trillen en sissen bij het stoplicht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-05-2011 00:18 #875963 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trillen en sissen bij het stoplicht
De toeren vd motor blijven gelijk als ik de rem inhoud. Het zal dan wel de rembekrachtiger zijn denk ik..
Kan ik makkelijk een klepje/membraampje vervangen of zijn daar kitjes voor oid?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-05-2011 08:27 #875971 door V300 register
Complete vervanging helaas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2011 13:49 #876374 door V300 register
Ik heb ook eens met de knop vd vario ingedrukt proberen weg te rijden en dan moet de motor aardig wat toeren maken voor ie wegtrekt. Dat heeft met de luchtspleet vd vario te maken toch?
Wat ook gebeurt als de motor nog koud is is dat de auto een beetje bokt, voelt als wanneer je motor bijna afslaat bij een schakelbak. Zou het dan toch de carb kunnen zijn? Overigens wel 1 op 13 gereden op de laatste tank, dus misschien moet ik het maar voor lief nemen ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2011 19:48 #877881 door V300 register
Ok. Er is nieuws, maar het is niet vrolijk.

Als de motor warm is en je remt af (op de rem of door t gas los te laten) slaat de motor af als je onder de 10-20 km/h komt.

Als ik de choke er dan opknal blijft de motor wel draaien en hij rijdt op hogere snelheden prima en schakelt ook normaal.
Als de auto stationair loopt na een tijdje rijden en ik schakel van D naar N of R slaat de motor alsnog (bijna) af op het overgangspunt tussen de versnellingen. Ook poetsen de tandjes zich soms bij het starten..

Er komt ook wat rook uit de motor. Er zit een gaatje ergens laag op de carb, aan de kant vh reservewiel waar flink lucht (licht rokerig) uit komt. Het lijkt me een plek waar een slangetje hoort, maar dat zit er dus niet.

Ik weet niet of dit echt een remprobleem is, maar aangezien het op mij overkomt als hetzelfde probleem als eerst zet ik het hier maar bij.
Heeft iemand enig idee wat het is, een vacuumprobleem mss?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2011 21:21 #877898 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic trillen en sissen bij het stoplicht
had jij niet die 340 die is omgebouwd van variomatic naar handbak?<<anders sla je de startpost even over:D
demonteer je luchtfilterhuis en maak even een aantal overzichtsfototjes van het slangenwerk rond de carburateur/inlaatspruitstuk en van het losse slangetje.

dat de motor gekke dingen doet bij het schakelen/remmen is 100% zeker een probleem met motorafstelling, dit kan overigens komen omdat er nu een slangetje een vacuumlek maakt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2011 01:12 #877957 door V300 register
is het probleem met de rembekrachtiger nog verder onderzocht/opgelost?

de rokerige lucht lijkt mij dat dat de slang moet zijn van de carter ontluchting. die loopt van het kleppendeksel (plastic t-stukje) naar de onderkant van het luchtfilterhuis.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2011 17:02 #877993 door V300 register
Het probleem met de rembekrachtiger is nog niet opgelost, maar ik merk wel dat remmen bij stationair wat extra belasting op de motor lijkt te leggen.
Daarom heb ik het ook hierbij gezet aangezien het me beide vacuumproblemen lijken.
De slang vd carterontluchting zit gewoon aangesloten, ik heb er specifiek nog op gelet dat die goed zit en het slangetje aan de niet luchtfilterhuis-kant extra vastgezet met een slangklemmetje. Ik zal proberen het stukje dat ik bedoel op de foto te zetten, maar het is erg lastig te zien. Het zit in ieder geval iets boven de afstelschroef.
Wat ik ook merkte gister is dat het kleppendeksel aan de lange kant bij t luchtfilter volgens mij krom is. Kan dat nog iets uitmaken, dat er geen druk is ofzo?

Misschien is het makkelijker als ik gewoon even hulp zoek..

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-06-2011 19:34 #878005 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic trillen en sissen bij het stoplicht
Als het kleppendeksel werkelijk krom is zal je ook last gaan krijgen van olie lekkage daarlangs, dit kan veroorzaakt worden door het te strak aandraaien van de klepdeksel moeren.

Een paar scherpe foto's van de eventuele probleem plekken kunnen vaak al heel verhelderend werken m.b.t tot een diagnose, wie weet ben je er daarna zomaar ineens uit en valt alles op z'n plek met de hulp die je hier krijgt!

Misschien een tip; de meeste compact camera's hebben een stand [vaak aangeduid met een bloemetje] waarmee je opnamen kunt maken dicht bij het onderwerp, de zgn macro.

Dat kan soms handig zijn om als je iets van dichtbij wilt fotograferen, het onderwerp word dan mooi scherp.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2011 16:57 #878113 door V300 register
Ik heb een paar foto's gemaakt, maar waar kan ik die het beste uploaden om ze op t forum te knallen?
Het gaatje waar de rook uitkomt zit schuin boven een stelschroef voor de CO. Misschien hoort daar ook een schroef in te zitten? Laten we verder praten als ik de foto's online heb :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2011 13:40 #878316 door V300 register
Ok, ik hoop dat jullie het zo kunnen zien?
[ATTACH]3221[/ATTACH]
Hier het deksel met duidelijk zichtbaar de olie die er in het midden ligt. Wat niet zo heel goed te zien is, de kromheid van het deksel, maar die is er wel.

[ATTACH]3223[/ATTACH]
Hier de zijkant van de carb. Ik heb met een pijl aangegeven welk gaatje ik bedoel.

Bijlagen:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC