stationair rijden

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2012 18:32 #631938 door V300 register
stationair rijden is gemaakt door V300 register
Hij loopt weg, als die warm is dus moet ik op de rem staan...
Lijkt me niet de bedoeling. Automaat natuurlijk.

Stationair toerental te hoog? Wat is omlaag naar links of rechts draaien? (solex 1.4)
Of te hoog afgesteld?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2012 22:36 #906362 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic stationair rijden
Naar rechts is dicht dus dan zou naar links draaien hoger en naar rechts lager moeten zijn, maar als je er aan draait merk je het vanzelf.:)
Heb je een toerenteller? uit mijn hoofd moet hij tussen de 600 en 700 tpm stationair draaien.

Weet je trouwens wel zeker dat je ontkoppelaar het doet? Die kan je geloof ik testen door in de D die knop bovenop je schakelpook in te drukken en gas te geven, dan moet hij pas bij meer dan 1600 toeren aangrijpen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2012 10:16 #906364 door V300 register
Ik dacht al dat naar rechts draaien dicht is, dit is het meest logische. Ik draai hem wel een halfje naar rechts...

Een winner met toerenteller, ja het kan maar standaard zit hij er niet in... Als ik wil wegrijden op jou manier, moet ik idd veel gas geven om weg te kunnen komen... Ik heb geen idee bij welk toerental dit is, want ik heb geen teller erop. Hij maakt dan wel behoorlijk wat lawaai zal ik het zo zeggen.

Maar ik hoef ook amper de choke te gebruiken, dus ik denk niet dat het daar aanligt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2012 10:49 #906366 door V300 register
In dat geval zou het opgelost kunnen zijn met je stationair idd. Ik ben benieuwd

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2012 10:52 #906367 door V300 register
Je afstelling verloopt toch niet zomaar?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2012 11:06 #906368 door V300 register
Hij is ooit naar de garage geweest, en toen sloeg die af bij achteruit rijden. Deed hij elke keer. Toen die terug kwam, deed die dat nooit meer. Hoewel ik dat niet gevraagd heb eriets aan te doen denk ik dat ze aan die schroef hebben zitten te draaien...

Want als het idd de ontkoppelaar is, is die plaat ook zo naar de galamiezen toe...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2012 11:57 #906370 door V300 register
Het kan nooit kwaad om eraan te draaien, gewoon dicht draaien tot hij gaat stotteren en schudden en dan weer open draaien zodat hij net lekker loopt, dan weet je zeker dat hij niet te hoog staat.

En zorg gewoon dat je altijd een platkop bij je hebt:P ik stel de stationair ongeveer elke paar duizend km af.
ik heb ook een 14.3E en bij mij verschilt het stationairtoerental best wel veel, afhankelijk van de buitentemperatuur, hoe warm de motor is en hoe rijk hij staat afgesteld.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2012 12:06 #906376 door V300 register
Heb hem maar een kwartje terug gedraaid... Ik kijk wel. Hij doet het alleen wanneer hij goed warm is, echt 30 minuten mee gereden heb ofzo. Dan moet je echt op de rem gaan staan anders blijft die maar rijden...

Dus dan denk ik toch echt dat het toerental te hoog is. Wat jij zegt met die buitentempratuur, dat is helemaal waar. In de winter zou je best het toerental nog iets kunnen verhogen om het in de zomer weer wat te verlagen. 100 toeren extra of minder zeg maar.

Volgens mij is de grote schroef voor het stationair toerental toch?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2012 12:42 #906379 door V300 register
Ik heb het even voor je opgezocht, het stationair toerental moet tussen de 750 en de 850 liggen. Wat dat betreft kan het geen kwaad om een toerentellertje op de kop te tikken, heb ik ook gedaan en ben er erg content mee.

Zie hieronder de illustratie zodat je zeker weet dat je aan de juiste draait en niet aan de CO.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2012 13:17 #906488 door V300 register
Probleem opgelost.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC