Vanaf welk motornummer loodvrij

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2010 19:47 #853523 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vanaf welk motornummer loodvrij
Als je op 'post reply' klikt, staat onder het typ-vakje een 'beheer bijlagen' knop, hier kan je je eigen bestanden uploaden en in de post zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2010 20:32 #853525 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vanaf welk motornummer loodvrij
...en anders is er altijd nog zoets als photobucket, mijnalbum, imageshack waar je je foto's kan uploaden en vervolgens hier kan linken door: op het icoontje 'afbeelding toevoegen' te drukken in het berichtenveld en de URL in te geven. Aan forumbijlagen zitten namelijk beperkingen (qua grootte en afmetingen).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2010 20:46 #853691 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vanaf welk motornummer loodvrij
Voila, dit is 'm! Kunnen jullie er wat mee?

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2010 20:53 #853693 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vanaf welk motornummer loodvrij
Ik denk hetzelfde als bij mijn 340 van 1983.
Motor origineel een B14.4E, maar de vaste ventilator,
de contactpuntontsteking en het uitlaatspruitstuk van
de oude B 14.2E motor overgezet.
Ook in de B14.2E mocht loodvrij, maar dan wel SuperPlus 98.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2010 21:35 #853696 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vanaf welk motornummer loodvrij
Een fotootje van precies de andere hoek van het blok zou welkom zijn om te kunnen zien of die waternippel aanwezig is, die zit half onder de 'pannenkoek' namelijk. Tenzij Francois zeker weet dat de kop ook 14.4 is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 22:52 #853705 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vanaf welk motornummer loodvrij
340 uit 83 heeft zowieso een nieuw type koelsysteem, vaste (3gats poelie) fan heeft dan extra blaadjes op de vin zitten (2 per vin)

het waternippel; daar kun je in feite alleen een donoronderdeel aan herleiden, bij .3 / .4 koppen zit die er origineel niet in, maar is er zo in te zetten.

voor zover ik het gietwerk op de foto kan zien is dit een .3 kop wat er op zit, nog beter zou zijn als je toevallig ook de verfkleur kan zien op de cylinderkop bij het hijsoog linksachter op de motor..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2010 22:58 #853709 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vanaf welk motornummer loodvrij

AvdAkker;161354 schreef : het waternippel; daar kun je in feite alleen een donoronderdeel aan herleiden, bij .3 / .4 koppen zit die er origineel niet in, maar is er zo in te zetten.

ja, ...maar ik gok erop dat ze niet een stukje 'kanaal' hebben uitgeboord...want dat moet dan toch ook?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2010 23:28 #853715 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vanaf welk motornummer loodvrij
nee, als je weet waar je mee bezig bent is het inderdaad geen moeilijke klus, maar ik heb ook bij dafjes veel B14 ombouwen gezien, en alleen die van mezelf met de juiste koelnippel etc...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 23:38 #853717 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vanaf welk motornummer loodvrij
mjah, dat is wel een goed punt.

ik zit me ook behoorlijk te vergapen op dat koelslangendrama tussen T-stukje en de carburateur. de slang is ingekort, maar er zijn wel vormklemmen gebruikt zoals origineel

nu ik wat beter kijk lijkt het zelfs alsof ze in die afvoerleiding van het originele T-stukje een T-stukje geplaatst hebben waarmee beide zijden van de carburateurvoet aangesloten zijn; g??n circulatie van koelwater door de carburateurvoet dus! (in dat geval is het waternippel dus ook niet aanwezig)

Steven, heb je bij koud weer toevallig wel eens last van vermogenverlies op de snelweg waarbij je alleen met plankgas nog wat door kunt rijden? evt zelfs bij stoppen een afslaande motor, die pas na een minuut of wat weer wilt starten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2010 19:20 #853872 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vanaf welk motornummer loodvrij
Nee nee, rijden doet ie weer prima! Helemaal geen kuren meer, condensator is laatst vervangen namelijk. Ik tank trouwens wel gewoon 95 met loodvervanger nu voor de zekerheid hoor. Ik zal morgen vanaf de andere kant een foto maken, ben benieuwd wat jullie dan zullen zeggen. 'T is geloof ik wel een samengesteld blok... (is weer eens wat anders dan een samengesteld gezin haha ;-) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD