Uitvallen bij warme motor
- V300 register
- Verbannen
-
Reserexemplaar erin, en wat doet hij precies hetzelfde, en ik dacht dat de nummers fout waren van een weber maar ze zijn dus wel goed het stickertje is enkel wat anders.
Dus hij valt uit wanneer hij warm wordt, en valt dan ook niet meer te starten tenzij je 1 dag wacht.
Wat zou het kunnen zijn? Het is vreemd dat een andere Renix precies hetzelfde vertoond, wanneer de anwb beweert dat hij niet vonkt bij de bougiekabels. Stel dat de renix goed is, wat anders zou dit kunnen verklaren? Dat ineens niet meer vonken dan, als ik ervanuit ga dat hij dat toen goed gezien heeft.
Co schroef? Wellicht wat meer gas? Of vlotter blijft hangen? Stationair loopt die perfect als die loopt dus ik denk niet dat de sproeier kapot is dat zou erg vreemd zijn.
Met andere woorden, morgen start hij weer, loopt hij 5 minuten valt ineens weer uit en is met geen mogelijkheid meer te starten. Rara...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Nagekeken:
Carburateur niets aan te zien, geen vuil binnenin bij inwendige controle.
Beetje afgesteld extra.
Maar toen het zekeringskastje open gemaakt, van de buitenkant niets aan te zien.
Echter, het eerste relais, dus als je voor aan de auto staat de meest linkse zat er scheef in, de pootjes konden er nog 0,5 cm en das best veel ingedrukt worden. Of dat nu gekomen is met het openmaken van het kapje lijkt me sterk zou theoretisch kunnen natuurlijk.
Heeft dat eerste relais wellicht iets met de onsteking te maken?
Dat wordt morgen dan weer lekker rijden. Maar waarom dan als die pas warm is geworden? Zou hier extra schade door zijn kunnen onstaan, lijkt me niet maar goed.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
evdvliet;207418 schreef : Niet vonken bij een goede renix kan denk ik alleen als er iets met de sensor op het vliegwiel is?
bekijk deze inderdaad eens.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Je kunt trouwens de bobine opmeten, over dat op meten ik geloof dat de waarde uit mijn hoofd iets van 1500 ohm moet zijn, mocht dat zou zijn kun je er dan vanuit gaan dat deze heel is of werkt dat niet zo?
Die sensor, schoonmaken voldoende? Moet hij er zag ik wel even uitgeschroeft worden. De senor, is die in tegenstelling tot de renix wel op elke volvo 340 weber renix enz toe te passen? Of zit daar verschil in?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De primaire spoel vd bobine is een veel lagere weerstand. Maar enkele ohms, 5,7 ofzo