trillen en sissen bij het stoplicht
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
of had je hier de boel expres uit elkaar liggen?
ook is dat gaatje (as far as i know) een vacuum-aansluiting. als die zo open ligt is het niet raar dat hij slecht loopt en vacuumproblemen heeft. zie ook hier forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6261 niet elke 32DIR heeft alle 3 de aansluitingen, maar ze mogen iig niet open zijn.
edit, het zijn niet allemaal vacuumaansluitingen. die van jou zou de EGR zijn, Exhaust Gas Regulation? kan iemand dit bevestigen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
[ATTACH]3228[/ATTACH]
sloop die papieren pakking bovenop het deksel weg en dan moet je in totaal 5 boutjes vast kunnen zetten, je ziet ze direct zitten.
heb je een B14.4E motor wat ik aan de foto's af kan leiden zo is? zo ja; dan hoef je totaal niet bij dat witte pijltje te kijken want daar zit een blindstopje in geperst en je moet wel een hele extreme backfire met verstopt luchtfilter gehad hebben voor je die eruit blaast (maar dan blaas je ook dwars door je pakkingen/membramen heen:+)
dat stukje olielekkage kan nevernooit de reden zijn waarom je halve bodem onder de olie zit, die olie komt vanaf de carterontluchting en dat is "sporadisch" bij snelwegwerk wat druppels eruit als je een gescheurd t-stukje hebt, komt op die plek direct bovenop de middelste 2 uitlaatrunners terecht en dan krijg je rook; geen oliespoor onder de bodem.
aan de sporen van wilde totaal overbodige klemmetjes en grove gebruik van vloeibare pakking zou ik persoonlijk gaan overwegen om de carburateur deugdig te laten reviseren ipv door het geknei van een voorganger achter de feiten aan blijven lopen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
het gaatje wat met pijl aangeduid is zit gewoon dicht. alleen als er een slang aansluiting op gezet werd, boorden ze dit open en werd er een pijpje in gezet. Je ziet aan het grijzige binnenin het gat dat dit gaatje nooit doorgeboord is. Daar kan het dus niet vandaan komen, tenzij het er op jouw carb. toch anders uit ziet.
- V300 register
- Verbannen
-
Als de rook niet uit t pijpje komt weet ik niet waar wel vandaan. Waar zou die slang dan heen moeten gaan als die er zou zitten?
Misschien dat er ergens een kier zit, maar dan zouden de schroeven waarmee de carb vastzit sinds de klusdag flink los moeten gaan zitten, want toen heb ik ze speciaal nog aangedraaid.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;179403 schreef : dat stukje olielekkage kan nevernooit de reden zijn waarom je halve bodem onder de olie zit, die olie komt vanaf de carterontluchting en dat is "sporadisch" bij snelwegwerk wat druppels eruit als je een gescheurd t-stukje hebt, komt op die plek direct bovenop de middelste 2 uitlaatrunners terecht en dan krijg je rook; geen oliespoor onder de bodem.
Bedoel je dat alle olie die in de ruimte onder t kleppendeksel zit van de carterontluchting komt?
Ik zal de boel maar eens poetsen en dan zien waar het vies wordt, want dit schiet ook niet op..
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij is hier nog niet op gereageerd, maar je kunt best goed zien dat dit deksel krom is (of je moet een fish-eye lens hebbenMcKlei;179376 schreef : [ATTACH]3221[/ATTACH]
Hier het deksel met duidelijk zichtbaar de olie die er in het midden ligt. Wat niet zo heel goed te zien is, de kromheid van het deksel, maar die is er wel.

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Op zoek naar een deksel en een carb dus!
- V300 register
- Verbannen
-
Daarnaast is het bovenste stuk van de carburateur ook krom, vandaar de spleet die je op mn foto ziet.
Dus maar besloten om de auto op te geven, een nieuwe motor erin zetten is het mij niet waard. Ik zal m nog even bij de sloopredders zetten, mocht iemand nog interesse hebben.