Motor loopt harder en zachter en slaat af bij stationair lopen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2010 19:45 #841264 door V300 register
Voor alleen het fixen van het vlotterdeksel hoef je de carburateur er niet af te slopen, alleen het luchtfilterhuis dat er bovenop zit. Doppensetje en een platte schroevendraaier erbij en het wijst zich allemaal vanzelf. Wil je dat hele ding eraf voor een grote servicebeurt, lees dan DIT TOPIC .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2010 12:40 #841356 door V300 register
Oke, ik ga er vanavond eens even naar kijken. Als ik het luchtfilter er af haal, waar kan ik dan precies de vlotterdeksel vinden ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2010 13:26 #841361 door V300 register
Als je het luchtfilterhuis eraf hebt, kijk je er precies bovenop (zit met vijf schroeven vast, en aan twee palletjes voor de choke) ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2010 21:03 #841403 door V300 register
Ik heb er net naar gekeken. Met de vlotter en de vlotterdekselpakking is niets mis. Nu heb ik er een ander probleem bij gekregen: waarschijnlijk heb ik de vlotter met de naald er niet goed ingezet. De motor krijgt geen benzine meer, de vlotter sluit de toevoer af en hoe ik de vlotter er ook in plaats, er komt geen benzine in de vlotterkamer.
Als ik de deksel van de vlotterkamer los haal en start, dan komt er wel benzine langs de naald. Plaats ik de deksel met vlotter terug dan sluit hij op een of andere manier de zaak af. Wat doe ik verkeerd ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2010 22:59 #841430 door V300 register
Hou het deksel met gemonteerde vlotter eens op zijn kop. Meet dan met een 7 mm boortje of dat boortje onder de vlotter door kan rollen. Dat is nl de juiste afstand. Mocht die afstand anders zijn kun je het korte lipje achter de vlotter wat verbuigen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2010 10:34 #841532 door V300 register
Ik heb alles er weer op zitten :). De carburateur heb ik dus schoongemaakt en de vlotterdeksel en -pakking gecontroleerd. Alles bleek in orde te zijn. Waar de carburateur op de motor bevestigd zit heb ik rondom een beetje silicone spray gebruikt, misschien was hij wel iets scheef getrokken en trok ie daarom een beetje valse lucht aan. Toen ben ik een stukje gaan rijden en hij reed als een zonnetje, de problemen waren helemaal weg :D ! Echter....een tijdje daarna nam ik de Volvo weer mee en toen kreeg hij het probleem weer ! Ik merkte het meteen al, toen de Volvo niet helemaal warm werd. Normaal staat de temperatuurmeter iets lager dan de helft en nu staat ie weer "verdeerd" (ongeveer op een kwart). De motor lijkt iets meer op de motor af te remmen dan normaal en hij rijdt een beetje hakkelig. Stationair loopt hij niet 100% regelmatig....tot overmaat van ramp is ie ook nog een keer afgeslagen toen ik de koppeling intrapte bij een stoplicht. Wat nu ? :(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2010 21:49 #848865 door V300 register
Intussen is het probleem nog niet opgelost. Vandaag heb ik er een nieuwe stationair-sproeier ingezet, maar het probleem blijft.

Als de motor warm is, loopt ie stationair niet goed en slaat ie af. Heel af en toe zijn opeens de problemen weg, dat gebeurde gisteren nog. Hij reed niet goed, de motor sloeg af toen ik de koppeling intrapte voor een stoplicht en dus geen gas meer gaf. Na het starten reed ie opeens 100% goed.....maar na 5 minuten weer problemen.

Word er een beetje moedeloos van :( .

Is een andere carburateur erop een optie ?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2010 22:26 #848868 door Laurens Post
Dat kan het probleem verhelpen. Je kunt kijken of je van je oude carburateur kunt ruilen tegen een goede

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2010 22:38 #848873 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Motor loopt harder en zachter en slaat af bij stationair lopen
Drijft de vlotter veel of weinig boven het wateroppervlak?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2010 14:46 #848905 door V300 register

Erik;156359 schreef : Drijft de vlotter veel of weinig boven het wateroppervlak?

Hij hangt er precies goed boven, zoals aangegeven wordt in de Vraagbaak.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC