Uitvallen bij warme motor

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2012 21:32 #632354 door V300 register
Uitvallen bij warme motor is gemaakt door V300 register
Ha, was ik uitgevallen en volgens de man van de ANWB was de renix kapot, omdat hij niet vonkte bij de bougies volgens hem dan.

Reserexemplaar erin, en wat doet hij precies hetzelfde, en ik dacht dat de nummers fout waren van een weber maar ze zijn dus wel goed het stickertje is enkel wat anders.

Dus hij valt uit wanneer hij warm wordt, en valt dan ook niet meer te starten tenzij je 1 dag wacht.

Wat zou het kunnen zijn? Het is vreemd dat een andere Renix precies hetzelfde vertoond, wanneer de anwb beweert dat hij niet vonkt bij de bougiekabels. Stel dat de renix goed is, wat anders zou dit kunnen verklaren? Dat ineens niet meer vonken dan, als ik ervanuit ga dat hij dat toen goed gezien heeft.

Co schroef? Wellicht wat meer gas? Of vlotter blijft hangen? Stationair loopt die perfect als die loopt dus ik denk niet dat de sproeier kapot is dat zou erg vreemd zijn.

Met andere woorden, morgen start hij weer, loopt hij 5 minuten valt ineens weer uit en is met geen mogelijkheid meer te starten. Rara...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2012 22:05 #917329 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Niet vonken bij een goede renix kan denk ik alleen als er iets met de sensor op het vliegwiel is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2012 22:36 #917332 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Hij loopt in elk geval weer wel. Toen naar binnen gereden. Voordat hij uitviel.

Nagekeken:

Carburateur niets aan te zien, geen vuil binnenin bij inwendige controle.
Beetje afgesteld extra.
Maar toen het zekeringskastje open gemaakt, van de buitenkant niets aan te zien.

Echter, het eerste relais, dus als je voor aan de auto staat de meest linkse zat er scheef in, de pootjes konden er nog 0,5 cm en das best veel ingedrukt worden. Of dat nu gekomen is met het openmaken van het kapje lijkt me sterk zou theoretisch kunnen natuurlijk.

Heeft dat eerste relais wellicht iets met de onsteking te maken?

Dat wordt morgen dan weer lekker rijden. Maar waarom dan als die pas warm is geworden? Zou hier extra schade door zijn kunnen onstaan, lijkt me niet maar goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 07:09 #917340 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Uitvallen bij warme motor

evdvliet;207418 schreef : Niet vonken bij een goede renix kan denk ik alleen als er iets met de sensor op het vliegwiel is?


bekijk deze inderdaad eens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2012 07:52 #917341 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Is goed. Wat als dat ding helemaal bijvoorbeeld onder de olie zit, kun je er dan wel vanuit gaan dat i stuk is? Heb hem nog niet bekeken maar weet wat jullie bedoelen. Is dat ding een beetje makkelijk te vervangen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2012 09:17 #917344 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
kan sowieso geen kwaad op de sensor een keer schoon te maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2012 10:50 #917351 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Als hij warm is valt hij nog steeds uit. Heb er net nieuwe bougies in gedaan maakt niets uit.

Je kunt trouwens de bobine opmeten, over dat op meten ik geloof dat de waarde uit mijn hoofd iets van 1500 ohm moet zijn, mocht dat zou zijn kun je er dan vanuit gaan dat deze heel is of werkt dat niet zo?

Die sensor, schoonmaken voldoende? Moet hij er zag ik wel even uitgeschroeft worden. De senor, is die in tegenstelling tot de renix wel op elke volvo 340 weber renix enz toe te passen? Of zit daar verschil in?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2012 11:46 #917356 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Gewoon loshalen en schoonmaken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2012 16:56 #917370 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Haha, het lijkt wel of ik irritant ben ofzo, ik ga hem schoonmaken warm stoken, en dan kijk ik wel of die blijft draaien en zet ik morgen op het forum.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2012 20:29 #917378 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen bij warme motor
Inderdaad mark, minder vragen, meer sleutelen; lijkt verdacht veel op een defecte BDP sensor. Als deze schoon is (= er hangt geen ijzervijlsel aan), en de motor geeft nog steeds dit probleem, kun je de weerstand meten. Tussen de 2 polen moet je volgens mij plm. 220 ohm hebben.

De primaire spoel vd bobine is een veel lagere weerstand. Maar enkele ohms, 5,7 ofzo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD