start koud heel slecht, stinkt, en schudt stationair
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Dit (helemaal links) is het acceleratiemembraan (achter de 4 schroefjes). Moet je even naar kijken terwijl je gas geeft onder de motorkap.
En deze hier is het deellastverrijkings membraan, maar daar komt over het algemeen geen benzine uit. Zelfde geldt voor de choke release (rechts in de 1e fotolink)
Ik denk dat het toch slim is eerst op zoek te gaan naar de bron van de benzinelucht.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wel lag terwijl/nadat ik dit gedaan heb even een plasje benzine onder de auto bij de tank in de buurt.
Hier heb ik verder geen aandacht aan geschonken maar nou ging ik net tanken, draai de tankdop open en suist er lucht uit, dus stond druk in de tank. heb getankt, en de motor loopt nu opeens veel rustiger....
Wat is d'r loos?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
volvodl;197451 schreef : Nu ben ik dus even met die co schroef aan het stellen geweest en als ik hem te veel verdraaide werdt het natuurlijk wel minder maar kon hem niet veel beter krijgen.
Wel lag terwijl/nadat ik dit gedaan heb even een plasje benzine onder de auto bij de tank in de buurt.
Hier heb ik verder geen aandacht aan geschonken maar nou ging ik net tanken, draai de tankdop open en suist er lucht uit, dus stond druk in de tank. heb getankt, en de motor loopt nu opeens veel rustiger....
Wat is d'r loos?
goed gevonden! je tankontluchting werkt dus niet meer, en ik denk niet dat er lucht uitsuisde maar eerder erin. de tank trekt dan vacuum naarmate de tank leger wordt.
je kunt proberen hoe hij reageert als je de tankdop er losjes of niet in doet. het is echter niet aan te raden om zo veel te gaan rijden, maar zeg maar zodra hij lastig doet, even tankdop los en kijken of je verschil merkt.
maar waarschijnlijk heb je de oorzaak van het probleem hiermee al gevonden.
in ieder geval zijn er een aantal threads over het vervangen van de benzineleidingen, waar deze ontluchting ook op foto's staat.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het geheel verklaart trouwens nog niet per s? de benzinelucht tijdens het rijden. Maar benzineslangen vervangen is nu sowieso een must, wederom heb je de kosten er binnen een paar ritjes al weer uit met de benzineprijzen van vandaag de dag

- V300 register
- Verbannen
-