trillen en sissen bij het stoplicht
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-05-2011 15:19 #631222
door V300 register
trillen en sissen bij het stoplicht is gemaakt door V300 register
Misschien was het al eerder, maar het valt me pas op sinds de motor extra soepel loopt na de klusdag: Als ik stil sta bij het stoplicht en ik hou de rem ingetrapt hoor ik een zacht sissend geluidje.
Daarnaast begint de auto ook een beetje te schudden als ik de rem wat harder ingedrukt hou tijdens het stilstaan. Dit houdt weer op als ik de rem loslaat. De remmen doen het verder goed.
Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Daarnaast begint de auto ook een beetje te schudden als ik de rem wat harder ingedrukt hou tijdens het stilstaan. Dit houdt weer op als ik de rem loslaat. De remmen doen het verder goed.
Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-05-2011 15:21 #875109
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trillen en sissen bij het stoplicht
Vario of schakel?
zakt je rempedaal weg als je heme en paar keer flink hebt ingetrapt en dan er druk op houd?
zakt je rempedaal weg als je heme en paar keer flink hebt ingetrapt en dan er druk op houd?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-05-2011 15:24 #875111
door V300 register
Vario.
En ja, dat heb ik gisteravond nog even getest. Dat is inderdaad in orde.
En ja, dat heb ik gisteravond nog even getest. Dat is inderdaad in orde.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-05-2011 15:46 #875112
door V300 register
Bij rem intrappen activeer je het terugschakelmechanisme van de vario. Heeft volgens mij met de rembekrachtiger te maken. Is iig normaal dat het toerental dan iets inzakt.
Zacht sissend geluidje: uitlaat?
Zacht sissend geluidje: uitlaat?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-05-2011 16:08 #875118
door V300 register
waren ook mijn eerste suggesties Jean-Luc..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2011 21:51 #875157
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic trillen en sissen bij het stoplicht
denk dat de carburateurafstelling niet helemaal juist is
probeer eens precies hetzelfde als de motor op bedrijfstemperatuur is maar dan als je stilstaat en de motorkap open hebt en naar het blok kunt kijken; als hij heftig gaat schudden en raar doen (bijna uitvallen ?f meer toeren maken) als je op de rem trapt, dan moet hij opnieuw afgesteld worden
probeer eens precies hetzelfde als de motor op bedrijfstemperatuur is maar dan als je stilstaat en de motorkap open hebt en naar het blok kunt kijken; als hij heftig gaat schudden en raar doen (bijna uitvallen ?f meer toeren maken) als je op de rem trapt, dan moet hij opnieuw afgesteld worden
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-05-2011 10:49 #875201
door V300 register
Ik zal t eens doen. De carb is ook gesteld dit weekend (hoera voor de TC) en voor mn gevoel loopt ie een stuk beter en heb ik er zeker 5 pk bijgekregen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-05-2011 23:46 #875293
door V300 register
ja, de carb is voor mijn doen goed afgesteld hoor Anjo.
Het lichtjes bokken van de motor bij het inschakelen van de bergrem is OK, toerental zakte niet duidelijk weg dus niet t? arm.
we hebben o.a. de vlotterhoogte afgesteld, acceleratiesproeier vastgezet en voor de rest alles zo'n beetje nagelopen. De boutjes van het vlotterdeksel zaten ook los.
dat sissen bij het intrappen van de rem zou kunnen liggen aan een defecte rembekrachtiger. Deze hoort niet continu lucht door te laten maar als ??n van de kleppen lekt kan ie dat wel gaan doen.
houdt de rembekrachtiger wel langer dan pakweg 5 minuten zn vacu?m vast als je de motor uitzet?
Het lichtjes bokken van de motor bij het inschakelen van de bergrem is OK, toerental zakte niet duidelijk weg dus niet t? arm.
we hebben o.a. de vlotterhoogte afgesteld, acceleratiesproeier vastgezet en voor de rest alles zo'n beetje nagelopen. De boutjes van het vlotterdeksel zaten ook los.
dat sissen bij het intrappen van de rem zou kunnen liggen aan een defecte rembekrachtiger. Deze hoort niet continu lucht door te laten maar als ??n van de kleppen lekt kan ie dat wel gaan doen.
houdt de rembekrachtiger wel langer dan pakweg 5 minuten zn vacu?m vast als je de motor uitzet?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2011 09:41 #875307
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic trillen en sissen bij het stoplicht
staat constant vacuum op de rembekrachtiger hea, dus dan zou hij toch constant lekken; zelfs korte tijd na t uitzetten van de motor
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2011 22:51 #875386
door V300 register
normaal gezien staat heel de bekrachtiger onder vacuum, en laat je dmv het pedaal te trappen lucht toe in het achterste deel. Het voorste deel is verbonden met de motor en bevat altijd een zo groot mogelijk vacuum. De door de klep binnen gelaten lucht drukt op het membraan en helpt je pedaalkracht te vergroten.
Er zit nog een klep in die het evenwicht weer herstelt door verbinding te maken tussen de 2 kanten van het membraan, zodra je het pedaal loslaat.
Als nu de klep (midden in de bekrachtiger dus) lekt, loopt er tijdens het intrappen van het pedaal continu lucht vanuit de voetenruimte naar de voorste kamer van de bekrachtiger.
Dit geeft ook een groter effect op de motor dan enkel de bergrem aan te zetten, dus zou verklaren waarom de motor harder bokt.
Er zit nog een klep in die het evenwicht weer herstelt door verbinding te maken tussen de 2 kanten van het membraan, zodra je het pedaal loslaat.
Als nu de klep (midden in de bekrachtiger dus) lekt, loopt er tijdens het intrappen van het pedaal continu lucht vanuit de voetenruimte naar de voorste kamer van de bekrachtiger.
Dit geeft ook een groter effect op de motor dan enkel de bergrem aan te zetten, dus zou verklaren waarom de motor harder bokt.
Moderators: Mark Smeets