Moeilijk starten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 13:50 #793119 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Moeilijk starten

AvdAkker;115950 schreef : de kop van een b14.3 is van binnen ook weer net even wat anders;

prove it! :)

ik heb namelijk altijd gedacht dat het 'kale' blok (m.a.w. cylinderblok en kop met de bijbehorende ingewanden) 100% identiek was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2009 16:53 #793150 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Moeilijk starten
toen ik in de kop van de b14.3 uit steven's auto keek zag dat er toch echt anders uit als de b14.4 die daar in ging.., geen grote verschillen maar ze waren er wel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2009 12:57 #793276 door V300 register
Ook trilt de motor als hij stationair draait, om de zoveel seconden schudt hij sterk, voelbaar als je achter het stuur zit. Dit is wel een beetje verbetert met de nieuwe verdelerkap.

Als ik mijn hand aan de uitlaat houdt voel en hoor ik ook dat hij niet erg regelmatig draait.

Als ik de gaspedaal bruusk loslaat bokt hij, ook als ik met weinig gas aant het rijden ben, bv. tegen 20 per uur in tweede.

Deze problemen heb ik al vanaf ik hem kreeg en ik dacht dat hier niets aan te doen was, dat het gewoon de ouderdom was of normaal bij dit type van auto. Heb er dus ook mee leren leven.

Maar een carburateurrevisie en afstelling zou dit allemaal kunnen oplossen dan? Dat zou wel fantastisch zijn!!

De auto is trouwens redelijk zuinig (6,9l op 100 km), maar ruikt wel naar benzine, misschien heeft dit ook iets met de carburateur te maken?

Als ik mijn camera terug heb zal ik eens een filmpje van de motor maken

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 20:40 #793337 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Moeilijk starten
Klinkt me allemaal bekend. De mijne was ook zuinig, 1:14. Verder komt je verhaal overeen met het mijne.
MAARR de mijne had contactpuntjes, geen Renix.

Of je ook daadwerkelijk een carburateurrevisie moet uitvoeren, laat ik maar even over aan de echte techneut(en) :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 21:38 #793360 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Moeilijk starten
het verschil met deze klachten is dat je met een contactpuntontsteking ook te kampen kunt hebben met een kromme die gewoon een aantal graden verkeerd staat, in dit geval niet het geval dus makkelijkere conclusie;

carburateurtje reviseren + vacuumleidingsysteem lekvrij maken:) benzinegeur = alle brandstofslangetjes vervangen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2009 22:05 #793374 door V300 register
allright! mijn handen kribbelen al

heb net een revisiesetje besteld

Bedankt!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC