start koud heel slecht, stinkt, en schudt stationair
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn 340dl 1.4 rijdt super, trekt goed, verbruikt goed 1:10 dus dat is allemaal prima alleen het volgende:
Als ik hem wil starten als hij koud is moet ik zeker wel 20 sec. starten voordat hij aanslaat. ik heb het idee dat de motor ook zwaar rond draait.(draait wat langzaam soms) Heb al paar keer voor het starten de spanning gemeten en heb elke keer rond de 12.5 V dus ligt niet aan de spanning want hij laadt ook 14V.
Als hij dan aanslaat ( op de choke natuurlijk) loopt hij prima. maar zodra de motor warm is en ik doe de choke dicht zeg maar dan loopt hij wel stationair maar de hele motor schud als het ware.
Verder stink hij ook naar benzine. Dit ruik ik nu vooral als ik rij met de kachel op koud. Als ik de kachel op warm heb staan heb ik het idee dat ik geen benzine ruik.
Verder trekt de auto super, hij verbruikt goed 1:10 dus dat is allemaal dikke prima!
Als ik bij de carburateur kijk zweed hij wel wat.
Wie kan mij helpen!
alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Afregelen gaat ongeveer als volgt: CO schroef helemaal indraaien (geen geweld), 2.5 slag uit draaien en dan kijken hoever je hem terug kunt krijgen terwijl hij nog steeds mooi draait.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Check dit filmpje (en lees ook even de comments en beschrijving in YouTube):
[youtube]qUJ1S2uW2ac[/youtube]
Verder moet er natuurlijk een oorzaak zijn dat hij zo is afgesteld. Onlangs APK gehad toevallig? Of misschien is-ie zo afgesteld met als doel dat-ie n?t an stationair blijft lopen o.i.d. Controleer dus ook even op vacu?mlekken en of de stationairsproeier het doet. Over dit soort problemen kun je hier voldoende info vinden. Daarna verder kijken of er misschien iets anders aan de hand is.
- V300 register
- Verbannen
-

Ja Erik, als je een vario met werkende emvk hebt kan je ook dit doen; ff met warme motor, stationair, hard op de rem trappen en kijken of je toerental omhoog of naar beneden gaat. Dan geef je namelijk een klein beetje lucht bij onder de gasklep. Bij te rijk lopen gaat je toerental omhoog omdat je meer benzine verbrand en bij te arm lopen zakt je toerental omdat de motor nog armer gaat lopen en hij dus meer lucht gaat compresseren bij evenveel verbanding.
Verder natuurlijk alle slangen en pakkingen controleren rond de carb, inlaatspruitstuk en eventueel EMVK voor lekkage.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;197201 schreef : Afregelen gaat ongeveer als volgt: CO schroef helemaal indraaien (geen geweld), 2.5 slag uit draaien en dan kijken hoever je hem terug kunt krijgen terwijl hij nog steeds mooi draait.
Even uit nieuwsgierigheid, wil je dat niet liever met een CO meter doen? Of maakt dat niet zoveel uit voor de motor.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ga dit vanavond na mijn werk gelijk bekijken!
Het is overigens een handgeschakelde!
ik heb de auto nu een paar maand en toen ik hem gekocht heb zat er net nwe apk op dus weet niet wat ze daar evt. allemaal uitgespookt hebben!
- V300 register
- Verbannen
-
En nogmaals: er kunnen onderliggende problemen aan ten grondslag liggen. Want of er moet mee gekloot zijn, of er is iets mis.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar nou hoor ik ook verhalen over ontsteking afstellen, maar kan dat wel bij deze volvo? want kan nl. de as onder de verdeler niet verdraaien...