Nokkenas
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Eindelijk ben ik erachter waar deze nokkenas vandaan komt; een Renault 5 Alpine. In een oud onderdelenboek (uit 1977) van Renault staat het nummer vermeld.
Even gejat van Wikipedia:
Wikipedia schreef : The 1.4 L (1397 cc) OHV engine, mated to a five-speed gearbox, was based on the Renault "Sierra" pushrod engine, but having hemispherical combustion chambers and featured a crossflow cylinder head and developed 93 PS (68 kW; 92 hp), twice as much as a standard 1.1 L (1108 cc) Renault 5. The Alpine could be identified by special alloy wheels and front fog lights and was equipped with stiffened suspension, but still retaining the torsion bar all round. The UK car magazine Motor road test figures quoted top speed of 104.7 mph (168.5 km/h) and 0-60 mph in 9.7 seconds.
Kan die Belgische man dus toch gelijk hebben dat ?ie in een 343 "rallycross" (even vrije invulling aan geven denk ik

- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;182000 schreef : Mwoh, ik ben meer dan tevreden met die 95 pk van de B19 hoor
ombouwen naar B23, dikke turbo erop, K-nokkenas........enz enz is ook leuk.........
BROAAAAARRRRR PPPSSSSSSJJJJTTTTT!!!!!!
sjit, ik dwaal weer af :no:
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;182005 schreef : BROAAAAARRRRR PPPSSSSSSJJJJTTTTT!!!!!!
RRRRRRRRRRRRRRustig, in je hok!
- V300 register
- Verbannen
-