start koud heel slecht, stinkt, en schudt stationair
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
volvodl;197292 schreef : Nou heb aan dat co schroefje gedraaid maar hij gaat er alleen maar nog slechter van lopen dus die staat wel goed (denk ik)
Maar nou hoor ik ook verhalen over ontsteking afstellen, maar kan dat wel bij deze volvo? want kan nl. de as onder de verdeler niet verdraaien...
tijdstip afstellen kan inderdaad niet bij de verdeler, verder zal het wel goed staan gezien dat er geen riem is die een klein stukje kan verspringen.
wel kun je natuurlijk even nalopen met de timinglamp, maar dat zal het wel niet zijn hoor.
er zijn twee dingen die je nog goed moet uitzoeken
- hoe zijn de bougies, kabels en verdelerkap? ik vind de b14 opvallend gevoelig voor een slechte vonk
- heb je misschien een vacuumlekje? het is geen vario, dus dat is een flink makkelijkere klus voor jou. spuit als de motor loopt wat remmenreiniger rond en in de buurt van de carburateur. je zou ook eerst de vacuumaansluitingen kunnen afdoppen om slechte slangen uit te sluiten.
als hij sneller gaat lopen of juist bijna uitvalt weet je genoeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb ook alle vacuumslangetjes gecontroleerd en dat is allemaal prima.
Heb idd oook al met deo gespoten maar werd het niet anders van.
Maar weet je toevallig ook het het zit met de ontsteking afstellen?\
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
volvodl;197298 schreef : Oh ja. Als ik het luchtfilterhuis eraf haal zie je dat asje waar 2 van die klepjes aanzitten maar daar zit maar 1 aan die in dat ander gat zit niks. Volgens mij is dat voor de choke? kan dit ook kwaad?
choke inderdaad. hoort er ook maar 1 te zitten.
ik denk toch dat je carburateur niet goed (afgesteld) is. deo is niet de beste om mee te testen, maar het kan ook interne vuiligheid zijn.
Daarnaast had ik gemist of hij wel prima startte in de winter, bij echte kou dus. of had je hem toen nog niet?
- V300 register
- Verbannen
-
ik vind ook dat hij heel zwaar start/draait als hij koud is ondanks hij 12,5v accu spanning heb. als.hij warm is start hij veel sneller.
- V300 register
- Verbannen
-
Had je al gekeken of de bovenste 5 bouten of de onderste 4 moeren van de carb niet los zitten?
- V300 register
- Verbannen
-
maar kan het ook zijn dat de ontsteking niet goed staat/ is?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Aangezien je zo zeker bent dat er geen lekken zijn kun je natuurlijk je CO laten nameten bij een keuringsstation. Moet je er wel bij blijven staan, want zij zullen hem wel weer naar moderne maatstaven willen bijregelen.
nu moet iemand me helpen, maar ik meen dat 2% prima was voor de 340?
jammer dat je zo ver weg woont. hebben we geen clubleden in de buurt van groningen?
- V300 register
- Verbannen
-
hij moet in ieder geval volgende maand voor de keuring dus dan komt het in ieder geval wel aan het licht of de co goed is of niet.
zal morgen nog wel even voorzichtig een beetje met die co schoef spelen kijken of het er toch niet anders van wordt!
- V300 register
- Verbannen
-