motor doet af en toe heel raar
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maar, mocht daar ergens een lek zitten dan is dat altijd aanwezig en niet spontaan over als de motor opnieuw gestart wordt....
ben eigenlijk best wel benieuwd wat dit is, op het oog lijkt het ook een B14.4E blok (geen pulsair pijpjes in de cylinderkop), dus een EGR klep die af en toe open staat kan het in dat geval ook niet zijn; of is het w?l een .4S motor waar een .4E cylinderkop op geplaatst is?
- V300 register
- Verbannen
-
De slang smelt eerder dan dat de brandstof verdampt in de slang.
@ anjo, het is een gewone 14.4e motor geen 14.4s motor wat jij dacht. Me uitlaat is idd niet lek.
Had vandaag het er in de garage van me ouders over en die gasten dachten dat het een lekke pakking was bij de carburateur.
ik heb vandaag is de pakkingen vernieuwd en waar nodig vloeibare pakking er tussen gedaan. (ik had niet zo veel pakking papier)
kijken of het morgen er nog is of dat het nu weg is.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat de benzine zich door deze extra inbreng van temperatuur om kan zetten naar een gas, wil echt niet zeggen dat de slangen ook gelijk wegsmelten of weg zouden kunnen smelten.
het is een zeldzaam fenoneem en komt ook bijna niet voor, maar het kan wel. door de gasvorming klopt uiteindelijk het vlotterniveau niet meer, en gaat de motor hierop protesteren. koelt het blok weer wat af, dan is de gasvorming weg en loopt het spul weer alsof er niets aan de hand is. het had dus wel ongeveer bij je omschrijving kunnen passen, vandaar de suggestie.
het kan hierom ook eigenlijk geen lekkende pakking zijn, dan heb je ?ltijd problemen; niet sporadisch.
hoe zit het met de gangbaarheid van het gasmechaniek, gaan de vlinderkleppen van de 1e en 2e trap soepel open, en sluiten ze ook soepel?
gebeurd het vaak/vaker bij ietwat vochtig/regenachtig weer?
- V300 register
- Verbannen
-
geen verschil na het aanbrengen van de nieuwe pakking, of vloeibaar er tussen.
ik heb gister de carburateur er af gehad ivm de nieuwe pakkingen en dat zag er allemaal goed en mooi uit geen raar niet afsluitende kleppen of zo.
van ochtend gefilmd
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
wand ik heb ze namelijk tegelijk met de rotor de verdeler kap en de bougies vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
boswachtersb;165633 schreef : wand ik heb ze namelijk tegelijk met de rotor de verdeler kap en de bougies vervangen
Hoe lang is dat geleden?
Haal ze er eens af en leg ze is een nachtje binnen om ze eventueel op te laten drogen? Zit er groene aanslag op de contacten van de bougiekabels of in de verdeler?