stationair rijden
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
en hoe?Markvictor;198633 schreef : Probleem opgelost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb hem toen toch een kwart extra gegeven. Vervolgens heb ik de afstelling, de andere schroef dus een kwart tot half terug gedraaid. Hij loopt nu lekker, dus het zal wel goed zijn.
Hij maakt ook veel minder toeren dan eerst. En eerst viel hij ook al binnen de 3,5% co maar dat is nu dus nog minder. Hij loopt ook niet meer weg stationair. Ook niet als die goed warm is. Hij maakt toch best wel wat toeren wil die weg komen met de d knop ingedrukt. Ho, het lukt wel, daar niet van. Maar ik denk dat dit normaal is of niet?
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Markvictor;198694 schreef : Ik had hem helemaal naar rechts gedraaid, hij liep eigenlijk nog als een tierelier... Hij kon een halve naar rechts nog stationair.
Ik heb hem toen toch een kwart extra gegeven. Vervolgens heb ik de afstelling, de andere schroef dus een kwart tot half terug gedraaid. Hij loopt nu lekker, dus het zal wel goed zijn.
Hij maakt ook veel minder toeren dan eerst. En eerst viel hij ook al binnen de 3,5% co maar dat is nu dus nog minder. Hij loopt ook niet meer weg stationair. Ook niet als die goed warm is. Hij maakt toch best wel wat toeren wil die weg komen met de d knop ingedrukt. Ho, het lukt wel, daar niet van. Maar ik denk dat dit normaal is of niet?
dat met die knop ingedrukt is normaal, en niet aan te raden voor dagelijks gebruik. immers hou je dan de ontkoppelaar actief. maarja, dat spreekt ook voor zich.
voor de rest: gefeliciteerd. soms kan de oplossing zo makkelijk zijn
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
procedure is de mengselschroef indraaien tot de motor lichtjes gaat stotteren en de schroef op dat moment iets uitdraaien zodat de motor netjes loopt; daarbij eventueel het stationair toerental stellen. finetunen van het mengsel kun je doen door op het rempedaal te trappen, op dat moment dat hij goed afgesteld is mag de motor wat gaan bokken/schudden maar absoluut niet duidelijk van toerental veranderen!
wat je nu hebt is eigenlijk nog kut, op het moment dat je op de rem trapt gaat het toerental dus omhoog en dat is een klein beetje gas geven+remmen tegelijk
- V300 register
- Verbannen
-
Maar goed afgestelt? Nee, lijkt me ook niet. Alleen omdat zelf te doen, is ook lastig. Bij de volvodealer hier kunnen ze het blijkbaar ook niet...
Iemand een adresje? Of kan zoiets bij een sleuteldag?
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dit is dan wel specifiek voor de Weber op bepaalde punten maar voor lijkt me voor CO afstellen op een solex ook wel te gebruiken
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Tegen de klok in = rijker = hogere CO-waarde
Met de klok mee = armer = lagere CO-waarde
Wat er precies gebeurt in de carburateur weet ik eigenlijk niet precies :loser: Is dit een 'luchtschroef' voor 't mengsel in stationair-kanaal? Ik weet wel wat de stationair-regelschroef doet. Heb ik dit gemist bij de carburateurcursus?