motor doet af en toe heel raar
- V300 register
- Verbannen
-
[FONT="]ik heb al een tijd je las van de op de meest rare momenten dat (er is echt geen touw op te knopen) de motor raar(het lijkt wel een paar pitten) loopt. [/FONT]
[FONT="]Ik druk dan het gas pedaal half in dan blijft hij aan (op een rare manier). Zodra ik het gas pedaal helemaal in druk gaat hij uit, als ik hem loslaat gaat hij ook uit, choke er bij ook uit. [/FONT]
[FONT="]Maar nu komt het rare, als ik hem dan opnieuw start geen probleem meer en ik kan zo weer verder. Soms doet hij het een paar meter verder weer raar, maar soms ook niet. [/FONT]
[FONT="]Ik kan niet precies aangeven wanneer het nou gebeurd. Of de motor nou koud of warm is het maakt eigenlijk niet uit. [/FONT]
[FONT="]Maar vaak gebeurt het als ik optrek of afrem. [/FONT]
[FONT="]Ik heb de bougies, rotor en verdelerkap al vervangen. [/FONT]
[FONT="]Maar dat maakte ook geen verschil. [/FONT]
[FONT="]Het is alleen lastig om het probleem op te zoeken om dat hij het meestal doet onder weg. Dus ja wat moet je er mee?[/FONT]
[FONT="]Iemand een idee? [/FONT]
[FONT="]Ik zal binnen kort is proberen om een filmpje er van te maken. [/FONT]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Voor zover ik het op kan maken uit jouw verhaal heb je denk ik last van een vuiltje voor ??n of meerdere van de sproeiers in de carburateur.
Op het moment van cre?ren van vacu?m (vooral bij afremmen op de motor) zal dat vuiltje dan een opening (sproeier) blokkeren.
EDIT: voor de zekerheid even nagekeken of het inderdaad een 1400 cvt betreft.
- V300 register
- Verbannen
-
Dan gaat ik dat is na kijken.
wij (Arnoud en ik) dachten zelf dat het toch iets in de ontsteking was.
omdat als je hem opnieuw start het probleem weg is.
Wouter76;165023 schreef : EDIT: voor de zekerheid even nagekeken of het inderdaad een 1400 cvt betreft.
ik weet beste wel wat ik heb hoor, vorig jaar alleen maar me motor blok gereviseerd van me daf 46, en ben nu en SaMoFa twee cillinder aan het reviseren.
maar verder heb ik er geen verstand van hoor.
hahaha, nee geintje
- V300 register
- Verbannen
-
Aangezien je het niet in je openingspost neergezet hebt, denk ik bijna zeker te weten dat Wouter het even opgezocht heeft voor zichzelf, aangezien diagnose aan vario's soms toch net een tikje anders is dan aan handbakken ivm het vacuumsysteem voor de schakelassistentie.boswachtersb;165034 schreef : (...)
ik weet beste wel wat ik heb hoor, (...)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
naast een vuiltje in een van de hoofdsproeiers zou het evt ook vapor-lock kunnen zijn, of de brandstoftank die vacuum trekt door een verstopte ontluchting.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Tevens weer een leer momentje voor mij, had nog niet gedacht aan de door Anjo genoemde vapor lock of brandstoftekort om andere redenen.
Hopelijk kun je wat met de bovenstaande aanwijzingen Bas-Jan.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik dacht het is wel duidelijk dat het hier om een 1400 gaat maar ik moet er dus voortaan ook even bij zetten dat het een CVT is.
Oke ja weer een les voor mij.
Ik zal is gaan kijken of dat het is.
Wat is de genoemde vapor lock?
Zegd mij even niets (uitleg)
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Hopelijk heb ik het zo goed en duidelijk uitgelegd.