trillen en sissen bij het stoplicht

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2011 14:33 #878317 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic trillen en sissen bij het stoplicht
ben ik nou maf of zit er een enorme spleet tussen het bovenste en onderste deel van jouw carburateur?

of had je hier de boel expres uit elkaar liggen?

ook is dat gaatje (as far as i know) een vacuum-aansluiting. als die zo open ligt is het niet raar dat hij slecht loopt en vacuumproblemen heeft. zie ook hier forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6261 niet elke 32DIR heeft alle 3 de aansluitingen, maar ze mogen iig niet open zijn.

edit, het zijn niet allemaal vacuumaansluitingen. die van jou zou de EGR zijn, Exhaust Gas Regulation? kan iemand dit bevestigen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2011 23:20 #878343 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic trillen en sissen bij het stoplicht
laten we eerst maar eens bij het begin beginnen want ik zie op foto 2 1 boutje van je vlotterdeksel ongeveer een volle centimeter te hoog zitten... groene pijltje.
[ATTACH]3228[/ATTACH]

sloop die papieren pakking bovenop het deksel weg en dan moet je in totaal 5 boutjes vast kunnen zetten, je ziet ze direct zitten.

heb je een B14.4E motor wat ik aan de foto's af kan leiden zo is? zo ja; dan hoef je totaal niet bij dat witte pijltje te kijken want daar zit een blindstopje in geperst en je moet wel een hele extreme backfire met verstopt luchtfilter gehad hebben voor je die eruit blaast (maar dan blaas je ook dwars door je pakkingen/membramen heen:+)

dat stukje olielekkage kan nevernooit de reden zijn waarom je halve bodem onder de olie zit, die olie komt vanaf de carterontluchting en dat is "sporadisch" bij snelwegwerk wat druppels eruit als je een gescheurd t-stukje hebt, komt op die plek direct bovenop de middelste 2 uitlaatrunners terecht en dan krijg je rook; geen oliespoor onder de bodem.

aan de sporen van wilde totaal overbodige klemmetjes en grove gebruik van vloeibare pakking zou ik persoonlijk gaan overwegen om de carburateur deugdig te laten reviseren ipv door het geknei van een voorganger achter de feiten aan blijven lopen.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2011 13:03 #878377 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trillen en sissen bij het stoplicht
Stephan, bericht van Anjo kan ik alleen maar bevestigen want bij mij was het ook een drama. Ik heb zelf een gereviseerde carburateur voor een B14.4E op de kop getikt die daarna nog niet lekker liep maar dat kwam door de pakkingen, die heb ik daarna zelf nieuw uitgeknipt en daarna loopt ze super. Dus, tik een carburateur op de kop en ga aan de slag want die van jou ziet er niet uit, de hele revisie staat hier op het forum en voor vragen kan je ook op het forum terecht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2011 21:20 #878396 door V300 register
ik kan me vergissen maar volgens mij gebruikt stephan gevonden foto's of foto's die bij de sleuteldag gemaakt zijn om aan te geven waar het zit.

het gaatje wat met pijl aangeduid is zit gewoon dicht. alleen als er een slang aansluiting op gezet werd, boorden ze dit open en werd er een pijpje in gezet. Je ziet aan het grijzige binnenin het gat dat dit gaatje nooit doorgeboord is. Daar kan het dus niet vandaan komen, tenzij het er op jouw carb. toch anders uit ziet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2011 01:04 #878413 door V300 register
Dit zijn foto's van mij eigen auto hoor Wouter, ik heb speciaal de luchtfilterbak eraf gehaald om ze te kunnen maken.

Als de rook niet uit t pijpje komt weet ik niet waar wel vandaan. Waar zou die slang dan heen moeten gaan als die er zou zitten?

Misschien dat er ergens een kier zit, maar dan zouden de schroeven waarmee de carb vastzit sinds de klusdag flink los moeten gaan zitten, want toen heb ik ze speciaal nog aangedraaid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2011 15:43 #878443 door V300 register

AvdAkker;179403 schreef : dat stukje olielekkage kan nevernooit de reden zijn waarom je halve bodem onder de olie zit, die olie komt vanaf de carterontluchting en dat is "sporadisch" bij snelwegwerk wat druppels eruit als je een gescheurd t-stukje hebt, komt op die plek direct bovenop de middelste 2 uitlaatrunners terecht en dan krijg je rook; geen oliespoor onder de bodem.

Bedoel je dat alle olie die in de ruimte onder t kleppendeksel zit van de carterontluchting komt?

Ik zal de boel maar eens poetsen en dan zien waar het vies wordt, want dit schiet ook niet op..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2011 16:33 #878444 door V300 register

McKlei;179376 schreef : [ATTACH]3221[/ATTACH]
Hier het deksel met duidelijk zichtbaar de olie die er in het midden ligt. Wat niet zo heel goed te zien is, de kromheid van het deksel, maar die is er wel.

Volgens mij is hier nog niet op gereageerd, maar je kunt best goed zien dat dit deksel krom is (of je moet een fish-eye lens hebben ;))! In het midden steekt het deksel buiten de kop, vandaar die lekkage aldaar, vermoed ik. Vervangen dus. Aan de hoeveelheid tapeind die ik links en rechts zie schat ik in dat bij mij ongeveer de helft zichtbaar is (ook net vastgedraaid, met nieuwe pakking). Het is niet zo erg als je na het 'vast'draaien merkt dat ie nog ergens langs het deksel lekt, je kunt 'm dan nog even iets strakker draaien (edit: als je dus te voorzichtig bent geweest). Het belangrijkste is: een goede pakking en dan hoeft ie niet eens zo strak! Met het erop doen opletten dat alles goed schoon is en dat ie goed in de sleuf blijft hangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2011 16:44 #878447 door V300 register
[mod]ik heb het idee dat dit niet zoveel meer met de remmen te maken heeft, ik verplaats 'm naar M & A (1400) vanwege het "van alles en nog wat"-gehalte[/mod]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2011 21:55 #878598 door V300 register
Ja, dank je. Ik wilde het zelf ook doen, maar heb die mystieke krachten natuurlijk niet ;)
Op zoek naar een deksel en een carb dus!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-07-2011 23:39 #878767 door V300 register
Nou, vanmorgen naar Frank Goosen geweest om te kijken wat er gerepareerd en gekeurd moest worden. Hij had slecht nieuws. De motor heeft onder/over-druk (even vergeten welke) en dus wordt er aan allerlei kanten olie uitgeperst. Het was inderdaad niet alleen het kleppendeksel dus.

Daarnaast is het bovenste stuk van de carburateur ook krom, vandaar de spleet die je op mn foto ziet.
Dus maar besloten om de auto op te geven, een nieuwe motor erin zetten is het mij niet waard. Ik zal m nog even bij de sloopredders zetten, mocht iemand nog interesse hebben.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC