Tapeind luchtfilter bevestiging defect
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-09-2011 17:09 #886208
door Wouter Borsje
Wederom bedankt Erick, ik denk dat al mijn vragen rondom het tappen nu wel beantwoord zijn, nu nog een stuk draadeind en een paar borgmoertjes M6 halen, Loctite 243 heb ik nog staan van de werkzaamheden aan mijn carbuarteur vorig jaar.
Natuurlijk zal ik (als ik het niet vergeet...) van de werkzaamheden weer de nodige foto's maken en misschien wel weer leuk om er een how-to van te maken aangezien er nog wel meer tappen de geest zullen gaan geven gezien de ook al door Anjo aangehaalde zwakheid hiervan ten opzichte van het relatief grote luchtfilter huis.
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Tapeind luchtfilter bevestiging defect
2 Fast 4 U;185128 schreef : Ja dat kan, doe alleen een druppel olie op de tap als je gaat tappen dat is per gat meer dan genoeg
Wederom bedankt Erick, ik denk dat al mijn vragen rondom het tappen nu wel beantwoord zijn, nu nog een stuk draadeind en een paar borgmoertjes M6 halen, Loctite 243 heb ik nog staan van de werkzaamheden aan mijn carbuarteur vorig jaar.
Natuurlijk zal ik (als ik het niet vergeet...) van de werkzaamheden weer de nodige foto's maken en misschien wel weer leuk om er een how-to van te maken aangezien er nog wel meer tappen de geest zullen gaan geven gezien de ook al door Anjo aangehaalde zwakheid hiervan ten opzichte van het relatief grote luchtfilter huis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2011 17:11 #886209
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tapeind luchtfilter bevestiging defect
Ik heb precies hetzelfde gehad met m'n witte. Op een beunmanier gefixt bij Erik. Volgens mij gebeurt dit regelmatig en je kunt het niet echt voorkomen. Dus die how-to is geen slecht idee!!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-09-2011 17:19 #886210
door Wouter Borsje
Ik heb het meteen maar even op de agenda gezet voor komende maand, als ik alle spulletjes binnen heb en en wat tijd+droog weer dan ga ik het in orde maken.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2011 19:31 #886214
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Tapeind luchtfilter bevestiging defect
Zelf heb ik het ook gedaan, maar ik heb geen draadeind gebruikt maar bouten met zeskantkop, ik bout de luchtfilterhuis aan de carb
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-09-2011 19:42 #886215
door Wouter Borsje
Dat is iets waar ik ook nog even aan heb gedacht, morgen wel even als noodoploosing een M5 bout met zeskant kop halen om zeker te zijn dat het tapeind niet onderweg naar Zeewolde volgende week eraf trilt en in ??n van de venturi's beland...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2011 20:53 #886224
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tapeind luchtfilter bevestiging defect
Je kunt ook de gaten iets groter opboren, en dan boutje-borgmoertje-constructie gebruiken. Heb ik meer vertrouwen in dan in schroefdraad in dat aluminium. Heb dat een tijd terug bij mijn 340 gedaan, en dat trilt nooit meer los. Hoef je ook geen tapset te kopen

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-09-2011 21:20 #886227
door Wouter Borsje
Nehhhh, dat ga ik niet doen, ik wil het liefst de carburateur zo origineel mogelijk houden, die optie kan altijd nog wel mocht het totaal mislukken bijvoorbeeld.
Het heeft 23 jaar zo gezeten, eenmaal netjes opgetapt naar M6 blijft het vast nog eens zo lang zitten.
Er is ook geen weg terug meer overigens, de blinde machinetap is al onderweg met wat tap-olie erbij. :yesyes:
Het heeft 23 jaar zo gezeten, eenmaal netjes opgetapt naar M6 blijft het vast nog eens zo lang zitten.
Er is ook geen weg terug meer overigens, de blinde machinetap is al onderweg met wat tap-olie erbij. :yesyes:
Moderators: Mark Smeets