Tikken en daarna niet starten
- Freek van der Heijden (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2009 19:24 #810727
door Freek van der Heijden (GAST)
Beantwoord door Freek van der Heijden (GAST) in topic Tikken en daarna niet starten
Voor alle duidelijkheid, het probleem was dat de dynamo met de hand wel ronddraaide, maar stationair niet (soms ook weer wel). Het lager maakt ook het bekende versleten lager geluid (tok, tok, tok), de v-snaar werd opgegeten door de poelie omdat deze niet meedraaide. Het tokkende geluid heb ik pas 's ochtends voor het eerst gehoord, terwijl je met een wiellager al ruim van tevoren het hoort aankomen. Een dynamo maakt ook even wat meer omwentelingen en heeft waarschijnlijk een kleiner lager.
Verder raad ik aan om zelf je dynamo te vervangen, piece of cake.
Misschien gaat de auto nu ook in 1x starten door minder wrijving, maar dat horen jullie nog wel en misschien zuiniger. Krijg de auto niet zuiniger dan 1:11.
Ik snap dat het forum niet alle antwoorden kan bieden, daarom zet ik het resultaat ook maar even neer.
Verder raad ik aan om zelf je dynamo te vervangen, piece of cake.
Misschien gaat de auto nu ook in 1x starten door minder wrijving, maar dat horen jullie nog wel en misschien zuiniger. Krijg de auto niet zuiniger dan 1:11.
Ik snap dat het forum niet alle antwoorden kan bieden, daarom zet ik het resultaat ook maar even neer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2010 20:12 #811240
door Jeroen van Bodegom
De 360 die erik en ik vorig weekend hebben opgehaald was ook door een ANWB monteur onder handen genomen.
Diagnose: Ontsteking dood en dat kost ongeveer 200 euro mevrouw...
Toen we de ontsteking even naliepen bleek dat de verdelerkap er 180 graden gedraaid op zat... :wtf: Nadat ik hem goed gezet had startte hij bijna... in plaats van helemaal niet...
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Tikken en daarna niet starten
Nou...elpee;129268 schreef : De wegenwacht kunnen je altijd goed op weg helpen.
De 360 die erik en ik vorig weekend hebben opgehaald was ook door een ANWB monteur onder handen genomen.
Diagnose: Ontsteking dood en dat kost ongeveer 200 euro mevrouw...
Toen we de ontsteking even naliepen bleek dat de verdelerkap er 180 graden gedraaid op zat... :wtf: Nadat ik hem goed gezet had startte hij bijna... in plaats van helemaal niet...
- Freek van der Heijden (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2010 20:56 #811382
door Freek van der Heijden (GAST)
Beantwoord door Freek van der Heijden (GAST) in topic Tikken en daarna niet starten
Schiet me trouwens binnen dat mijn-topper-van-een-wegenwacht in de jaren 80 als monteur bij een Volvodealer heeft gewerkt en dus heel veel Volvo 3-series heeft gezien, hij wist dat je ook een andere dynamo hebt met 2 stekkertjes, etc.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2010 21:11 #811383
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tikken en daarna niet starten
Ik ben al eens geholpen door een wegenwacht die heel goed wist hoe een vario werkt.
Moderators: Mark Smeets