Navraag hoe ik erachter kom of ik de EMVK toch fout heb aangesloten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2009 19:18 #629576
door V300 register
Navraag hoe ik erachter kom of ik de EMVK toch fout heb aangesloten is gemaakt door V300 register
Zo net van sleuteldag terug alleen ik heb idee dat op snelweg mijn volvooke best opeens toeren maakte, net of hij niet "terugschakel" in lagere toeren (of ik ben gek in mijn verbeelding dit hoort hij toch wel te doen?).
Dus toch maar een vraagje, of ik de slangen toch wel goed heb aangesloten op EMVK want bij accelereren schakelt ie niet terug naar rustigere toeren, bijv of je 95 of 110km/u draait, staat de toerenteller continue 4000 toeren te draaien.
Verder reageert de bergversnellingknop nog niet (zal hem eens nameten qua weerstand morgen).
Kan me herinneren bij gasgeven tijdens accelereren dat hij wel eens terugvalt in toeren.
Ik kan misschien de 2 slangen per ongeluk verkeerd gemonteerd hebben? Of is dat kul??
Hier een foto (ik heb 2 verschillende maten doorsnee doorzichtige slangen).
Verder poets bak tijdens pookwissel nog wel als motor warm is (maar kan misschien aan evt. slangwissel liggen).
Foto van hoe de 2 slangen nu aan EMVK zitten.
Dus toch maar een vraagje, of ik de slangen toch wel goed heb aangesloten op EMVK want bij accelereren schakelt ie niet terug naar rustigere toeren, bijv of je 95 of 110km/u draait, staat de toerenteller continue 4000 toeren te draaien.
Verder reageert de bergversnellingknop nog niet (zal hem eens nameten qua weerstand morgen).
Kan me herinneren bij gasgeven tijdens accelereren dat hij wel eens terugvalt in toeren.
Ik kan misschien de 2 slangen per ongeluk verkeerd gemonteerd hebben? Of is dat kul??
Hier een foto (ik heb 2 verschillende maten doorsnee doorzichtige slangen).
Verder poets bak tijdens pookwissel nog wel als motor warm is (maar kan misschien aan evt. slangwissel liggen).
Foto van hoe de 2 slangen nu aan EMVK zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2009 19:21 #801728
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Navraag hoe ik erachter kom of ik de EMVK toch fout heb aangesloten
slangen zitten zo te zien goed
over het schakelen; loop de test op de hoofdpagina even na www.v3c.nl/berichten.php?content=Varioma...agnose&menu=techniek
kan zijn dat er nog iets aan de hand was als enkel het spoeltje
over het schakelen; loop de test op de hoofdpagina even na www.v3c.nl/berichten.php?content=Varioma...agnose&menu=techniek
kan zijn dat er nog iets aan de hand was als enkel het spoeltje
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2009 19:29 #801732
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Navraag hoe ik erachter kom of ik de EMVK toch fout heb aangesloten
Thanks, zal dat eens aandachtig gaan bestuderen! En e.e.a. uitproberen de komende dagen.
Ik zie aan toerentalschema dat idd de toeren vandaag overal te hoog waren voor de snelheden.
Ik zie aan toerentalschema dat idd de toeren vandaag overal te hoog waren voor de snelheden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2009 22:17 #801768
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Navraag hoe ik erachter kom of ik de EMVK toch fout heb aangesloten
zo te zien heb je een vacuummeer op je opschakel vacuumdaaraan kun je och perfectzien of het werkt?
als je de bergrem inschakelt hoort het vacuum helemaal weg te vallen
als je de bergrem inschakelt hoort het vacuum helemaal weg te vallen
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2009 23:15 #801774
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Navraag hoe ik erachter kom of ik de EMVK toch fout heb aangesloten
ralphies heeft er een economy metert op aangesloten op de vacuum..als ik de bergrem inschakel hoor ik een klik in mijn emvk..hoor je een klik als je de bergrem in schakel?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2009 11:17 #801785
door V300 register
Ik merk niets als ik de bergknop inschakel onder het rijden. Maar ik weet nu hoe ik hem alsnog kan checken of de spoel het wel/niet doet dus zal ik de opgedane ervaringen van de week eens uit gaan proberen. En de testlink die Anjo doorgaf eens doorsnuffelen.
Ja ik hebeen extra economiemeter aangesloten ter controle of de boel werkt en idd hij is continue onder rijden uitgeslagen maar ik meen te herinneren dat tijdens versnellen deze ook wel eens even terugzakt en weer verder oploopt en nu staat hij fixed continue aan tijdens accelereren.
Ik wil je sowieso nog een reserve emvk hebben dus ik zal bij volgende loonronde een nwe bestellen en deze monteren.
Ja ik hebeen extra economiemeter aangesloten ter controle of de boel werkt en idd hij is continue onder rijden uitgeslagen maar ik meen te herinneren dat tijdens versnellen deze ook wel eens even terugzakt en weer verder oploopt en nu staat hij fixed continue aan tijdens accelereren.
Ik wil je sowieso nog een reserve emvk hebben dus ik zal bij volgende loonronde een nwe bestellen en deze monteren.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2009 17:56 #801812
door V300 register
Ik had de link check emvk uitgedraaid (multimete rmoet ik nog zoeken) maar had voor de lol wel effe iets gechecked, gewoon de slangen eens los en idd effe blazen, drukopbouw krijgen en lucht perst er weer uit en dat ook na paar sec vansthouden, dat ging perfect bij beide slangetjes, op zich was die test niet nodig maar was leuk om uit te voeren 
Zo ga je beetje bij beetje de controledingetjes leren he, doen onthoudt meer dan enkel meekijken.
Van de week motor starten en klik gelui checken en weer met multimeter weerstand meten van spoel. Maar eerst effe beter worden van die klotegriep :crazy1:

Zo ga je beetje bij beetje de controledingetjes leren he, doen onthoudt meer dan enkel meekijken.
Van de week motor starten en klik gelui checken en weer met multimeter weerstand meten van spoel. Maar eerst effe beter worden van die klotegriep :crazy1:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-10-2009 11:24 #802102
door V300 register
Ondertussen heb ik voor zekerheid een advertentie bij onderdelen gezocht gezet daar ik via via een gaaf emvk wil kopen dus als mensen er een weg willen doen door hem aan mij te verkopen, gaarne!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-10-2009 20:21 #802135
door V300 register
Vandaag de spoel van terugschakelvacuum gedeelte nagemeten, solderen door Diede was keurig uitgevoerd 30 ohm weergave op de multimeter, nog even nav de 1e sleuteldag even de print van tachorelais uit de blackbox gehaald en beginnende scheurtjes in alle drie soldeerpootjes van relais dus goed gesoldeerd.
Hoopte dat daarna bij bergschakelaar aanzetten een klikje kwam met motorkap open maar hoorde helaas nix.
Vrijdag ga ik verder met de todo checklist doornemen (dan gooi ik de slangetjes los en kijk de werking daarvan en dan evt. connector relais checken en dan evt. alle schakelaars checken).
Best leerzaam gedoe is wel leuk, zo leer je je auto beter kennen
Tis niet echt goed te zien de breukjes van de drie soldeerpunten (gsm camera).
Hoopte dat daarna bij bergschakelaar aanzetten een klikje kwam met motorkap open maar hoorde helaas nix.
Vrijdag ga ik verder met de todo checklist doornemen (dan gooi ik de slangetjes los en kijk de werking daarvan en dan evt. connector relais checken en dan evt. alle schakelaars checken).
Best leerzaam gedoe is wel leuk, zo leer je je auto beter kennen

Tis niet echt goed te zien de breukjes van de drie soldeerpunten (gsm camera).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-10-2009 14:55 #802188
door V300 register
Ik hoop dat je diode van de emvk niet overleden is en daardoor ook het torentje in de tachorelais
Moderators: Mark Smeets