Navraag hoe ik erachter kom of ik de EMVK toch fout heb aangesloten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2009 21:48 #802454
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Navraag hoe ik erachter kom of ik de EMVK toch fout heb aangesloten
Thanx! Zo kan ik het idd checken in mijn uppie, handig! Zal ik eens gaan doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2009 18:48 #802653
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Navraag hoe ik erachter kom of ik de EMVK toch fout heb aangesloten
Zo ik heb de test gedaan!
Ik heb wel de brede schoenpool-stekker eraf gehaald zodat ik goed bij de brede pool van de EMVK kon aantikken met draad naar massa accu (aan litze draadeind vastgehouden).
Tijdens aantikken gaf (met licht uit) een mini-vonkje!!!
Ik neem aan da tik het dus goed gedaan heb met brede stekkerpool eraf gedaan en dan aantikken.
Dus als mijn werkmethode klopte dan kan ik stellen dat de Diode in orde is toch???
Ik heb wel de brede schoenpool-stekker eraf gehaald zodat ik goed bij de brede pool van de EMVK kon aantikken met draad naar massa accu (aan litze draadeind vastgehouden).
Tijdens aantikken gaf (met licht uit) een mini-vonkje!!!
Ik neem aan da tik het dus goed gedaan heb met brede stekkerpool eraf gedaan en dan aantikken.
Dus als mijn werkmethode klopte dan kan ik stellen dat de Diode in orde is toch???
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2009 20:54 #802667
door V300 register
ja, vergelijk het maar eens met de andere kant;
alleen moet je daarbij de draad tussen de pluspool van de accu, en de plus aansluiting op de emvk houden
alleen moet je daarbij de draad tussen de pluspool van de accu, en de plus aansluiting op de emvk houden

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-10-2009 07:22 #802691
door V300 register
Okay dan heb ik die stap gedaan en het lijkt me dat relais checken op printje niet nodig is (heb wat gezocht maar lijkt me als deze niet zou werken dat opschakelen een probleem gaat wrden dus hij zal wel goed werken).
Maar dan kan het geen 'klik' te horen krijgen krijgen bij bergrem nog enkel in de drie schakelaars zitten als oorzaak.
Ik heb gister nog eens gereden en merk dat vanaf mijn volvo-toerenteller ik ong +/- 200 a 300 toeren max. geschat hoger zit telkens dan in de opgegeven snelheidstabel van emvk diagnose.
Ik zal op volgende volvo-dag de variamaat-spleet eens checken dat is ook noodzakelijk deel van eht onderhoud.
Maar dan kan het geen 'klik' te horen krijgen krijgen bij bergrem nog enkel in de drie schakelaars zitten als oorzaak.
Ik heb gister nog eens gereden en merk dat vanaf mijn volvo-toerenteller ik ong +/- 200 a 300 toeren max. geschat hoger zit telkens dan in de opgegeven snelheidstabel van emvk diagnose.
Ik zal op volgende volvo-dag de variamaat-spleet eens checken dat is ook noodzakelijk deel van eht onderhoud.
Moderators: Mark Smeets