje maar niet loeiend heet ofzo.
Laadspanning meten is niet zo heel moeilijk, maar hoe ging dat ook alweer....
Maar het zit in de onsteking dat denken jullie dus ook? ALs die namelijk wel loopt, is er niets aan te merken.
Wel is het zo dat vlak voor het afslaan hij nog wat inhoud. Met de motorkap open wordt de bobine niet bepaald heet, eigenlijk niet maar dicht wel, maar dat is logisch dat die dan wat hand warm wordt omdat de radiateur ernaast zit.
Ow wacht ik heb het over de spanningsregelaar, dat kastje ik heb de naam weer ineens. Is dat hetzelfde, of hebben we het over iets anders?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets