Tikken en daarna niet starten
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 17:42 #810388
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Tikken en daarna niet starten
nouja, in principe kan je hem best makkelijk met de hand ronddraaien bij de krukaspoelie moet je alleen ff een beetje kracht voor zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Freek van der Heijden (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2009 12:20 #810416
door Freek van der Heijden (GAST)
Beantwoord door Freek van der Heijden (GAST) in topic Tikken en daarna niet starten
Die blauwe rook was (nu ik er even over nagedacht heb) waarschijnlijk de v-snaar die over de niet draaiende poelie van de dynamo heen draaide. Ik ben nu erg overtuigd dat de poelie van de dynamo vast zit.
Bedankt voor alle antwoorden, ik ga morgen eens kijken of er nog een dynamo bij mijn vader ligt die erop kan, anders zoek ik volgende week op de sloop.
Bedankt voor de reacties.
Bedankt voor alle antwoorden, ik ga morgen eens kijken of er nog een dynamo bij mijn vader ligt die erop kan, anders zoek ik volgende week op de sloop.
Bedankt voor de reacties.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2009 23:07 #810429
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tikken en daarna niet starten
Zat toch wel antivries in? als waterpomp vastzit geeft dat zelfde effect.
Overigens kun je vrij gemakkelijk de V snaar er af halen en dan met de hand voelen of de dynamo vast zit
Overigens kun je vrij gemakkelijk de V snaar er af halen en dan met de hand voelen of de dynamo vast zit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2009 17:41 #810451
Beantwoord door Freek van der Heijden (GAST) in topic Tikken en daarna niet starten
Uh...dat weet ik niet zeker, maar de dag ervoor geen problemen gehad. Auto staat vaak een aantal dagen stil. En ik had dat rare geluid na een rit 50 km over de snelweg 's ochtends, kan zijn dat het 's middags wel bevroren was.
Temperatuurmeter (zegt niks als er niks langs stroomt) en kachel deden ook geen rare dingen. Die kachel in de 340 is trouwens top, snel warm.
Ik ga morgen naar de auto, ik zal de v-snaar eraf halen en kijken of de dynamo draait.
Temperatuurmeter (zegt niks als er niks langs stroomt) en kachel deden ook geen rare dingen. Die kachel in de 340 is trouwens top, snel warm.
Ik ga morgen naar de auto, ik zal de v-snaar eraf halen en kijken of de dynamo draait.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2009 14:50 #810492
Nou net geweest, dynamo draait makkelijk met de hand, maar de v-snaar blijft slippen. De slijtagestreepjes op de snaar zijn nog niet bereikt (dat is als dat slijtagestreepjes zijn, want de tekst is scheef gedrukt), waterpomp draait, heb de auto ook nog voor de deur van mijn werk gezet (300 meter verder). V-snaar op verschillende spanningen geprobeerd, maar bleef slippen. Ik heb de snaar nu bij me, maar is niet rond, je ziet de vorm van de 3 poelies. Morgen werken, dinsdag vrij, dus dan een nieuwe snaar kopen en kijken of dat het is. Breedte van de snaar is 9 a 10mm
Reacties zijn welkom!
Reacties zijn welkom!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2009 02:06 #810558
door V300 register
en, de waterpomp ook goed gangbaar?
als beide goed gangbaar zijn is het gewoon een kwestie van riem vervangen?
als beide goed gangbaar zijn is het gewoon een kwestie van riem vervangen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2009 11:28 #810565
door V300 register
De poelies zelf kunnen ook versleten zijn. Dan gaat een nieuwe riem ook slippen. Dit wordt vaak over het hoofd gezien.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2009 16:03 #810710
Het is opgelost!
Ik vanmorgen met een nieuwe v-snaar naar mijn auto, nog steeds slippen, heeft wel ff gelopen, maar daar was dat geluid weer, weer uitgezet en niet meer aan de praat gekregen. De wegenwacht maar gebeld, na 10 minuten eindelijk gehoor, ik mijn verhaal doen, valt de verbinding weg, ik weer bellen, duurde weer 10 minuten, wachttijd rond Utrecht 1,5 uur...Na 10 minuten wordt ik gebeld door de wegenwacht dat hij er binnen 5 minuten is, hij was net begonnen met z'n dienst, ok beter. Hij ook proberen te starten en vermoedde ook het lager, hij vond het ook raar dat de dynamo wel draaide. Hij zegt hier om de hoek zitten sloperijen, we gaan wel ff kijken of ze er 1 hebben liggen en dan zet ik die erop, ok prima! Wij daarheen (zonder v-snaar en dus waterpomp), binnen 5 minuten een losse dynamo, 25 euro, ok! Hij zet hem erop, starten lopen, perfect ook ff doorgemeten en laadde goed bij. Heb de man maar ff 5 euro fooi gegeven. Ik vroeg ook of hij dat vaker doet, ff naar de sloop om te monteren, gebeurde 1x per jaar. Binnen 3 kwartier reed ik weer, volgende keer bel ik direct de wegenwacht. IK BLIJ!
Lekker zeg!
Ik vanmorgen met een nieuwe v-snaar naar mijn auto, nog steeds slippen, heeft wel ff gelopen, maar daar was dat geluid weer, weer uitgezet en niet meer aan de praat gekregen. De wegenwacht maar gebeld, na 10 minuten eindelijk gehoor, ik mijn verhaal doen, valt de verbinding weg, ik weer bellen, duurde weer 10 minuten, wachttijd rond Utrecht 1,5 uur...Na 10 minuten wordt ik gebeld door de wegenwacht dat hij er binnen 5 minuten is, hij was net begonnen met z'n dienst, ok beter. Hij ook proberen te starten en vermoedde ook het lager, hij vond het ook raar dat de dynamo wel draaide. Hij zegt hier om de hoek zitten sloperijen, we gaan wel ff kijken of ze er 1 hebben liggen en dan zet ik die erop, ok prima! Wij daarheen (zonder v-snaar en dus waterpomp), binnen 5 minuten een losse dynamo, 25 euro, ok! Hij zet hem erop, starten lopen, perfect ook ff doorgemeten en laadde goed bij. Heb de man maar ff 5 euro fooi gegeven. Ik vroeg ook of hij dat vaker doet, ff naar de sloop om te monteren, gebeurde 1x per jaar. Binnen 3 kwartier reed ik weer, volgende keer bel ik direct de wegenwacht. IK BLIJ!
Lekker zeg!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2009 16:41 #810713
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Tikken en daarna niet starten
We kunnen veel via het forum. Maar het is toch moeilijk beoordelen van een afstand. Daarom geven we ook de mogelijkheden.
Goed dat het zo snel opgelost is. Soms lijkt iets een groot probleem, maar blijkt het veelal mee te vallen.
Goed dat het zo snel opgelost is. Soms lijkt iets een groot probleem, maar blijkt het veelal mee te vallen.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2009 19:10 #810725
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Tikken en daarna niet starten
De wegenwacht kunnen je altijd goed op weg helpen.
Moderators: Mark Smeets